Toon posts:

Welke AGP-versie heeft mijn Abit BE6-2?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n PC heeft tegenwoordig de neiging te gaan piepen (hoog-laag-hoog-laag-etc.). Vooral bij heet weer gebeurt dat vaak. Ik dus naar de zaak waar ik dat ding gekocht had...die vermoedden dat het aan de videokaart lag.

Het gaat om een kaart van Guillemot zo'n TNT-2 M64/Maxi Gamer Cougar-kaartje. Zij wilden nu eerst eens weten welke AGP versie mijn moederbord heeft (keuzeopties volgen hun: 1.0/2.0/PRO). In m'n handleiding noch op internet is hier iets over te vinden. :'(

Kan iemand mij verder helpen? Het zij door de versie aan te geven, het zij door mij uit te leggen wat ik er eventueel aan kan doen?

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Waarom moeten ze dat nou weten???
Die BE6 is een BX chipset bordje dus AGP 2x. Meer hoef je echt niet te weten hoor.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Die BE6 is een BX chipset bordje dus AGP 2x.
En DAT moeten ze bij zo'n zaak toch ook wel weten |:(

Maar die hoog/laag piepen in het tempo van twee-piepjes-per-seconde zou ook kunnen duiden op een cpufan die te weinig toeren maakt/cpu die te warm is.

Verwijderd

uhm
heb je geen temp meter op je proc ? :)
gluur f in bios der na ?
maar zal je wel gdaan hebbe ... als et der op zit :D

-x- :9

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
Op donderdag 27 september 2001 01:54 schreef Crizz het volgende:
keuzeopties volgen hun: 1.0/2.0/PRO).
Hmm.. dan denk ik AGP 1.0 voor jou.. Omdat je een bx bordje hebt, is dat inderdaad agp 2x, maar dat is de AGP 1.0 standaard.

AGP 2.0 heeft ook 4x, maar ik dacht dat het slot hetzelfde was.

AGP PRO heeft wat extra aansluitingen in het slot, waardoor een kaart ook nog meer stroom kan trekken uit je mobo..
(Ik wist trouwens niet dat dat een AGP-standaard was.. Lijkt mij nog steeds het slottype!)

Maargoed, jij hebt dus AGP 1.0 2x