Toon posts:

[UPSD]RPC op FreeBSD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal ff de situatie proberen te schetsen.

Een School heeft twee servers een gateway en een data server.
Aan de gateway zit via rs232 de een UPS de gateway draait upsd(zorgt er voor dat alles netjes volgens rc.shutdown wordt afgesloten).
Na een tijd is er een data server bij gekomen. Nu wil ik dat deze ook netjes wordt afgesloten. Nu heeft de ups geen tweede rs232 poort en wil geen tweede ups plaatsen.
Hebben jullie een idee hoe ik de data server op afstand kan laten afsluiten. zodra de spanning uitvalt.

Verwijderd

in de server#1's shutdown.sh kun je een perl scriptje via lynx in server#2 aanroepen die de server afsluit. Dit is echter bijzonder onveilig. Jen kan ook "ssh computer#2 -p <password> shutdown.sh" doen ofzo, of desnoods in C iets schrijven met pipes gebruikmakend van ssh.

Er is vast wel wat zinnigs te bedenken

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Bij apc heb je i.i.g. voor linux een upsd draaien die een beetje loopt te broodkasten op het netwerk! En waarmee je dus zover ik weet client's en/of servers kan connecten.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Topicstarter
Welke versie naam en dergelijk is de UPSD dan? bij mij werkt dat niet namelijk.

Verwijderd

dump upsd en install nut (van www.exploits.org/nut). met nut (Network-UPS-Daemon) kan je via het netwerk machines opdracht geven af te sluiten in geval van stroomuitval. ik heb 1 ups en 3 machines op die ups die allemaal netjes afsluiten als de master (de machine met de kabel) ontdekt dat de ups leeg raakt.