Toon posts:

Zippie zoeken?

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen,

Ik heb hier een cdrom met een hele zooi zips (stuk of 150). Ik zoek een bestand dat is ingepakt in 1 van deze zips. Ik heb geen om 150 x die zips te open en de lijst te bekijken. Bestaat er misschien een programma waarmee je een bestand kan zoeken zonder de zips te open.

Bijvoorbeeld zoek 'blabla.txt' in deze zipfiles, kraaaaaaaaaaaak, ping!!!
'blabla.txt' gevonden in '23.zip'

Zoiets?...misschien

  • Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-06 23:43

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Onder linux zou 't heel simpel zijn, als je linux hebt zou je iets als dit kunnen doen:
find . -name '*.zip' -exec unzip -l {} \; | grep filnaamdiejezoekt

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.


  • argi
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:09
Onder windows 9x:
Start --> Zoeken --> bestanden of mappen

Vul het volgende in:
Naam: *.zip
Met de tekst: blabla.txt
Zoeken in: [je CD-Rom-drive]

Onder windows 95 moet je trouwens om het vak "Met de tekst:" in het tabblad "geavanceerd" zijn.

  • Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-06 23:43

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Worden bestandsnamen dan niet gecomprimeerd opgeslagen ?

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.


  • argi
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:09
Als je de optie "Met de tekst:" gebruikt gebruikt duurt het zoeken wel heel lang. Maar hij opent gewoon alle bestanden en kijkt dan of er "blabla.txt" in voorkomt, dus bij een .zip bestand opent ie de zip-file en kijkt ie of ie "blabla.txt" kan vinden.
Of je via die optie ook weer naar woorden in "blabla.txt" kan zoeken weet ik niet (denk het niet), maar bestanden in zip-files opzoeken wel.

  • daaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

daaan

Brandweer Zoutkamp

jongens jongens jongens (en de 1 procent meisjes ;))

neem nou gewoon (de windowers althans) Windows Commander dat is veeel makkelijker! :)

One's never alone with a rubber duck.


  • Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-06 18:45

Tuinhark

Retro

argi en Aaargh!, dat komt idd omdat ZIP bestandsnamen niet gecomprimeerd opslaat. :)

Waque, neem een programma als WhereIsIt ( www.download.com ). Da's een CD-catalogiseringsprogramma :P die in .ZIP's maar ook in bv .RAR's kan kijken. ERG uitgebreid. :)

  • CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06 21:02

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ben het geheel met NomaD eens, Windows Commander is gewoon de beste filemanager die er is. Je kunt er ook nog eens mee FTP'en..
Het programma ondersteunt o.a. de volgende inpak-formaten: ZIP, ARJ, RAR, ACE, CAB

Windows Explorer is het meest overbodige programma in mijn Windows installatie!

CAP-Team

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X


  • Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-06 23:43

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

/me kan niet wachten tot nautilus gereleased word:
http://nautilus.eazel.com/screenshots/aug-02-2000/index.html

hmm .. een URI tussen IMG tags zetten, lekker handig :)

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Pagina: 1