[BC3] Cannabisgebruik inherent aan IT-sector

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lucid
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09-2023

lucid

If it ain't broken...tweak it!

Topicstarter
High Mede-Tweakers,

Het valt mij op dat op mijn opdrachten (en dat zijn nogal veel bedrijven omdat ik gedetacheerd ET-er ben)zoveel mensen wiet of hash roken. Het lijkt wel of iedereen die des nachts ook nog achter zijn computer zit ,zij het voor werk of fun, van science fiction houdt en suckjes rookt. Nu rook ik zelf ook en ben daardoor natuurlijk op meerdere manieren beinvloed in mijn mening, maar het is gewoon zo volgens mij.

Graag vernam ik van jullie dan ook of in jullie IT omgevingen volgens jou wietgebruik meer geaccepteerd wordt en meer gerookt wordt dan in andere omgevingen ?

"een tevreden roker is geen onruststoker.." zei een politieagent toen ik het raam van mijn wagen open moest doen en er een wietwalm van hier tot gundert uit mijn auto kwam. Ik moest blazen, scoorde een P-tje en mocht met een glimlach van oom agent weer verder.. Is het dan overal ?

* lucid : Zie ook de laatste posts van mij hieronderaan. Thnxx [img=15,15]i/s/coool.gif[/img]

LuC|DDre@mS

Verwijderd

Op donderdag 18 januari 2001 23:13 schreef lucid het volgende:
High Mede-Tweakers,

Het valt mij op dat op mijn opdrachten (en dat zijn nogal veel bedrijven omdat ik gedetacheerd ET-er ben)zoveel mensen wiet of hash roken. Het lijkt wel of iedereen die des nachts ook nog achter zijn computer zit ,zij het voor werk of fun, van science fiction houdt en suckjes rookt. Nu rook ik zelf ook en ben daardoor natuurlijk op meerdere manieren beinvloed in mijn mening, maar het is gewoon zo volgens mij.

Graag vernam ik van jullie dan ook of in jullie IT omgevingen volgens jou wietgebruik meer geaccepteerd wordt en meer gerookt wordt dan in andere omgevingen ?

"een tevreden roker is geen onruststoker.." zei een politieagent toen ik het raam van mijn wagen open moest doen en er een wietwalm van hier tot gundert uit mijn auto kwam. Ik moest blazen, scoorde een P-tje en mocht met een glimlach van oom agent weer verder.. Is het dan overal ?

LuC|DDre@mS
Ik werk ook in de IT-sector en zit op een cursus. Via die cursus heb ik best wel veel inzicht bij andere bedrijven. Cannabis wordt idd gebruikt in de IT-sector, maar het cocainegebruik lijkt me nog hoger...
Ikzelf gebruik Epherdrine....ja, ik zit ''s avonds ook achter de computer :)

• coolgoza
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-01 23:48
Space-remark man,

Wat ik er van gezien heb is het met name koffie. Alleen de thuisprogrammeurs houden zich veel met die shit bezig.

Make everyday a good day!

• lucid

lucid

Topicstarter
Thnxx ik hoop dat je me slogan "..If it ain''t broken..tweak it!" bedoelde :)

Maar het gaat me met name om het feit dat ik in de IT-sector meer openheid en uberhaupt meer soft- en harddrugs gebruik zie dan elders.

[quote]Op vrijdag 19 januari 2001 00:10 schreef coolgoza het volgende:
Space-remark man,

Verwijderd

dat van het science-fiction lezen en veel achter je pc zitten in ieder geval :)

Verwijderd

Het grootste deel van mijn klasgenoten (HTS-informatica) doet het niet of nauwelijks...
ik ook al lang niet meer...
op mijn stage bedraijf ook niemand.

wat doet dit trouwens in dit forum?

Verwijderd

Ach, IT''ers zijn goden in het bedrijfsleven, die mogen alles! :D Als ze jou eruit schoppen omdat je blowt dan zijn ze verloren! En het is verders ook niet vreemd, IT-sector draait gemiddeld 60 uur per week, onder hoge druk.

EN JE HOEFT NIET ZO TE SCHREEUWEN IN JE TITEL... Doe relaxed, suck er nog een ofzo. ;)

• lucid

lucid

Topicstarter
Sorry voor die schreeuwerige titel.. niet goed opgelet.. hoe verander je die eigenlijk ? Met edit niet iig. De plek van deze topic leek mij overigens juist omdat het een vorm val levensbeschouwing is. Als je dat anders vindt, beargumenteer dat dan ook, dan kunnen we er wat mee.

Puff puff give ..

LuC|D

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-01 11:40

killercow

eth0

tjah laatst op een kleine programmeer lan geweest met een paar goede vrienden die ook allemaal zwaar into pc''s zijn en jah t viel mij ook op, een voor een grepen ze naar hun kistje en begonnen stevig te lopen paffen, ik doe t zelf niet dus besloot ik maar flink dronken te worden wat uiteraard een andere uitwerking heeft, al met al vette gafe week gehad, toen ik thuis kwam vroeg m''n moeder al van, moet jij niet ff doushen? das best wel ff raar hoor om 5 dagen in een blouw staand hok te zitten je helemaal lam te zuipen en dan proberen om een net stuk code in mekaar te draaien met z''n alle.

na een dag of 3 wordt je ineens om 6 uur savonds wakker met het gevoel van goh volgens mij heb ik wel trek in ontbijt ;)

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Het drank gebruik ligt in de IT-sector in ieder geval het hoogst. Dit is al een keer uitgezocht. Dit komt idd door dat IT-ers onder zo''n grote druk staan en lange werkdagen moeten maken. Het wiet gebruik weet ik niet. Ik ken er wel een stel (waar ik niet bij hoor) die het idd gebruiken.

• originalmycroft
  • Laatst online: 04-10-2025
Ik zou niet kunnen zeggen dat het in de IT vaker voorkomt, omdat ik er niet echt inzit, maar de meeste mensen die ik ken en in de IT zitten zijn (met alle respect Tom) een beetje losers en zijn vaal nog nooit in contact gekomen met drugs (eigenlijk kan je cannabis niet onder drugs rekenen, maar goed).

Wat me ook opvalt is dat het bij een heleboel mensen nog overkomt als iets dat "slecht" is en waar je op wordt aangekeken. Terwijl ze zich zelf helemaal te pletter zuipen en daarmee nog veel meer hersencellen killen dan ik als ik weer een aan mijn halve meter hoge waterpijp hang.

In mijn hobby-kring (zweefvliegen) is het helemaal niet zo ongebruikelijk dan wanneer ik er met mn andere vrienden (ik zit in 6VWO, maar ik ken veel mensen op de universiteit) over praat.

Ik vraag overigens altijd wel of iemand er bezwaar tegen heeft als ik blow waar ze bij zitten, meestal ga ik dan ff naar buiten of in een andere kamer zitten ofzo.....

Wat zijn jullie inzichten??

Verwijderd

Op vrijdag 19 januari 2001 21:32 schreef Mycroft het volgende:
Ik zou niet kunnen zeggen dat het in de IT vaker voorkomt, omdat ik er niet echt inzit, maar de meeste mensen die ik ken en in de IT zitten zijn (met alle respect Tom) een beetje losers en zijn vaal nog nooit in contact gekomen met drugs (eigenlijk kan je cannabis niet onder drugs rekenen, maar goed).

Wat me ook opvalt is dat het bij een heleboel mensen nog overkomt als iets dat "slecht" is en waar je op wordt aangekeken. Terwijl ze zich zelf helemaal te pletter zuipen en daarmee nog veel meer hersencellen killen dan ik als ik weer een aan mijn halve meter hoge waterpijp hang.

In mijn hobby-kring (zweefvliegen) is het helemaal niet zo ongebruikelijk dan wanneer ik er met mn andere vrienden (ik zit in 6VWO, maar ik ken veel mensen op de universiteit) over praat.

Ik vraag overigens altijd wel of iemand er bezwaar tegen heeft als ik blow waar ze bij zitten, meestal ga ik dan ff naar buiten of in een andere kamer zitten ofzo.....

Wat zijn jullie inzichten??
Tja, ik drink veel alcohol, meestal in combinatie met drugs...maar ik rook niet!!

Kijk, ik praat er openlijk over, maar ik ga het niemand lopen aansmeren. Mij maakt het geen zak uit wat je gebruikt, maar het volgende wil ik wel afraden:
- Nicotine
- Morfine / Heroine
- Speed
- XTC, tenzij je zeker weet dat het zuiver is
- zware tripmiddelen zoals Ketamine en LSD

Verwijderd

Mee eens!

Trouwens, het grootste deel van mijn vriendengroep werkt veel met computers en het grootste deel van mijn vriendengroep blowt geregeld. Maar ik denk dat als ik een paardrijdende of geitewollensokkenbreiende vriendengroep gehad had, deze ook nog wel zou blowen... :)

Verwijderd

Op zaterdag 20 januari 2001 15:12 schreef aragorn het volgende:
Mee eens!

Trouwens, het grootste deel van mijn vriendengroep werkt veel met computers en het grootste deel van mijn vriendengroep blowt geregeld. Maar ik denk dat als ik een paardrijdende of geitewollensokkenbreiende vriendengroep gehad had, deze ook nog wel zou blowen... :)
Er zijn zoveel mensen die drugs gebruiken, dat wil je gewoon niet weten. Maar de grootste groep houdt het stil, omdat ze bang zijn erop afgerekent te worden. Mij maakt het persoonlijk nx uit wie wat gebruikt en wie niet.
In elke groep zitten drugsgebruikers en eigenlijk kom je er pas achter als je zelf ook gebruikt. (vreemd, maar wel waar).

Verwijderd

In de IT zitten ook meer jonge mensen. Die blowen zowiezo veel meer als ouderen.

• Crazyhorse
  • Laatst online: 10-12-2025
Ik hou het op roken, alcohol en koffie. :)

das allemaal al ongezond genoeg.

Verwijderd

Op zondag 21 januari 2001 21:39 schreef crazyhorse het volgende:

Nicotine, Alcohol en Caffiene....

gelukkig gebruik jij geen drugs he :)
Alcohol en Nicotine zijn Harddrugs
Caffiene is Smartdrugs

• TaZz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-01 19:49

TaZz

Nostalgist

Hmmzz.. dit is nieuw voor mij. Ik werk zelf ook in de IT sector en ken redelijk wat IT''ers, maar geen van allen gebruikt drugs of cannabis :? Ik zelf ook trouwens ook niet.

Ik drink koffie tot ik er bij neerval en de nodige alcohol :P

• Exposure
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Op zaterdag 20 januari 2001 19:46 schreef VipTweak het volgende:

[..]
Er zijn zoveel mensen die drugs gebruiken, dat wil je gewoon niet weten. Maar de grootste groep houdt het stil, omdat ze bang zijn erop afgerekent te worden. Mij maakt het persoonlijk nx uit wie wat gebruikt en wie niet.
In elke groep zitten drugsgebruikers en eigenlijk kom je er pas achter als je zelf ook gebruikt. (vreemd, maar wel waar).
Er zijn verschillende groepen canabis/drug gebruikers. Er is een groep die het heel popiejopie in forums gaat melden, en er in pauzes op werk en school over enigzins trots over praat tegen mensen waarvan zij zeker weten die niet gebruiken. Dat is de groep die er pas mee begonnen is, en het niet vaker dan 1x per twee, drie weken doet. Zij blowen vooral omdat ze het stoer vinden, en om er bij te horen. Zij zijn ook sigaretten gaan roken om er bij te horen, en hebben de grootste bek in de kroeg en op school. Ik vindt ze over het algemeen nogal triest.
Dan is er een tweede groep. De mensen waarvan je het niet verwacht. De stille types op school, die door de hierboven genoemde groep als losers worden beschouwd. Deze groep rookt minstens 4 joints per week, dit beinvloedt hun presteren niet, ze volgen wetenschappelijk onderwijs, of hebben een baan in de ICT sektor of het bedrijfsleven. Deze types zijn stil omdat ze beter weten dan hun klasgenoten / andere mensen. Ze zijn niet onder de indruk van het hoogdravende, patserige, proleten gedrag om hun heen. Zij hebben schijt aan de maattschappij. Iedereen die zij tot hun echte vrienden rekenen blowt/gebruikt ook.
De derde groep wordt door anderen betiteld als hippies. Zij laten door hun uiterlijk blijken dat ze van alternatieve/metal/punk/sko muziek houden, en vormen hun eigen groep. Ik heb voor hun een aparte groep, omdat de meeste mensen om hun heen, buren/docenten/voorbijgangers wel weten, of sterk vermoeden, dat ze blowen. Veel mensen vellen over hun een negatief oordeel om dit feit. Dit geeft al aan dat zijn ook voor een groot deel de trekken van groep twee vertoont. Zij hebben schijt aan de meningen van anderen.
Deze indeling in groepen is trouwens heel algemeen. Er zijn vele uitzonderingen. Veel mensen roken maar heel af en toe een ketser, en zijn toch heel geschikte gesprekspartners, en vertonen geenszins het gedrag van groep 1. In elke groep zijn er wannabee''s. Mensen die zich expres alternatief kleden, om tot groep 3 te horen, mensen die filosofische gesprekken aanknopen omdat ze dat stoer vinden, en hopen tot groep 2 te behoren etc.

Ik vindt dat iedereen die nooit wiet heeft gebruikt gewoon een ervaring minder hebben die in het leven van pas kan komen. Mensen die wel eens iets gebruikt hebben weten dat je onder invloed van (bepaalde) drugs vaak heel helder kunt nadenken. Het is niet voor niets dat kunstenaars, schrijvers en muzikanten vaak drug gebruikers zijn. Veel filosofen zijn tot hun grootste inzichten gekomen terwijl ze onder invloed waren van geestverruimende drugs. De house cultuur had nooit zo''n hechte groep kunnen zijn als er door hun nooit XTC en speed werd gebruikt om de welbekende houseparties. Een effect van Speed is dat je er erg sociaal van wordt, en met wildvreemden zonder aanleiding een gesprek aanknoopt.
Zijn drugs slecht? Nee, mits met mate gebruikt. Er bestaan gevaarlijke drugs, waarvan herkomst niet zeker is (vage coke of pillen) of die te erg verslavend zijn (heroine). Hallicunerende drugs kunnen zeer gevaarlijk zijn, zoals de meesten zullen weten kan een bad trip jaren later op een willekeurig moment ineens terugkomen. Dit is echt geen pretje. Ook kan het gebruik van drugs erfelijk bepaalde psychoses opwekken die zonder het gebruik van drugs misschien nooit geopenbaard zouden zijn. Maar heb je een voldoende hoeveelheid zelfkennis en discipline, vrienden waarop je kan vertrouwen, lef en de neiging je grenzen te verkennen dan raad ik het gebruik van drugs zeker niet af.

Exposure

You're so fucking special. I wish I was special.

Verwijderd

Exposure schrijft een heel verhaal en er zit natuurlijk een waarheidsgehalte in.

Ik zit vooral aan de Ephedrine, hierdoor blijf ik heel de dag fris van geest, helder en gelukkig.
Ik schreeuw het niet van de daken en de meeste mensen weten dan ook niet dat ik het gebruik, in het weekend gebruik ik heel veel en dan wordt ik bijzonder gelukkig en ga ik snel met het vrouwenvolk aanpappen :), maar ik drink ook alcohol en iedereen denkt dat het daarvan komt. Ephedrine remt trouwens de werking van alcohol :).
Maar als iemand vraagt, "gebruik jij drugs", dan ga ik zeker niet liegen en dan zeg ik "ja".
Wat gebeurt er dan...die mensen willen je OPEENS niet meer kennen of vinden dat je een grote fout maakt en dat je later als junk in de goot beland....
Daarom (denk ik, is voor veel gebruikers in mn omgeving wel de reden)liegen er best wel veel mensen over hun gebruik, door te zeggen dat ze niet gebruiken.

Als iemand zegt : Dan raak je de realiteit kwijt, dan durf ik dat gerust om te draaien. Als ik Ephedrine heb gebruikt, zie ik alles veel scherper en reeeler, die waas voor je ogen trekt op en je begrijpt alles sneller.

Ik wil niemand drugs aansmeren, maar het is een hele mooie ervaring, wat met nx te evenaren is (zelfs niet met seks, maar sex en drugs is natuurlijk een :9~ combinatie :))

Er is echt nx mis met drugs, zeker niet als je weet dat alcohol, nicotine, caffiene en veel medicijnen/afslankmiddelen ook drugs zijn/bevatten.

• Crazyhorse
  • Laatst online: 10-12-2025
Op zondag 21 januari 2001 22:43 schreef VipTweak het volgende:

[..]
Nicotine, Alcohol en Caffiene....

gelukkig gebruik jij geen drugs he :)
Alcohol en Nicotine zijn Harddrugs
Caffiene is Smartdrugs
Ik heb ook nooit gezegd dat het geen drugs was. ;)

Verwijderd

Ik ben IT-er ik haat startrek e.d. dus dat cliche beeld ontzenuw ik (of bevestig, want uitzondering bevestigd de regel)

ik rook, drink veel koffie en dat is het.

vroeger wel veel geblowd maar tegenwoordig <=3* pj

• lucid

lucid

Topicstarter
Dank aan allen voor jullie mening.
Ik deduceer uit jullie antwoorden dat er toch nog wel een taboe-sfeertje om wietgebruik heerst. Men mag rustig eens per week stomlazarus worden van een avondje kroeg, en slechts weinigen zullen hem met de nek aankijken. Rookt met echter elk weekend een paar jointjes om ook op wat voor manier dan ook "beneveld" te raken dan zal menigeen dat scherp veroordelen. Waarom ? Omdat de algemene norm (nog) niet zo is. Eenvoudiger kan niet. Als straks het internet ervoor zorgt dat bijvoorbeeld de informatie van het Centr.Bureau.Stats CBS online is en iedereen erachter kan komen dat de jaarlijkse maatschappelijke schade van alcohol :

IN TOTAAL 28x ZO GROOT is als ALLE andere verslavingen bij elkaar, tegenhanger heroine
incluis !! (heroine is nummer 2 in nederland qua direct gerelateerde kosten)

1. Fysieke aandoeningen hart,lever,nieren duur ziekenhuis HEEL DUUR!

2. Ongelukken, politieinzet,ziekenhuis,revalidatie! schade
rechterlijke macht.

3.Emotionele schade : Ontwrichte gezinnen en getraumatiseerde kinderen door misbruik, RIAGGS, Blijf van me lijf, kinderen voor eeuwig voor minder BrutoNationaalProduct verantwoordelijk. Klinkt hard, maar is wel je belastinggeld!

4. Maatschappelijke hinder : Hoe vaak ben je door een wietgebruiker lastiggevallen met een vieze wietwalm, je aanklampend alsof het al jaren je vriend is ? Alcohol verslaafden schreeuwen, vernielen en obstineren vaker dan wietrokers, veel vaker.

en zo kan ik nog een paar andere dingen aanhalen uit een proefschrift die een vriendin van mij heeft geschreven, ik zelf ben niet academisch ingesteld.

Dus, 28x meer schade door alcohol, het loopt in de miljarden per jaar.. gruwelijk dat we dan met zijn allen onze aandacht haast compleet op heroine gebruikers richten, er is een monsterlijk veel grotere groep die evenveel aandacht zou moeten krijgen. Alcohol en heroine hebben veel met elkaar gemeen. Het heeft je op den duur (en hoe makkelijk is het niet om verslaafd te worden als je toch al niet zon hele sterke ruggengraat had, en overal waar je komt mag je bier drinken waar je je ook lekkerder van voelt, laten we eerlijk wezen) verslaafd te worden en het heel stiekum vol te houden. Als jij in en groep met 30 man zit zitten er gegarandeerd meer mensen met een serieuze alcohol verslaving als mensen met een wietverslaving. Die mensen zijn bijna kansloos, want je moet wel heel ver gaan in je alcohol verslaving voordat iemand erachter komt. Laten we hopen voor die mensen en hun kinderen, en voor onze beurs, dat de regering er snel wat aan doet, aan die alcoholverslavingen

Zelfs een ontzettende wietverlaving ,een wens om 24/7 stoned te zijn :)en die gevallen bekend bij de medici, levert na 30 jaar intensief gebruik bij bedoelde personen slecht de gebruikelijke longkankers en andere enge kankers op. Na 30 jaar rustig elke dag joints gerookt te hebben zonder bovenoemde 4 punten van hoge maatschappelijke schade.

Roken, joints roken is allebei slecht voor je... maar kost jou, en een ander niet zoveel als alcohol... Drank maakt meer kapot, en kost nog veel meer dan je lief is.

Een tevreden roker, is geen onruststoker.

* lucid is not the son of the preacherman

• Exposure
  • Niet online
* Exposure is het met lucid eens

Verwijderd

Misschien moet je wel high zijn om de ideeen van microsoft te kunnen volgen?

Iig hoe meer MHz, hoe minder nicotine, want van trage comp''s ga ik echt veel roken!

Verwijderd

Ik vindt het inderdaad jammer dat er een taboesfeer rond drugs hangt, maar dat heeft een paar redenen:

- Het is verboden, dus de overheid raad het iedereen af

- Coffeeshops zijn niet "the places to be" als je niet als crimineel wilt worden gezien en een dealer is meestal ook geen betrouwbaar figuur.

- In films zie je altijd hoe slecht drugs is, vooral cocaine wordt vaak verward met heroine, die zwervers op het station kunnen echt geen cocaine betalen hoor !!

- Alleen mensen die gebruiken weten meestal wat van drugs af, anderen vinden het gewoon troep, niemand zal ze voorlichten, want dan weten ze meteen dat jezelf ook gebruikt.

- Als er iemand flauw valt op een feest, dan is dat bijna nooit ALLEEN door drugs, maar meestal een combinatie, zoals een slechte ventilatie, en goedkope shit (want het is illegaal en dus geen controle).

- Mensen denken dat je heel snel verslaafd raakt aan drugs, maar dat valt best mee. Zelfs als je 2x heroine hebt gesnoven, ben je nog steeds niet verslaafd (niet dat ik het aan wil raden)

Alcohol, Suiker, Nicotine, Caffiene enz. zijn allemaal zo ingeburgerd, terwijl bijvoorbeeld MDMA en Cocaine op de Hard Drugs lijst staan !!

Diegene die het hardst roepen dat drugs niet gelegaliseerd mag worden, verdienen nu veel geld omdat het illegaal is !!

PS heroine staat no.2 als PROBLEEMgeval, maar er steeds minder mensen die dat gebruiken, het is uitgezocht, en de meeste die vroeger MDMA en Speed hebben gebruikt, vertrouwen die troep van tegenwoordig niet en stappen over op cocaine, cocaine gebruikers blijven en heroine gebruikers stappen ook over op cocaine (tenzij ze al verslaafd zijn). En dan slaan heel veel mensen de stap MDMA over om aan cocaine te beginnen. Oftwel, cocaine is nu populair en wordt nog een rechtstreekse hit !!!

Ikzelf ben voor legalisering van cocaine, nee, ik gebruik het niet...maar de risico''s zijn redelijk beperkt in vergelijking met andere middelen en je pakt meteen de grootste groep gebruikers

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:32
Ik ben ook IT-er, ik drink nogal veel koffie, drink af en toe wat, roken vind ik OTNZETTEND goor..

ik sta wel open tegenover wiet, ik heb eens een spacecake gebakken om het gevoel eens mee te maken (spacecake; omdat ik roken zo ontzettend goor vind) maar volgens mij ging dr toen iets niet helemaal goed... ik kreeg koppijn, kreeg een "dood" gevoel in mijn lichaam en werd een beetje duizilig.. sindsdien eet ik geen wiet meer :) Maar ik vind het niet erg als iemand een joint rookt.

Voor de rest, tja... ik zou zo niemand van mn opleiding weten die wiet rookt..

offtopic:
wat heb ik fout gedaan met mn cake? of is dat nou gewoon het standaard "high" zijn?

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Ik studeer Informatika en ik blow al 6 jaar als een gek ;):7
mn vriendin en ouders hebben daar bijna nog nooit iets negatiefs aan gemerkt.
Ja ik ben er wel ''s niet bij ofzo:Z:z

maar duidelijk is dus, dat t totaal aan het karakter en de houding van de destbetreffende presoon ligt, of deze er goed mee omgaat of niet. Dat geld net zo goed voor andere drugs (oa alcohol).

Verwijderd

Op dinsdag 23 januari 2001 23:31 schreef Wirf het volgende:
offtopic:
wat heb ik fout gedaan met mn cake? of is dat nou gewoon het standaard "high" zijn?
Als je voor de eerste dit soort dingen eet (ook pillen/capsules), dan kan je idd misselijk worden, ja. Dat komt meer voor.

Verwijderd

Op dinsdag 23 januari 2001 23:38 schreef Gladiator het volgende:
Ik studeer Informatika en ik blow al 6 jaar als een gek ;):7
mn vriendin en ouders hebben daar bijna nog nooit iets negatiefs aan gemerkt.
Ja ik ben er wel ''s niet bij ofzo:Z:z

maar duidelijk is dus, dat t totaal aan het karakter en de houding van de destbetreffende presoon ligt, of deze er goed mee omgaat of niet. Dat geld net zo goed voor andere drugs (oa alcohol).
je zal niet snel van mij denken dat ik drugs gebruik, ook al sta ik helemaal strak :), je zal het niet zomaar aan mij merken... Mensen die mij al jaren kennen weten het nog niet eens...(Mijn ouders beginnen vermoedes te krijgen, omdat ik in de downtime "opeens" heel de avond voor TV hang als een kamerplantje)

Verwijderd

Op donderdag 18 januari 2001 23:13 schreef lucid het volgende:
High Mede-Tweakers,

Het valt mij op dat op mijn opdrachten (en dat zijn nogal veel bedrijven omdat ik gedetacheerd ET-er ben)zoveel mensen wiet of hash roken. Het lijkt wel of iedereen die des nachts ook nog achter zijn computer zit ,zij het voor werk of fun, van science fiction houdt en suckjes rookt.
LuC|DDre@mS
Hmm ja, ik heb zelf niet echt de indruk dat veel IT''ers smoken. Meer thuisgebruikers.
Wel hoor ik van toename van Amfetamine enzo. Ik zelf zit ook ''s nachts achter het beeldscherm met coke.

Groet Pierre

Verwijderd

Ik ben zelf programmeur, en blow heel soms...
Voor de rest heb ik weleens van collega''s gehoord dat ze ook blowden, maar dit zijn er niet zo heel veel...

Ik drink geen koffie, drink nauwelijks alcohol en blow nauwlijks... maar dat van die sf klopt wel :)

• lucid

lucid

Topicstarter
[quote]Op dinsdag 23 januari 2001 23:31 schreef Wirf het volgende:

nah, net als alcohol en tabak is wiet zo sterk eigenlijk dat je de eerste paar keren al heel erg snel wat voelt. Vaak gaan mensen flink dronken voor het eerst een joint roken omdat ze dan durven. Dat gaat altijd fout. Wiet is een oud spiritueel middel wat met zorg behandeld moet worden :) Recepten voor spacecake, en hoe je m wel lekker moet maken is op het net wel te vinden denk ik "spacecake +recept" als query does the job. Maar bedenk. Eet een plakje in een uur tijd op, langzaam... En ga dan 2 uur na inname van de eerste hap, een klein hapje bijnemen. Totdat je al proestend van de lach over de grond rolt, terwijl tranen van de lach en ongeloof je over de wangen rollen. Eet met zorg, en analyseer je gevoel.

Verwijderd

[quote]
Op woensdag 24 januari 2001 19:52 schreef lucid het volgende:

nah, net als alcohol en tabak is wiet zo sterk eigenlijk dat je de eerste paar keren al heel erg snel wat voelt. Vaak gaan mensen flink dronken voor het eerst een joint roken omdat ze dan durven. Dat gaat altijd fout. Wiet is een oud spiritueel middel wat met zorg behandeld moet worden :) Recepten voor spacecake, en hoe je m wel lekker moet maken is op het net wel te vinden denk ik "spacecake +recept" als query does the job. Maar bedenk. Eet een plakje in een uur tijd op, langzaam... En ga dan 2 uur na inname van de eerste hap, een klein hapje bijnemen. Totdat je al proestend van de lach over de grond rolt, terwijl tranen van de lach en ongeloof je over de wangen rollen. Eet met zorg, en analyseer je gevoel.
Verkeerd doseren is een beginnersfout !!! Je eet wat, er gebeurt nix, je verdubbelt de dosis en vervolgens lig je te kotstend te roepen : IK HOEF DIE TROEP NIET MEER !!!

Wat is in het bovenstaand stukje foutgegaan??
Juist, de dosering..je moet rustig en verstandig met drugs omgaan, en verricht enige research, zodat je weet wat je eet.

• Wirf
Op woensdag 24 januari 2001 19:52 schreef lucid het volgende:
Recepten voor spacecake, en hoe je m wel lekker moet maken is op het net wel te vinden denk ik "spacecake +recept" als query does the job.
Ik heb toen weken het internet lopen afstruinen naar recepten, spacecake, greendragon, spaceboter.. you name it, ik heb er naar gekeken
Maar bedenk. Eet een plakje in een uur tijd op, langzaam... En ga dan 2 uur na inname van de eerste hap, een klein hapje bijnemen.
umm.. volgens mij had ik het al erg rustig aan gedaan, ik had al de helft wiet genomen dan wat er in het recept stond en ook maar één plakje genomen

Wat is eigenlijk de bedoeling van high raken? van wat ik heb begrepen word je heel relaxt, lacherig en/of zelfverzekerder..

en wat gebeurd er als je teveel of te weinig neemt? hoeveel gram zou je voor een newbie-cake moeten nemen?

Verwijderd

Er zijn nog andere dingen dan Spacecake hoor, ik moet dat soort spul niet.

Space cake is slecht te doseren, je weet van te voren nooit hoeveel je nou precies binnen krijgt. Nee, ik slik liever pillen/capsules, kan je tenminste doseren..
(het beste is spuiten, weet je nl precies hoeveel er in je bloed terecht komt)

• Wirf
Op woensdag 24 januari 2001 22:33 schreef VipTweak het volgende:
Er zijn nog andere dingen dan Spacecake hoor, ik moet dat soort spul niet.
ja, zoals green dragon dus (vodka + wiet, dacht ik)
Space cake is slecht te doseren, je weet van te voren nooit hoeveel je nou precies binnen krijgt. Nee, ik slik liever pillen/capsules, kan je tenminste doseren..
(het beste is spuiten, weet je nl precies hoeveel er in je bloed terecht komt)
um.. zijn er pillen en spuiten voor THC dan? (THC = de werkzame stof van wiet)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik ben een Technisch Informatica student, en ik ben al 6 jaar een tevreden roker!

Grtz en enjoy life!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op woensdag 24 januari 2001 22:39 schreef Wirf het volgende:

[..]
ja, zoals green dragon dus (vodka + wiet, dacht ik)
[..]
um.. zijn er pillen en spuiten voor THC dan? (THC = de werkzame stof van wiet)
Er bestaan nog wel meer dingen dan THC hoor. Ja, THC is ook in pilvorm te krijgen, maar das niet aan te raden. Je kan wel bijvoorbeeld thee trekken van wiet.

Ikzelf heb een grote afkeer van wiet, ik gebruik liever gesyntheseerde Ehpedrine pillen, werken heeeeel goed.

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
De hele dag Ephedra slikken wordt je op den duur ook niet echt beter van .. alle reserve energie in je lichaam wordt losgemaakt en opgebruikt. Daarnaast stopt het je stofwisseling. Ephedrine komt oorspronkelijk uit dieet pillen namelijk ... wat er op lange termijn dan met je gebeurt hoef ik dus neem ik aan niet uit te leggen .. 8-)

ps. ik gebruik ook wel es Ephedra, maar incidenteel als ik die energie echt nodig heb .. over de rest doe ik hier geen uitlatingen.

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• stylezzz
  • Laatst online: 18:18
Op zondag 21 januari 2001 21:39 schreef crazyhorse het volgende:

JUNK!......>:)

Verwijderd

Op donderdag 25 januari 2001 05:20 schreef violator_ het volgende:
De hele dag Ephedra slikken wordt je op den duur ook niet echt beter van .. alle reserve energie in je lichaam wordt losgemaakt en opgebruikt. Daarnaast stopt het je stofwisseling. Ephedrine komt oorspronkelijk uit dieet pillen namelijk ... wat er op lange termijn dan met je gebeurt hoef ik dus neem ik aan niet uit te leggen .. 8-)

ps. ik gebruik ook wel es Ephedra, maar incidenteel als ik die energie echt nodig heb .. over de rest doe ik hier geen uitlatingen.
Nou, zoveel slik ik nou ook weer niet. Maar ik heb al eerder gezegd : ik geef mn lichaam ook de tijd om op te bouwen. Ephedra wordt niet vanuit oorsprong in dieetmiddelen, maar als Astma-medicijn verkocht.
De ephedra (blauwdruif bij de drogist) die je gebruikt voor het afslanken bestaat voor 2% uit ephedrine (de werkende stof). De pillen die ik slik voor 80% (syntetisch). Ik slik niet alleen voor de energie, maar eigenlijk om helemaal te veranderen.

• Exposure
  • Niet online
Met pillen weet je ook lang niet altijd zeker wat er in zit. Het voordeel van wiet vindt ik dat je, als je het vaker gebruikt hebt, juist wel goed kunt doseren (als je het rookt tenminste). Wiet vindt ik echt een relax-drug, voor s''avonds, voor na school als je ff relaxt in de shop kunt zitten enzo. En het is ook handig om na paddo''s een jointje te roken (als paddo''s zo goed als uitgewerkt zijn, anders kan het gevaarlijk zijn) Dan komt de paddo-experience nog weer even terug :P

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05-2025

cappie

all lowercase

sommige figuren gebruiken ook coke en/of pillen.. maar dat komt meestal door hun uitgaansgedrag..

voor mij alleen maar alcohol, caffeine en delta9-tetrahydracannabinol :P

af en toe blowen is net als af en toe wat drinken.. d''r is niks mis mee, als je d''r maar geen gewoonte van maakt :)

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

• BC3 Victim
Ik gebruik zelf ook speed, xtc en coke.
Ik denk dat het effect ervan bij iedereen anders is, ik word van coke bijvoorbeeld errug relaxed...
Maar ik ken inderdaad ook mensen die er behoorlijk para van worden.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05-2025

cappie

all lowercase

Ik ben ook IT-er, ik drink nogal veel koffie, drink af en toe wat, roken vind ik OTNZETTEND goor..

ik sta wel open tegenover wiet, ik heb eens een spacecake gebakken om het gevoel eens mee te maken (spacecake; omdat ik roken zo ontzettend goor vind) maar volgens mij ging dr toen iets niet helemaal goed... ik kreeg koppijn, kreeg een "dood" gevoel in mijn lichaam en werd een beetje duizilig.. sindsdien eet ik geen wiet meer :) Maar ik vind het niet erg als iemand een joint rookt.

Voor de rest, tja... ik zou zo niemand van mn opleiding weten die wiet rookt..

offtopic:
probeer het eens op een waterpijp te mikken, Wirf..

dat scheelt tonnen.. (lang nie zo goor als met tabak)

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

Verwijderd

- Coffeeshops zijn niet "the places to be" als je niet als crimineel wilt worden gezien en een dealer is meestal ook geen betrouwbaar figuur.
kan beter in een shop zitten dat bij allemaal wazige mannetjes je shit kopen.. Dan krijg je veel eerder problemen.. Shop lijkt me toch nog een redelijk toezicht..
- Mensen denken dat je heel snel verslaafd raakt aan drugs, maar dat valt best mee. Zelfs als je 2x heroine hebt gesnoven, ben je nog steeds niet verslaafd (niet dat ik het aan wil raden)
Gelukkig ook geen ervaring mee, het schijnt zo te zijn dat je van 1x heroine gewoon 3 dagen belachelijk ziek bent, dan ben je weer clean, en heb je alleen een eeuwig verlangen.. In de tijd dat je belachelijk ziek bent is er altijd wel een dealertje te vinden.. Dus de kans op herhaling lijkt me redelijk. Je moet in ieder geval wel super streng kunnen zijn als je dan nee kunt zeggen..

en PS: kun je heroine snuiven? (of bedoel je chinezen?)
Ikzelf ben voor legalisering van cocaine, nee, ik gebruik het niet...maar de risico''s zijn redelijk beperkt in vergelijking met andere middelen en je pakt meteen de grootste groep gebruikers
die mening kan ik niet delen: risico''s redelijk beperkt? Je krijgt er toch redelijk opgefokte personen van, die zou ik niet graag naast me in de kroeg hebben! Los van het feit of ze dan nog zo gezellig zijn, lijkt me dat het ook nog wat extra agressie geeft...

IMHO kun je beter bepaalde trip-middelen legaliseren.. Maar ja: er is een kans dat je daar slimmer van wordt, en dan ik denk dat het denkprocess van een hoge heer dan ongeveer als volgt zal verlopen: "wijzer worden" -> = "tast de persoonlijkheid aan" -> = "je wordt er psychotisch van" -> = "schaad de samenleving" -> hup, op lijst 1. |:(

Verwijderd

Op maandag 14 mei 2001 19:02 schreef McGry het volgende:

[..]

kan beter in een shop zitten dat bij allemaal wazige mannetjes je shit kopen.. Dan krijg je veel eerder problemen.. Shop lijkt me toch nog een redelijk toezicht..
Een vooroordeel heb je natuurlijk al snel te pakken en de meeste dealers zijn gewoon bekenden, dus geen wazige mannetjes.
Gelukkig ook geen ervaring mee, het schijnt zo te zijn dat je van 1x heroine gewoon 3 dagen belachelijk ziek bent, dan ben je weer clean, en heb je alleen een eeuwig verlangen.. In de tijd dat je belachelijk ziek bent is er altijd wel een dealertje te vinden.. Dus de kans op herhaling lijkt me redelijk. Je moet in ieder geval wel super streng kunnen zijn als je dan nee kunt zeggen..
Nee, na 3x heroine snuiven ben je verslaafd. Dan duurt het 3 dagen om clean te worden (ben je dus heel erg ziek) en als je een jaar clean bent, dan ben je niet meer verslaafd.
en PS: kun je heroine snuiven? (of bedoel je chinezen?)
Heroine kan je slikken, snuiven, chinezen en spuiten.
die mening kan ik niet delen: risico''s redelijk beperkt? Je krijgt er toch redelijk opgefokte personen van, die zou ik niet graag naast me in de kroeg hebben! Los van het feit of ze dan nog zo gezellig zijn, lijkt me dat het ook nog wat extra agressie geeft...
Weinig drugsgebruikers worden echt agressief. van Heroine al helemaal niet, want het werkt verdovend.
IMHO kun je beter bepaalde trip-middelen legaliseren.. Maar ja: er is een kans dat je daar slimmer van wordt, en dan ik denk dat het denkprocess van een hoge heer dan ongeveer als volgt zal verlopen: "wijzer worden" -> = "tast de persoonlijkheid aan" -> = "je wordt er psychotisch van" -> = "schaad de samenleving" -> hup, op lijst 1. |:(
Tripmiddelen vindt ik gevaarlijker dan pepmiddelen. Ik zou liever een legalisering van XTC en cocaine zien.

Verwijderd

Volgens mij blowen veel computerjunkies om niet te hoeven inzien hoe onboeiend die hele computer eigenlijk is.

Ik ben zelf een fervent blower*D, en zit heel vaak achter de computer (gemiddeld 14 uur per dag).

Overdag programeer ik wat, en ben bezig met het analyseren van data. Vooral ''s avonds surf ik een beetje, tweakers, fzx sites, 3d files. In principe is het wel een geinige bezigheid, maar het is zo nutteloos allemaal. Soms beeldhouw ik eens wat, en niet dat dat nou zo''n boeiende bezigheid is, maar je houdt er iets concreet aan over. Aan mijn werk houd ik natuurlijk ook iets over, maar aan surfen.... Het is eigenlijk even loos als tv kijken.

Als ik dan een klein jointje rook, wordt het allemaal een stuk leuker. Ik heb geen zin meer om iets actiefs te doen, en vind het wel best om lekker te surfen. Beter nog: ik vermaak me helemaal met al die discussies op GoT.

Ach ja, de mens wordt bevrijd met een joint op zijn tijd.

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

ik doe MBO, ICT

en ik blow ook af en toe, op dit moment zelfs ;)

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

Op donderdag 25 januari 2001 22:37 schreef VipTweak het volgende:

De pillen die ik slik voor 80% (syntetisch). Ik slik niet alleen voor de energie, maar eigenlijk om helemaal te veranderen.
Hm, ergens niet tevreden mee?

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

Op dinsdag 23 januari 2001 23:16 schreef VipTweak het volgende:
Ik vindt het inderdaad jammer dat er een taboesfeer rond drugs hangt, maar dat heeft een paar redenen:

- Het is verboden, dus de overheid raad het iedereen af
De overheid is natuurlijk de instantie die drugs verbied. Vanzelfsprekend hebben ze daar ook een reden voor. het mag duidelijk zijn dat als drugs legaal waren geweest dat dan veel meer mensen het zouden gebruiken. Zelfs als de maatschappelijke gevolgen buiten beschouwing worden gelaten, is dit nog steeds een nadelige situatie voor de overheid omdat die groep mensen niet meer te controleren of te ''pamperen'' is. Big brother is watching...
Hier in Amsterdam zijn coffeeshops echt wel ''the place to be''. :)
- In films zie je altijd hoe slecht drugs is, vooral cocaine wordt vaak verward met heroine, die zwervers op het station kunnen echt geen cocaine betalen hoor !!
Natuurlijk zie je dat in films... die door de overheid gesponsord zijn... :Z
- Alleen mensen die gebruiken weten meestal wat van drugs af, anderen vinden het gewoon troep, niemand zal ze voorlichten, want dan weten ze meteen dat jezelf ook gebruikt.
Niet alleen onwetendheid is een doodzonde, ook vooroordelen hebben.
''k Denk niet dat we dat ooit zullen meemaken...

Overigens is een spacecake helemaal niet zo moeilijk om te maken. Effe kijken hoor, 1 ons bloem, 1 ons suiker, 1 ons boter, 1 ons chocoladepoeder (voor de smaak en kleur), ca 3 of 4 gram hash. Je moet wel op het type hash letten. Sommige hash smelt niet goed als het warm wordt en da''s zo''n ge-eikel dan. Zeg in de coffeeshop (en niet bij een dealer in de straat) effe dat het voor een cakeje is en dan zou je goed spul moeten krijgen...

Al dat gepraat over wiet en joints. ''k denk dat ik maar eens een blowtje ga pakken om de hoek...

-- een tevreden freelance web-developer

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-01 14:40
Op dinsdag 23 januari 2001 19:24 schreef lucid het volgende:
en zo kan ik nog een paar andere dingen aanhalen uit een proefschrift die een vriendin van mij heeft geschreven, ik zelf ben niet academisch ingesteld.
Ik ben bijzonder geintreseerd in het onderwerp, en nog meer in een proefschrift is ermogelijkheid dat ik (uiterraad na beoordeling daarvan) een copytje kan krijgen?

• BC3 Victim
*gouden tip*

Mag ik iedereen die iets over drugs wil weten, ook al gebruik je al jaren en wil je gewoon je pillen laten testen, aanraden om naar de plaatselijke GGD te gaan.

Je kunt hier volledig anoniem de waarheid over drugs horen, ik kom er wel eens vaker, en mijn ervaring is:
De mensen die daar werken zullen nooit de woorden "drugs zijn slecht, period" in de mond nemen.

Ik bedoel: als een GGD''r tegen mij zegt dat je beter iedere weekend 3 pillen kunt eten dan je lam zuipen, dan noem ik dat eerlijk, zoiets lees je in geen enkel informatiefoldertje ofzo, omdat die verplicht worden door onze regering om het af te schilderen als slecht voor je...

Belangrijkste nog: alles is gratis, inclusief het testen van drugs of any kind, zelfs de politie heeft geen toegang tot hun archief (nooit niet), dus je kunt er geen problemen mee krijgen.:)

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 22:18 schreef _-SToFFeL-_ het volgende:
*gouden tip*

Mag ik iedereen die iets over drugs wil weten, ook al gebruik je al jaren en wil je gewoon je pillen laten testen, aanraden om naar de plaatselijke GGD te gaan.

Je kunt hier volledig anoniem de waarheid over drugs horen, ik kom er wel eens vaker, en mijn ervaring is:
De mensen die daar werken zullen nooit de woorden "drugs zijn slecht, period" in de mond nemen.

Ik bedoel: als een GGD''r tegen mij zegt dat je beter iedere weekend 3 pillen kunt eten dan je lam zuipen, dan noem ik dat eerlijk, zoiets lees je in geen enkel informatiefoldertje ofzo, omdat die verplicht worden door onze regering om het af te schilderen als slecht voor je...

Belangrijkste nog: alles is gratis, inclusief het testen van drugs of any kind, zelfs de politie heeft geen toegang tot hun archief (nooit niet), dus je kunt er geen problemen mee krijgen.:)
Dat lijkt me wel wat ja, kga het eens proberen :)

Verwijderd

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------

Weinig drugsgebruikers worden echt agressief. van Heroine al helemaal niet, want het werkt verdovend.
Nee, ik bedoelde ook cocaine.. Inderdaad ik heb niet zoveel coke-ervaring, maar ik dacht dat je daar toch redelijk opgefokt van kan worden.. Is ook erg polulair bij voetbal-hooligans.. Verder zijn volgens mij veel mensen het met me eens dat coke-gebruikers niet echt gezellig zijn...

Over XTC heb ik inderdaad nog nooit iets slechts gehoord.. (behalve dan dat het heel misschien serotonine-receptoren vernield... Maar dat zal bij beperkt gebruik ook wel meevallen..)

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:25

backupdevice

No Risk , Full Push

iemand een hijsje¿¿ :7

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Pagina: 1