Aanmaken van een .reg file - wie kan helpen?

Pagina: 1
Acties:
  • 542 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1936

Topicstarter
Jullie zullen je misschien afvragen hoe ik het in mijn hoofd haal om zo'n file aan te willen maken. Ik zal dat in het kort even uitleggen. Ik gebruik Sky Map software. Dit is een planetarium programma (sterrenhemel e.d.). Voor de liefhebber van sterren en planeten en alles wat daar bij hoort een subliem programma. In dit programma kun je allemaal voorkeuren vastleggen voor levels, fonts, kleuren, sterrengrootte bij magnitude 1 enz. enz. Als je daar goed gebruik van maakt dan ziet de sterrenhemel op je scherm er precies zo uit als wanneer je de deur uitstapt en omhoog kijkt. Ook draait het firmament op het scherm dan synchroon met het firmament buiten. Werkelijk fantastisch.
Maar goed ik zou het kort uitleggen. Ik heb gevraagd in welke file deze voorkeuren worden opgeslagen zodat ik er een backup van kan maken. Als je namelijk een update krijgt heb je opeens weer te maken met de standaard voorkeuren en je moet weer helemaal opnieuw beginnen. Om dit te voorkomen zou je dan vanaf je backup die file terug kunnen zetten. Het blijkt nu dat deze voorkeuren worden opgeslagen in het register en ik weet inmiddels ook waar. Ik heb uitgevogeld dat je een .reg file aan kunt maken met Regedit.
Ik heb wel enig idee hoe dat dan zou moeten maar ik ben er een beetje huiverig voor om met het register te stoeien, ook al wordt het bij elke backup gesaved. Kunnen jullie mij vertellen hoe het moet?
Ik heb al gezien dat er verscheidene .reg files voorkomen (van andere toepassingen) en ik heb ook gezien dat wanneer je daar dan op zou dubbelklikken het register wordt aangepast. Dus het is wel de oplossing die ik zoek.
Graag jullie antwoord.

Met vriendelijke groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Je kunt reg-files ook gewoon met notepad maken hoor.

je maakt gewoon een tekstfile met de naam blaat.reg met daarin :

REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\NetTrans\0001]
"MaxMTU"="1500"

Dat REGEDIT4 is de eerste regel

Dat wat daarna komt is maar een voorbeeld. Dat is zomaar een sleutel die ik dar heb neer gezet.

Je moet de settings als sleutels exporteren, en ze dan zoals dit in een tekstfiletje zetten.

Maak wel eerst een backup van je register.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Heel simpel, ga met regedit naar de betreffende sleutel/groep en klik dan in het menu op exporteren en regedit maakt netjes een .reg file voor je die je later weer kan importeren door er op dubbel te klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1936

Topicstarter
Shit ja, soms denk ik gewoon te moeilijk. ;) Idd erg simpel dit.

Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
Op zaterdag 12 augustus 2000 15:12 schreef HlpDsK het volgende:
REGEDIT4

"MaxMTU"="1500
ja ok zo add je een regel maar weet je toevallig ook hoe je een regel delete ?

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:48
Op dinsdag 21 augustus 2001 19:45 schreef Barracuda_1 het volgende:

[..]

ja ok zo add je een regel maar weet je toevallig ook hoe je een regel delete ?
Door een - na de [ toe te voegen:
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\NetTrans\0001]
(voorbeeld van hlpdsk)

Overigens is het niet altijd REGEDIT4 waarmee zo'n bestand begint. Dat ligt aan de windows versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
ok tnx

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-05 16:12
Overigens is het niet altijd REGEDIT4 waarmee zo'n bestand begint. Dat ligt aan de windows versie.
Mmm volgens mij wel hoor, in Windows 2000 kan die anders zijn, maar daar werkt het wel gewoon hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Is het niet misschien makkelijker om met rededit de plek van de opgeslagen settings in de registry te zoeken en daar dan te zeggen: registry->export reg file ... en dan aanvinken "this branch" ??

Dan hoef je het niet over te typen en kun je ook geen tiepvauten maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-04 17:36
Op dinsdag 21 augustus 2001 19:49 schreef Rukapul het volgende:

[..]

Door een - na de [ toe te voegen:
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\NetTrans\0001]
(voorbeeld van hlpdsk)

Korte aanvulling: Als je alleen een waarde wilt weghalen, wordt het:

"MaxMTU"=-

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Pagina: 1