Toon posts:

Wat is het default root password in Mac OS X?

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds de installatie van OS X alleen 1 keer m'n eigen password (van user 'juggalo') ingesteld. Ik heb nooit een root of ander password ingesteld.

Als ik nu in de terminal (%juggalo) doe "su root", vraagt ie om een password, en ik weet niet wat ik daar moet invullen.

Iemand enig idee?

tnx, JJ :+

Verwijderd

gewoon domweg een enter?

Verwijderd

Hoe zat dat toch ook alweer met unix OS-en en geen rootpassword hebben :? :P

Volgens mij was dat niet helemaal 100% de bedoeling......

Verwijderd

je moet eerst het root password aanmaken met je admin account voordat je er mee kan inloggen.

Dat kan met Netinfo Manager => menu domain => Security en dan eerst Authenticate en daarna... moet je zelf even kijken :)

Verwijderd

Je hebt inderdaad nooit een root-wachtwoord ingesteld bij het installeren van osX.
Dit komt volgens mij omdat apple min of meer probeert te verbergen (voor de standaard gebruiker) dat er een UNIX achter schuil gaat. Dit doet men door de root-gebruiker nooit te laten inloggen. Natuurlijk is dit echter wel te doen.
De meest eenvoudige oplossing is om de installatie cd terug in je mac te proppen en opnieuw te booten.
Wanneer de installatie procedure opnieuw start kies dan in het menu voor 'change password' (of iets dergelijks). Vul hier het root-wachtwoord in. Start opnieuw op, zonder de installatie opnieuw uit te voeren. Als het goed is kun je vanaf dat moment inloggen als root user.

Suc6.

• Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-02 09:05

peace, love & linux

je moet volgens mij sowieso eerst het root account activeren. standaard staat dit uit.

Verwijderd

we gaan al een heel tydje terug met dit topic,maar ik heb de volgende vraag, onze buurman is zijn pass kwijt om op zijn OSx systeem in te loggen.... is de enige mogelijkheid om nog in het systeem te komen via een opstart cd?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
OSX root recovery lijkt me daar genoeg hints over geven :)

[ Voor 11% gewijzigd door blaataaps op 28-02-2005 20:28 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.