• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ok Euro komt geen discussie meer mogelijk.
Ok Euro wordt in een paar dagen na de jaar wisseling ingevoerd.

Nu zijn er te weinig geldtransportwagens om de euro''s op tijd te kunnen verspreiden in Nederland. Dus gaan ze gewone vrachtwagens inzetten.

Ik vraag me af waarom het leger daarvoor niet wordt ingezet om een aantal redenen.

1. Leger heeft zelf pantserwagens en vrachtwagens
2. Het is goedkoop want het materieel en personeel staat al in dienst van de regering en kan dus wel ter beschikking worden gesteld van de Nederlandsche Bank (tijdelijk natuurlijk >:) )
3. Leger kan zichzelf verdedigen tegen overvallen. (voor mij part krijgen ze een mandaat om tijdens geld transporten geweld te gebruiken tegen eventuele overvallers. dat schrikt wel af ;))
4. Het leger kan, als het goed is, goed plannen wat ook essentieel is voor deze operatie
5. De luchtmacht beschikt over heli''s ideaal om transporten te begeleiden. (Een Apache kan tank''s en millitairen volgen dus ook een auto en mensen)

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Defspace

Administrator

Euhm, PolarBear, volgens mij is het de bedoeling dat het leger ingezet gaat worden tijdens de invoering, dus daar gaat je topic :)

Verwijderd

Boeit mijn niet zoveel!
Ik ben toch het land ( zelfs Europa ) uit >:)

Lig rond die tijd lekker te zonnen aan het strand............. 8-)

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op dinsdag 03 april 2001 10:34 schreef PolarBear het volgende:
1. Leger heeft zelf pantserwagens en vrachtwagens
Ben jij wel eens binnen in een pantserwagen van het leger geweest? Dat is niet echt een transport middel waarin je veel kunt vervoeren hoor. Die dingen hebben een hele andere functie. Er is knap weinig ruimte in die dingen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Stelling: je hebt alleen iets aan de Euro als je rood staat.

;)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Op dinsdag 03 april 2001 18:38 schreef Lord Daemon het volgende:
Stelling: je hebt alleen iets aan de Euro als je rood staat.

;)
LOL, maar de euro is voor iedereen voordelig, want alles wordt 2,20371 keer zo goedkoop :)

Het lijkt me alleen dat de munten wel lastig worden...
1 gulden wordt 45,3780216 eurocent.
stel dat je dan 1 euro moet betalen, dan geef je 2 guldens en dan moet je nog 9,2439567 eurocent betalen. Maar een dubbeltje is 4,537802161 eurocent, dus als je 2 guldens en 2 dubbeltjes betaalt moet je nog 0,168352378 eurocent betalen. Je kan dus niet 1 euro betalen... of zou de winkelier dan zeggen "laat de rest maar zitten"?

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Ik denk inderdaad dat het afschrikt als je geld in een tank of pantserwagen gaat vervoeren, maar ten eerste moet je dan zo ongelooflijk vaak op en neer rijden, en ten tweede blijft er zo ongelooflijk weinig van het asfalt over als je dit doet...

gewone legervrachtwagens lijkt me het handigst...

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Whaletyr
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

Whaletyr

Spliff

Is de eurocent in duistland een europfennig en in frankrijk een eurocentieme ? >:)

Met een aan WAANZIN grensend optimisme

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:51
Ja en wat dacht je van de termen als een "geeltje", "mijer", enz. die gaan ook niet meer op?....toch?

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:54
Op vrijdag 06 april 2001 17:15 schreef Artwido het volgende:
Ja en wat dacht je van de termen als een "geeltje", "mijer", enz. die gaan ook niet meer op?....toch?
Daar is al wat nieuws op bedacht:

De Snok = 100 euro

Verwijderd

Op vrijdag 06 april 2001 22:08 schreef balk het volgende:

[..]

Daar is al wat nieuws op bedacht:

De Snok = 100 euro
:r

Verwijderd

Op vrijdag 06 april 2001 17:15 schreef Artwido het volgende:
Een "geeltje" vervalt en een "rooie" ook want er zijn geen 25 en 1000 euro biljeten.

http://www.euro.nl/inkort/afb-biljetten.html

Het 200 euro biljet is geel, dus dat word ruzie als je voor de invoering een geeltje uitleent en het na de invoering weer opeist.
>:)

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Op vrijdag 06 april 2001 23:19 schreef GEEZER het volgende:

[..]

Een "geeltje" vervalt en een "rooie" ook want er zijn geen 25 en 1000 euro biljeten.

http://www.euro.nl/inkort/afb-biljetten.html

Het 200 euro biljet is geel, dus dat word ruzie als je voor de invoering een geeltje uitleent en het na de invoering weer opeist.
>:)
Hé, ik mis de Zwaan!!!

D3 char(s)

Pagina: 1