Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]
Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
waarom maak jij foto''s van je antenne?
Het is natuurlijk absurd om te gaan denken dat het maar gelijk een ufo is... wel toevallig dat ie dan precies zo groot is als de zon (in verhouding dan) en ook nog eens precies tussen de zon en jouw instaat....
The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril
waarom dan niet gewoon wit ofzo?
''het is geen ufo'', geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.
dat lijkt mij dus nou juist NIET toevallig, heeft vast iets met die lensflares te maken enzo....maar wat?Op maandag 02 april 2001 23:07 schreef -=Confuzer=- het volgende:
wel toevallig dat ie dan precies zo groot is als de zon (in verhouding dan) en ook nog eens precies tussen de zon en jouw instaat....
Weet iemand dit?
Door de kromming van je lens worden precies op dat stukje de lichtgolven door elkaar opgeheven:)
Zonlicht is immers door de enorme afstand van de bron nagenoeg coherent
Powered bij meergranenbrood.
gehehe, volgens mij zou er dan een verloop moeten zijn hoor...van meer en minder opheffing (misschien zelfs een patroon)Op maandag 02 april 2001 23:23 schreef picobyte het volgende:
Polarisatie misschien
Door de kromming van je lens worden precies op dat stukje de lichtgolven door elkaar opgeheven:)
dus dat zal het niet zijn...ik denk btw dat zulke effecten niet op grote schaal voorkomen hoor ivm diffusie door de lucht enzo....
Hoe zijn Lens Flares dan te verklaren, dat moeten fotografen (in wording) ten minste toch wel weten...toch?
Heeft wel wat zo in je usericon....
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
en Balk, okie...
En lensflares, wat zijn dat?
Ja daar had ik zelf aan kunnen denken...gehehe, volgens mij zou er dan een verloop moeten zijn hoor...van meer en minder opheffing (misschien zelfs een patroon)
dus dat zal het niet zijn...ik denk btw dat zulke effecten niet op grote schaal voorkomen hoor ivm diffusie door de lucht enzo....
Evengoed leuk icoontje zoals reeds gezegd :-)
Het kan natuurlijk ook nog fotosoep zijn
&edit
ff quote+fotosoep flame bijgevoegd;-)
Toch nog ff dit:
De coherentie van zonlicht is toch nog redelijk goed al is een laser natuurlijk vele malen beter en de foto die je gepost hebt is ook niet van een dergelijke kwaliteit dat je de moire effecten kan zien die bij polarisatie optreden evengoed was het wel wat ver gezocht.
Powered bij meergranenbrood.
srry, maar NO WAY..Op maandag 02 april 2001 23:23 schreef picobyte het volgende:
Polarisatie misschien
interferentie werkt alleen als je maar EEN golflengte hebt, zonlicht zijn zo ongeveer alle golflengtes door elkaar..
ik gok dat het idd door overbelichting komt, misschien dat een gedeelte van de foto-gevoelige-cel zichzelf uit voorzorg uitschakeld? (of misschien werd ''t ding gewoon te warm?)
Als je het lensje op de zon richt wordt die halfgeleider heel snel heel heet. Dus stopt met werken. Als je het lang doet heb je dan dus een CCD met een zwarte stip in het midden .
Lensje = vergroot glas
papier en vergrootglas geeft verbrand papier.
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
het is trouwens een CMOS, niet CCD....maar dat maakt niet uit waarschijnlijk.
maar, what about the lensflares!
Zoja zou dit best wel eens een zonnevlek zijn.
De zon is op het hoogtepunt van z''n 11jarige zonnevlekken cyclus.
Wel eens van een sarcastische opmerking gehoord?dat lijkt mij dus nou juist NIET toevallig, heeft vast iets met die lensflares te maken enzo....maar wat?
The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril
Verwijderd
Als ik wist wat wel een UFO was dan was het geen UFO meer.Dit is geen ufo, wat wel?
</useless bit>
nou, gehoord wel, maar sarcasme lezen is altijd lastig vind ik...:)Op dinsdag 03 april 2001 08:59 schreef -=Confuzer=- het volgende:
[..]
Wel eens van een sarcastische opmerking gehoord?
nee, genomen een maand geleden ofzo...Op dinsdag 03 april 2001 00:36 schreef Legion het volgende:
Is deze vandaag genomen???
Zoja zou dit best wel eens een zonnevlek zijn.
De zon is op het hoogtepunt van z''n 11jarige zonnevlekken cyclus.
Verwijderd
Als het goed is dan zouden de flares naar de zon schuiven als de zon naar het optisch midden van de lens gaan.
Wel leuk dat er drie kleuren lens flares zijn. Ik snap ook niet hoe ze onstaan maar ik zal het eens nakijken.
Virgol
Op maandag 02 april 2001 23:01 schreef StratoFarmer het volgende:
zie dit:
[UFO]
[afbeelding][/UFO]
dit is een foto geschoten met de Webcam Go+ ''s middags tegen de zon in....
..duhh..dit is toch duidelijk een mikpunt voor jagers als ze op de zon willen schieten..
ik zie lensflares, ok (wat zijn dat eigenlijk)...maar wat is die zwarte stip? hoe komt die daar?
We see things as we are, not as they are
Verwijderd
Kijk nou eens goed naar die foto (aller eerste).
Zoals je kan zien is de verhouding Stip-zon evengroot als de verhouding stip-reflectie (die andere ronden erom heen) precies even groot.
Precies... Overbelasting... Ufo me kont!
(zeg niet dat ze niet bestaan
Verwijderd
Het is wel artistiek zo hoor
Of.. bedoelen jullie niet dat ding links:?
[/UFO]