[TNET] Vette misser (Nieuws posting over Windings)

Pagina: 1
Acties:

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
http://www.tweakers.net/nieuws/18646

Wat een vette misser dat deze hoax tussen het serieuze nieuws door t.net wordt overgenomen.

Zo'n beetje overal waar dit te lezen was staat ook dat het niet klopt.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat is inderdaad wel slecht.

Ik word trouwens ziek van dat gezeik over Q33 NY. Het was gewoon helemaal geen vluchtnummer, maar sommige mensen willen dat gewoon NIET geloven |:(

• Jaymz
  • Nu online

Jaymz

Keep on moving !

*Zucht.

Dit is te erg voor woorden. Niet zozeer dat dit op T.net verschijnt, maar dat dit zowieso serieus genomen wordt.

T.net meldt alleen maar dat de automatiseringsgids meld, dat Microsoft elke betrokenheid ontkent. Vandaar ik het T.net niet aanreken.

Dat deze HOAX zo aanslaat vind ik wel eueueuhhh.... typisch zeg maar :)

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Op donderdag 27 september 2001 01:59 schreef Jaymz het volgende:
T.net meld alleen maar dat de automatiseringsgids meld, dat Microsoft elke betrokenheid ontkent. Vandaar ik het T.net niet aanreken.
Laat T.net dan bewijzen een serieuze bron te zijn.

Plaats een nieuws posting dat sommige media meewerken aan massa-hysterie, en het verspreiden van leugens.

Of is het de bedoeling dat T.net meer een soort Internet Telegraaf wordt: Gewoon online gooien wat je binnen krijgt, zonder verder enige controle te doen ?

In dat geval: Ik zie hier zojuist een IJsbeer voorbij zwemmen. Ja echt waar, midden in het centrum van Leiden.
Dat deze HOAX zo aanslaat vind ik wel eueueuhhh.... typisch zeg maar
T.net werkt daar anders goed aan mee :r

• Jaymz
  • Nu online

Jaymz

Keep on moving !

Op donderdag 27 september 2001 02:27 schreef little_soundman het volgende:

[..]

Laat T.net dan bewijzen een serieuze bron te zijn.

Plaats een nieuws posting dat sommige media meewerken aan massa-hysterie, en het verspreiden van leugens.

Of is het de bedoeling dat T.net meer een soort Internet Telegraaf wordt: Gewoon online gooien wat je binnen krijgt, zonder verder enige controle te doen ?

In dat geval: Ik zie hier zojuist een IJsbeer voorbij zwemmen. Ja echt waar, midden in het centrum van Leiden.
[..]

T.net werkt daar anders goed aan mee :r
Daarvoor moet je bij de T.net crew zijn. Niet bij mij :)

• Grrrrrene
  • Niet online
Jemig, en deze kenden we nog niet |:(

Dit is echt erg ja :D Ik schaam me er bijna voor ;)

Maar euhm, dit moet ff aangepast worden :) Of beter: verwijderd worden :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-03 16:19

Arno

PF5A

Het was als grappige post bedoeld ik ik betreur dat jullie de humor van Moartn en mij erin missen.... :'(

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Tsja... Ik heb het gepost omdat ik het vrij grappig vond dat Microsoft echt gereageerd heeft... We hebben eerder nix gepost over deze "ontdekking", omdat het duidelijk onzin is... :)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik kan ook niet zeggen dat ik blij was met deze post. Hij is nu niet meer zichtbaar op de frontpage.
Op donderdag 27 september 2001 07:51 schreef Traag het volgende:
Het was als grappige post bedoeld ik ik betreur dat jullie de humor van Moartn en mij erin missen.... :'(
Kan best zijn, maar er waren op dat moment in plaats van die dikke vette hoax ook minstens 40 serieuze dingen die geplaatst hadden kunnen/moeten worden.

Professioneel Hyves-weigeraar

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-03 13:14

TheDjasp

het wordt toch niks

Snap niet wat de fuss is:
Iedereen rent over elkaar heen met WingDing verhalen, Microsoft ontkent dat, en melding van die ontkenning zou bijdragen aan de Hoax? Wat een onzin.

Bij de weg: Wired maakte er ook melding van. (De ontkenning van MS dat is)

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

• Arno

Arno

PF5A

Op donderdag 27 september 2001 10:59 schreef WouterTinus het volgende:
Kan best zijn, maar er waren op dat moment in plaats van die dikke vette hoax ook minstens 40 serieuze dingen die geplaatst hadden kunnen/moeten worden.
Dan kun je MIJ wel quoten, maar is het mijn schuld dat die 40 dingen niet worden gepost :?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-03 16:16

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

is inderdaad een niet zo slim nieuwspost, inderdaad wordt de hoax niet bevestigd, enkel de ontkenning van microsoft gemeld.

maar juist dat kan een extra aanzet tot hoaxen zijn; Procter&Gamble had vroeger een logo met een griekse man erin, er ontstond het gerucht dat de getallen 666 in zijn baard verborgen waren.
P&G besloot daarop zijn logo te restylen naar een moderne uitvoering met een strakker gezicht (ajax-style), helaas bevestigde dat juist de hoax en nu hebben ze een mooi textueel logo. (ook was het design bureau zo dom om ook nog eens in de baard uit drie licht krullende lijnen te laten bestaan, tja, daarin kon je nog makkelijk een 6 vinden)

het slechtste aan het bericht is het kritiekloos vermelden van Q33 NY als 'vluchtnummer, dat slaat nergens op, de vluchtnummers zijn bekend en ook als je er over nadenkt kàn dit helemaal het nummer niet zijn;
het is enkel gekozen omdat de Q zo'n leuk vliegtuigje geeft.

verder is het niet zo slim geweest van microsoft religieuse symbolen te combineren met algemene iconografie en dan nog wel onder de lettertekens (de godfather van dingbats fonts doet dat beter, lettertekens zijn abstracte vormen enkel speciale tekens kent iconografische elementen)

maar wat krijgen we nu, misschien kan Tnet ons binnenkort eens op de hoogte brengen hoe het met Brian (Feliz navadad Brian) z'n nier operatie staat?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op donderdag 27 september 2001 11:02 schreef TheDjasp het volgende:
Bij de weg: Wired maakte er ook melding van. (De ontkenning van MS dat is)
Wie zegt dat wij Wired proberen na te doen :?
Op donderdag 27 september 2001 11:03 schreef Traag het volgende:
Dan kun je MIJ wel quoten, maar is het mijn schuld dat die 40 dingen niet worden gepost :?
Nee hoor Traag :*. Maar jou quote paste beter dan die van Maarten ;).

• Cookie
  • Laatst online: 04-07-2025
Humor? Grappig? Waar dan :?

|:(

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• Arno

Arno

PF5A

Op donderdag 27 september 2001 11:09 schreef WouterTinus het volgende:
Nee hoor Traag :*. Maar jou quote paste beter dan die van Maarten ;).
ok :*
Op donderdag 27 september 2001 11:12 schreef testcase het volgende:
Humor? Grappig? Waar dan :?

|:(
Laten we maar vooral niet over JOUW humor beginnen |:(
<font size=1>Ik zal er maar niet bij zeggen exact wat...</font>

Jeremy Clarkson

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:08

IceStorm

This place is GoT-like!!!

MS hoort gewoon officieel te zeggen dat ze er niks mee te maken hebben, anders krijgen ze weer een proces van een of andere malloot aan de broek (ja het is en blijft amerika he :)).

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-03 21:41

Daniel

Kapitein NCC-1701
Kansloos nieuws indeed, daarom heb ik die zut ook weer van de FP gekicked. Maar feitelijk had het nooit geplaatst mogen worden...

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ach foutje kan gebeuren :) niet moeilijk over doen, hij is nu weg..

• Cookie
Op donderdag 27 september 2001 11:21 schreef Traag het volgende:

Laten we maar vooral niet over JOUW humor beginnen |:(
<font size=1>Ik zal er maar niet bij zeggen exact wat...</font>
Ik wijs er juist bewust op, Traag, omdat jij mij toendertijd wilde wijs maken over zoiets als "common sense" bezitten en ik niet. Nu is het wederom mijn beurt om de bal terug te spelen, omdat je voor de zoveelste keer miskleunt. Er is een enorm verschil tussen een overduidelijk satirisch bedoeld gefotosoept plaatje (waarin make-up en plaksnorretjes zijn aangebracht op een stel jongens in een bar :+ ) in een foto-soeptopic in het insiders-only-forum de Huiskamer en een als 100% serieus geschreven nieuwsposting over een groot bedrijf op de Frontpage, waar nergens uit blijkt dat er sprake is van humor, satire of sarcasme. Ik heb het je al een keer tevergeefs proberen uit te leggen en reken er dan ook niet meer op dat je dit nu opeens wel snapt.

Verwijderd

Het gaat niet om jouw gevoel voor Andre-van-Duin-humor, maar om het feit dat de T.net FP wordt ontsiert door sproeipoepnieuws zoals dit. Andere mensen proberen kwaliteit te posten zodat de t.net FP er kwalitatief beter uit komt te zien. Als je dan eens denkt grappig te moeten zijn als newsposter, ala, post dan een goede grap en niet deze triestheid van het kaliber "Nostradamus had dit ook voorspeld". Vroeger had je "De Nieuwe", met nieuws als "Man baart kind met paardehoofd". Laten we zorgen dat we niet terugvallen tot DAT niveau plz.

• Arno

Arno

PF5A

Op donderdag 27 september 2001 11:45 schreef testcase een berg bull
Dus jij wil een officiele mededeling vergelijken met jouw barman Hitler :?

Over 'common sense' gesproken...

Maar ik zal de discussie niet meer gaan herhalen, jij kan mij niet uitstaan en andersom ook niet. Live with that

Jeremy Clarkson

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 11:47 schreef Traag het volgende:

[..]

Welke officiele mededeling? Die Q33NY kreeg ik op 12 sept al via een hoax email. Niet echt officieel. O wacht, de automatiseringsgids... tja. Ik weet nu weer waarom ik mn abonnement heb opgezegd op die telegraaf voor IT-ers
Maar ik zal de discussie niet meer gaan herhalen, jij kan mij niet uitstaan en andersom ook niet. Live with that
Dat praat jouw woorden over dat het humor was en dat men dat in had moeten zien niet recht.

• Cookie

[..]

Precies; het verschil tussen iets wat duidelijk een humoristisch bedoelde fake is in een besloten forum enerzijds en iets wat officieel op de Frontpage verschijnt en waarin nergens een hint van bewuste manipulatie te vinden is anderzijds. Je maakt precies mijn point.

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 01:58

GaMeOvEr

Is een hork.

Nounou mensen, hier geen persoonlijke vetes uitvechten aub...

Aannames zijn fataal.

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-03 13:14

TheDjasp

het wordt toch niks

Wie zegt dat wij Wired proberen na te doen :?
Zeg ik dat? Dacht het niet. Ook Wired, als zichzelf redelijk serieus en belangrijk achtend nieuwsorgaan maakte melding van de ontkenning van MS. DAT wil ik ermee zeggen.

En ik blijf erbij dat dit gewoon legitiem nieuws is.

Omdat er vanochtend geen bom is gevonden bij de Benelux-tunnel, maakt dat dan de journaals belachelijk omdat zij er melding van doen? (Wellicht een kromme vergelijking maar jullie snappen wel wat ik ermee wil zeggen.)

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

[..]

Je blijft wel volharden in jou interpretatie van die foto. Erg fijn om collega's voor [censuur] uit te maken.

* Delerium gaat duimstok eiken

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

offtopic:

Ect: was het compleet binnengekomen :?

ontopic:

Zouden de heren, dit soort zaken mischien ook prive willen afhandelen :? lijkt me niet echt de plek om het hier te doen... :)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Op donderdag 27 september 2001 12:26 schreef TheDjasp het volgende:
Zeg ik dat? Dacht het niet. Ook Wired, als zichzelf redelijk serieus en belangrijk achtend nieuwsorgaan maakte
En ik wilde zeggen dat, hoe gerespecteerd een bron ook is, wij ZELF altijd verantwoordelijk zijn voor wat wij op de frontpage plaatsen en wat niet.

Dat Wingdings verhaal was gewoon dikke onzin, pure bull van de hoogste plank. Dat wist iedereen met een beetje verstand allang van te voren. Bij een bommelding is dat heel anders.

Verwijderd

En wederom bewijst een content management systeem zijn waarde. ;)

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 12:26 schreef TheDjasp het volgende:
[..]
Zeg ik dat? Dacht het niet. Ook Wired, als zichzelf redelijk serieus en belangrijk achtend nieuwsorgaan maakte melding van de ontkenning van MS. DAT wil ik ermee zeggen.
En ik blijf erbij dat dit gewoon legitiem nieuws is.
Alles wat jij niet weet kun je als nieuws bestempelen. Als dit het laatste snippet was wat men nog niet had gemeld, dan kun je overwegen dit er ook maar bij te doen. Dat was echter niet echt het geval. Ergo: overbodige poep.
Omdat er vanochtend geen bom is gevonden bij de Benelux-tunnel, maakt dat dan de journaals belachelijk omdat zij er melding van doen? (Wellicht een kromme vergelijking maar jullie snappen wel wat ik ermee wil zeggen.)
Eerlijk antwoord? ja. Althans, wel zo uitgebreid. Zowel het journaal van 8:30 als van 9:00 waren compleet gewijd aan dit voorval. Het is wel belangrijk, maar er was _NIETS_ te melden, men zei _NIETS_. Zeg dan ook niets ipv er toch uitgebreid er over te berichten. Net als die Q33NY poep. Het is niets, het zegt niets, en het wordt niets. Er uitgebreid over berichten levert dan ook niets op. Ja, onvrede.

Verwijderd

Q33NY.

Spreek het eens uit als woord en lees de 33 als 'ee' (schrijfwijze van de zgn. 'LaMeRS').

Wat krijg je dan? "Queeny".

Kennelijk is de grap gestart door iemand die een groot fan is van Blackadder.

Verwijderd

Leg mij dat wiebertje (windings voor u) maar eens uit. :D

Totaal nutteloos deze posting, excuses voor dat......

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-01 15:01
Dit is een redelijk oud topic, maar ik moet toch even reageren..

Ik vind dit nl eigenlijk een beetje zielig. Jullie zitten allemaal een van jullie eigen nieuwsposters af te kraken, vind ik eigenlijk niet kunnen. Doe dat dan privé, via ICQ of mail of Area 51 ofzo..

Maargoed..
Pagina: 1