Op vrijdag 28 september 2001 21:35 schreef mental_power het volgende:
maar html boeken zoek ik nog
dus iets waar ik wat aan heb en niet voor iemand die dus nooit een pc heb gezien
titels anyone??
normaal heb ik al mn documentatie online, maar omdat ik momenteel in zo'n afgesloten NT-netwerk zit heb ik het javascript-boek van WROX naast me liggen als ik op mn werk zit;
dat is een enorm uitgebreidde (en ook dikke) reference guide, met alle objects voor ns en msie, helaas wel twee jaar oud, maar 90% van de keren voldoet het, of helpt het al een heel end.
zo'n boek kan heel handig zijn, maar zie het minder als een lees-boek, maar meer als een naslag-werk, dat je kan helpen bij het werk.
ook het feit dat er een groep van toppreofessionals aan meewerkt maakt het een goede aankoop
voor html hebben ze:
HTML 4.01 Programmer's Reference
http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/1861005334/qid=1001706727/sr=2-1/107-1499244-4482964
het lijkt me ook een goede aankoop
(bij amazon krijg je nu de o'reillys CSS pocket reference erbij voor samen $32,99)
overigens doe dit enkel als je het niet redt met gewoon online documentatie, als van W3C, msdn.microsoft.com, en devedge, naast iets als w3schools.
zo'n boek is vaak enkel herhaling van wat gratis en vaak recenter en kloppender op het web te vinden is.
* ) tip voor iedereen, de XFORMS working-draft is uit, kan belangrijk worden voor toepassing binnen XHTML, zie W3C website
Cheetah;
ik deel je mening over frontpage, en natuurlijk ben ik van mening dat het van uiterste belang is om html te zien als een techniek die je dient te begrijpen als je hem toepast.
maar juist een visuele editor kan een goed hulpmiddel zijn om én al veel te kunnen maken en producief te kunnen zijn, en daarnaast te groeien in je kennis.
je moet oppassen dat je niet html in een eng hoekje gaat plaatsen van nerds die moeilijke dingen met vreemde codes zitten te doen, in werkelijkheid is html doodsimpel.
wat belangrijker is is vaak niet enkel of je wel of niet de technische kennis hebt, maar hoe je je werk aanpakt, structureert.
ik denk dat ze op je school ook de editor verkeerd toepassen, maar helaas kan het gewoonweg zo zijn dat je docent ook net begonnen is daar les in te geven.
je raakt wel een leuke snaar met je referentie aan wordPerfect, had altijd gedacht dat dat een kronkel van mijzelf was, maar ik had bij mijn eerste introductie met html exact hetzelfde idee (enkel had ik het met wp4.2, daar zag je default de opmaak-codes en enkel kon je switchen naar een soort preview mode, was een F-toetsen-heavy programma)
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen