Toon posts:

Athlon 1400 fsb133 op Abit KT7...

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
... kan dat?
Draait die dan gewoon op bus 100 en multiplier 14?
fsb100 versies zijn namelijk zo slecht te krijgen :(

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 16:59
Nee, want hij gaat uit van een FSB van 133 mhz, dus de multiplier ligt lager, 10.5 in dit geval. Als je hem in je computer zou zetten zou hij dus op 1050 mhz draaien.

Natuurlijk kun je hem wel unlocken en hem op 12.5 x 100 zetten, of de busspeed iets verhogen tot zover hij stabiel is, dan kom je al een aardig eind: 12.5 x 105 = 1313.

Succes!

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 02:07 schreef budi het volgende:
Nee, want hij gaat uit van een FSB van 133 mhz, dus de multiplier ligt lager, 10.5 in dit geval. Als je hem in je computer zou zetten zou hij dus op 1050 mhz draaien.

Natuurlijk kun je hem wel unlocken en hem op 12.5 x 100 zetten, of de busspeed iets verhogen tot zover hij stabiel is, dan kom je al een aardig eind: 12.5 x 105 = 1313.

Succes!
Onzin, aangezien alle TB 1400 CPU's geunlockt zijn, je kunt dus zonder problemen de multiplier op 14 zetten en de FSB op 100.
Zorg er wel voor dat je een nieuwe BIOS hebt

Verwijderd

Ik heb zelf een TB1333, die nu nog op een KT7-RAID zit.

Misvatting 1
De multiplier 12,5 bestaat niet. Als je dat instelt krijg je altijd een 13x multiplier. Alleen als je een oudere BIOS er op hebt geflashed (YP geloof ik en ouder) laat hij tijdens het opstarten iets van 12,5x104 Mhz zien. Dat is een foute indicatie, in werkelijkheid is het 13x.

Misvatting 2
De multiplier 14x is niet beschikbaar. Het is geen 'normale' multiplier die je gewoon kunt instellen, het werkt alleen als je een van de fabriek 'locked' CPU hebt.
(De TB 1400/1500 FSB 200 zijn allemaal gelocked)

Bij geruchte moet multiplier 5, of 5,5 dat ben ik even kwijt, een 14x multiplier opleveren. Maar hoewel de boel hier wel op 13x108=1404 Mhz kan lopen, geeft die 5,5 x alleen maar een zwart scherm. Waarom ? Omdat de CPU gelocked moet zijn.

Nu staat het boeltje op 13x104=1352 Mhz.
8-)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op donderdag 27 september 2001 02:36 schreef Hooi het volgende:
Bij geruchte moet multiplier 5, of 5,5 dat ben ik even kwijt, een 14x multiplier opleveren. Maar hoewel de boel hier wel op 13x108=1404 Mhz kan lopen, geeft die 5,5 x alleen maar een zwart scherm. Waarom ? Omdat de CPU gelocked moet zijn.
Yep, Hooi heeft gelijk :)
Alleen bovenstaand puntje:

Zoiets is het wel ongeveer.. AMD heeft namelijk alleen maar instellingen op z'n proc gemaakt om de multiplier te kunnen instellen tussen de 5x en de 12.5x (en die 12.5x resulteerd dan inderdaad in 13x). Om toch hoger te kunnen gaan is intern in de proc de multiplier voor 5x vervangen door 14x). Dit is echter alleen gedaan bij de 200MHz FSB versies.. Dus een 1400/266 krijg je gewoon niet op 14x.

Hooi: Dat heeft overigens niks te maken met gelocked zijn.. Die dingen kun je ook gewoon unlocken, en de MP verlagen.. (verhogen zal inderdaad niet gaan!) Ik denk dat het gewoon puur is gedaan om er zeker van te zijn dat ze ook op die 14x gaan draaien standaard ofzo..

Maareh, hooi, waarom heb je je KT133A bordje nog niet in gebruik genomen?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Modje: Topictitel veranderen in?:
TB 1,4 kan op KT133 chipset

Dan kaniedereen em terugvinden in search, want deze vraag wordt zo vaak gesteld.

Deze heren hebben de vraag duidelijk en correct beantwoord, dat kan veel mensen helpen.

• Twynn
Of maak 'em sticky :)

Verwijderd

Yup, da's ook waar. ;)

Die 14z multi is alleen bedoeld voor 'B' type fsb 200 Athlons.

Alleen is het nog niet aangetoond dat B en C type Athlons ook maar enig onderling verschil hebben, anders dan de combinatie van doorgesneden bruggen. Vandaar da'k nog wat twijfel daarover heb .. :+

Dat KT7A-RAID bord is wat in de vertraging gelomen. Een en ander heeft er mee te maken dat 11 September m'n verjaardag was (we hebben nu besloten dat het in het vervolg 15 September zal zijn) en m'n vriendin, die hier bij mij woont, Amerikaanse is..

... vandaar dus ...

• Twynn
Op donderdag 27 september 2001 10:22 schreef Hooi het volgende:
Yup, da's ook waar. ;)

Die 14z multi is alleen bedoeld voor 'B' type fsb 200 Athlons.

Alleen is het nog niet aangetoond dat B en C type Athlons ook maar enig onderling verschil hebben, anders dan de combinatie van doorgesneden bruggen. Vandaar da'k nog wat twijfel daarover heb .. :+
Hmmz.. Daar heb je natuurlijk ook weer gelijk in.. Blijft toch wazig.. Maar dat zou betekenen dat als je een 1400 locked, en de rest van de L-bruggen goed insteld de 14x multiplier opeens wel zou moeten werken?
Hmmm.. Iemand zin in een experimentje >:)
Dat KT7A-RAID bord is wat in de vertraging gelomen. Een en ander heeft er mee te maken dat 11 September m'n verjaardag was (we hebben nu besloten dat het in het vervolg 15 September zal zijn) en m'n vriendin, die hier bij mij woont, Amerikaanse is..

... vandaar dus ...
[zwaar offtopic]
Nou, alsnog gefeliciteerd dan :+

15e.. Hmm.. Dat is dan weer de verjaardag van mijn vriendin.. :))
[/zwaar offtopic]

Maargoed, die KT133A zal wel goedkomen..

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:12

Tourniquet

Hiya, fellas!

Pff, ingewikkelde materie zeg :)

Ik dacht i.p.v. een Duron 650 even een TB 1400 op mijn ABit KT7 te prikken maar dat gaat zo te zien niet zomaar. Wat is nu de beste optie die ik kan kiezen (ook met het oog op de toekomst/ BIOS updates enz.):

- TB 1400 (200) kopen (f 359,=), die op 14 * 100 gaat lopen (processor moet dan perse gelocked zijn?)

- TB 1400 (266) kopen (f 345,=), die dan op 12,5> (=13?) * 107 laten lopen (moet geunlocked zijn dus), met het risico dat ik toch de bussnelheid moet gaan verlagen omdat mijn GeForce 2 MX anders moeilijk gaat doen.

- TB 1333 (266) (f 325,=) kopen en die stabiel op 13 * 100 laten lopen.

- TB 1300 (200) (f 345,=) kopen.

Ik ben best bereid wat te tweaken in het BIOS enzo, zolang alles maar stabiel gaat lopen.

Wat is wijsheid?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Verwijderd

Ik zou haast zeggen lieve Abit gebruikers.....
Maar nee. Iedere Abit gebruiker kent toch deze site en heeft de site toch bij zijn favorieten staan...
Komtie weer: http://www.viahardware.com

Verwijderd

Kunnen de nieuwe AthlonXP procesoren met 266MHZ FSB op een Abit KT7 board geplakt worden. En zo ja, hoe moet ik dan mijn multiplier hoger dan 12,5x zetten? deze plankjes draaien maar met 200Mhz en kunnen niet op 266Mhz draaien.
Uiteraard zal er wel wat aan die L1 bruggen gedaan moeten worden, maar dan...?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:55

Epsilon

Op woensdag 10 oktober 2001 21:24 schreef John_Hoek het volgende:
Kunnen de nieuwe AthlonXP procesoren met 266MHZ FSB op een Abit KT7 board geplakt worden. En zo ja, hoe moet ik dan mijn multiplier hoger dan 12,5x zetten? deze plankjes draaien maar met 200Mhz en kunnen niet op 266Mhz draaien.
Uiteraard zal er wel wat aan die L1 bruggen gedaan moeten worden, maar dan...?
ik geloof dat dit wel kon, alleen een bios upgrade is dan wel noodzakelijk

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:12

Tourniquet

Hiya, fellas!

welke dondervogel kan ik nu het beste kopen voor mijn Abit KT7? Ik wil zo snel mogelijk zonder te overklokken.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Pagina: 1