Toon posts:

NL webdesigner

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik probeer mijn nieuwe site met Dreamweaver 4 te maken maar het wil maar niet lukken. Tutorials en alles doorgelopen en het HTML boek gekocht.

nu mijn vraag: wie weet er een goede makkelijke NEDERLANDSTALIGE website builder zoals Dreamweaver??

Thanks alvast! *D

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op woensdag 26 september 2001 23:57 schreef JdeTuitE het volgende:

nu mijn vraag: wie weet er een goede makkelijke NEDERLANDSTALIGE website builder zoals Dreamweaver??
ik denk dat je dan enkel bij frontpage2000 terecht komt, die zal waarschijnlijk wel in nedelands beschikbaar zijn, eventueel zou je GoLive kunnen proberen,

dreamweaver komt gewoonweg niet in het nederlands beschikbaar.
verder let er wel op, werken met een wysiwyg-editor is lastig, je moet namelijk gelijk afleren dat dat ding gaat doen wat je wilt, dat is niet eens wenselijk.

html heeft zo zijn beperkingen en het kan altijd handig zijn om eerst flink de tijd te nemen veel te leren, of stapje per stapje te werken.

in een achteraf middagje bouw je gewoonweg niet vanaf niks een site, zonder enige basiskennis, als je dat toch wilt is frontpage een prima alternatief, niet dat je het dan wel lukt, maar dan behoor je tot de doelgroep ervan .

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-09 23:41
Op donderdag 27 september 2001 00:06 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ik denk dat je dan enkel bij frontpage2000 terecht komt, die zal waarschijnlijk wel in nedelands beschikbaar zijn, eventueel zou je GoLive kunnen proberen,

dreamweaver komt gewoonweg niet in het nederlands beschikbaar.
verder let er wel op, werken met een wysiwyg-editor is lastig, je moet namelijk gelijk afleren dat dat ding gaat doen wat je wilt, dat is niet eens wenselijk.

html heeft zo zijn beperkingen en het kan altijd handig zijn om eerst flink de tijd te nemen veel te leren, of stapje per stapje te werken.

in een achteraf middagje bouw je gewoonweg niet vanaf niks een site, zonder enige basiskennis, als je dat toch wilt is frontpage een prima alternatief, niet dat je het dan wel lukt, maar dan behoor je tot de doelgroep ervan .
Tja en als je toch meer van HTML wilt begrijpen kom je met enkele boeken en Notepad al een heel eind.
Een voordel is daarbij dat je je eigen code maakt zonder 'rotzooi' van Frontpage oid :P

[ervaringsdeskundige mode]
HTML is op zich niet eens zo moeilijk, je moet alleen de codes en de mogelijkheden kennen.
En een naslag werk is altijd handig :)
[/ervaringsdeskundige mode]

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

RM-rf (eindelijk de naam goedgespeld :)) heeft zoals vrijwel altijd weer eens belijk.

Er zijn ook meer dan genoeg Nederlandstalig HTML tutorials sites en boeken beschikbaar. Basis cursus HTML en HTML voor dummies zijn volgens Yellow niet echt vreselijk duur (+/- 30 gulden?)

|{ brrr }] |

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook Frontpage 2000 NL maar daar kom ik ook nie veel wijs uit......

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 00:57 schreef JdeTuitE het volgende:
Ik heb ook Frontpage 2000 NL maar daar kom ik ook nie veel wijs uit......
Ik wil je ook ten sterkste afraden om Frontpage te gebruiken, als je met deze hobby verder wilt dan zul je toch echt HTML moeten leren (wat echt best makkelijk is) en een 'goede' wysiwyg editor gebruiken, maar wel je code zelf intikken.

Verwijderd

Ja HTML.. zo simpel als het is leer je het niet in 1 dag, je kunt uiteraard wel een siteje in elkaar knutselen, maar niet wat je in gedachten had (tja of je moet niet zo fantasierijk zijn ;) )
En buiten wat html kom je later ook nog wat photoshop, illustrator, misschien zelfs 3dmax of een van de 10000en andere grafische programmatjes tegen voor de layout.

Wat Javascript/JAVA/PHP/MySQL/ASP/vb/Perl/XML etc etc etc als je een beetje een interactie in je site wilt brengen

Wat flash ed om je site wat dynamischer te maken

Wat GUIDE om je site duidelijk snel ed te maken

Heel wat searchengines/linktrades/techniekjes etc etc proberen te begrijpen om een beetje bezoekers te krijgen

Wat leren over servertjes (niet echt belangrijk)

En als ik niks vergeten ben, dan ben je een webdesigner (als het resultaat er is natuurlijk)

Maar tja... ik dwaal weer af |:(

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op donderdag 27 september 2001 04:50 schreef funksngrooves het volgende:
Wat AIV om je site duidelijk snel ed te maken
AIV? :? Wat is AIV?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

Ja je zou haast op FP uitkomen, maar dat moet je dus maar niet doen. Het voordeel van een engelstalige webbuilder is dat aangezien alle termen in de HTML ook engels zijn dat je de zaken aangaande html iets sneller door hebt dan in nl webbuilder

Don't mind Rick

Verwijderd

magic tip:

LEER ENGELS!!!!!

Daar heb je de rest van je leven plezier van :)

• rickmans
  • Niet online

rickmans

twittert

Op donderdag 27 september 2001 08:52 schreef Razor_Blade het volgende:
magic tip:

LEER ENGELS!!!!!

Daar heb je de rest van je leven plezier van :)
Ik heb gehoord dat je engels ook in het buitenland kan gebruiken.. kan iemand dat bevestigen :D

Don't mind Rick

• klokop
  • Laatst online: 12-09 09:11

klokop

swiekie swoeng

"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"

• MrZed
  • Laatst online: 10-11-2020

MrZed

aka Bumble

Bob from school here!

Ik gebruikte altijd WEB 2.0 Personal, kost 50 piek maar dan heb je ook wat. Je kunt ebter zelf html, php o.i.d. leren.. mzzl Rob.

nog steeds een nickchange

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 08:16

TheDjasp

het wordt toch niks

Ik heb gehoord dat je engels ook in het buitenland kan gebruiken.. kan iemand dat bevestigen :D
Durf het niet te zeggen. Ben vorige week naar Italie geweest, maar ben toen mijn engels vergeten mee te nemen. Stom.

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 05:39 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

AIV? :? Wat is AIV?
Yep ik was niet helemaal wakker meer.. Ik bedoelde GUIDE
Graphical User Interface Design and Evaluation

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 00:20 schreef Sassie het volgende:

Tja en als je toch meer van HTML wilt begrijpen kom je met enkele boeken en Notepad al een heel eind.
of een paar websites, zoals ik :)

Verwijderd

Ben enkele jaren terug begonnen met FP98 en moet zeggen dat ik (door de bron te bekijken) daar veel van geleerd hebt, en zeker om te beginnen is het een goed programma.

Langzaam aan zelf de broncode zelf veranderen, en uiteindelijk denk je 'waar ben ik mee bezig' en dan jump je met een grote sprong de wereld van het notepad in, en je kan je eigen een zelfrespecterend en zelfstandig webdesignertje noemen... Komt wel bij kijken dat je meneer Adobe even moet sponsoren (of niet) en je jezelf een beetje Photshop-skills moet aanleren oid...

/me wil niet stoer doen :7 maar mag ze eigen nu toch wel een redelijke webdesigner noemen... En dat met frontpage als basis, jaja...

Verwijderd

Op vrijdag 28 september 2001 08:16 schreef ivy het volgende:
Ben enkele jaren terug begonnen met FP98 en moet zeggen dat ik (door de bron te bekijken) daar veel van geleerd hebt, en zeker om te beginnen is het een goed programma.

Langzaam aan zelf de broncode zelf veranderen, en uiteindelijk denk je 'waar ben ik mee bezig' en dan jump je met een grote sprong de wereld van het notepad in, en je kan je eigen een zelfrespecterend en zelfstandig webdesignertje noemen... Komt wel bij kijken dat je meneer Adobe even moet sponsoren (of niet) en je jezelf een beetje Photshop-skills moet aanleren oid...

/me wil niet stoer doen :7 maar mag ze eigen nu toch wel een redelijke webdesigner noemen... En dat met frontpage als basis, jaja...
Waarom blijft iedereen toch volhouden dat je met Frontpage wat kunt leren?
Het is eerder een kwestie van alles afleren.
Als iedereen nou gewoon begon met <html><body>blabla</body></html> in een texteditor, dan zou dit een betere wereld zijn.

Je moet altijd vanaf scratch beginnen voor de beste resultaten, niet eerst allerlei slechte gewoonten afleren.
Frontpage is gericht op mensen die willen doen wat ze niet kunnen, maar ja, dat is mijn mening :)

De html van een website schrijven is echt het minste werk, je kunt dan ook beter leren photoshoppen en flashen, dan te denken dat je met html klaar bent...

• RM-rf
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op vrijdag 28 september 2001 20:48 schreef Cheatah het volgende:

Je moet altijd vanaf scratch beginnen voor de beste resultaten, niet eerst allerlei slechte gewoonten afleren.
Frontpage is gericht op mensen die willen doen wat ze niet kunnen, maar ja, dat is mijn mening :)
dat ben ik niet helemaal met je eens.
ook mensen (eigenlijk juist diegenen) die in een kleine spartaanse editor zitten te frutten kunnen erg rommelige code opzetten, omdat ze gewoonweg het ritme en inzicht niet hebben.

dat kan erg frusterend zijn en ook erg problematisch als je onder een druk staat om zo snel mogelijk ook wat te presteren.
In zo'n situatie zie je al snel door de bomen het bos niet meer.

voor een beginneling kunnen tabel-structuren, maar ook simpele scripts enorm verwarrend werken.

een WYSIWYG-editor kan je juist enorm helpen, door die code aan te maken.
Het grote gevaar aan zo'n editor is echter wel dat de gebruiker niet meer achter de visuele interface vandaan komt en geen kennis meer heeft van de document/structuur van een pagina.

het probleem van frontpage is dat dat nu juist een beetje het idee erachter is, het werken met de code wordt flink verstopt en het ding richt zich enkel op wat voorgeprogrammeerde handelingen, wil je meer, dan zal je werkelijk vanuit jezelf alsnog de extra moeite moeten doen de code te leren.
fp is minder een workarea waar visuele interface en code inerface met wat snippets librarys gecombineerd worden maar eerder een soort wizard van wat templates die je hap-snap klaar in elkaar kunt zetten.
dan op een knopje drukken en alles staat op je webspace (frontpage extensies).

past wonderwel in de microsoft strategie om vooral de gebruikers geen ruimte te geven onverwachte prestaties uit zich te halen, maar enkel tevoren verwachte handelingen te kunnen uitvoeren.
in geval van lichte kinken in de kabel gaat dat verschrikkelijk mis, verder een beetje zonde van de mogelijkheden die de gebruiker misschien wel heeft om in het vak te groeien.

Het veelgehoorde argument dat wys-editors en speciaal frontpage 'lelijke' code opleveren; eigenlijk geloof ik daar minder in, volgens mij valt dat enorm mee, fp98 waar ik vroeger regelmatig mee geconfronteerd werd (extern bedrijf waar ik mee samenwerkte werkte ermee) was een aardige ramp, maar fp2000 is meen ik (alhoewel ik niet echt vaak meer dat soort code inzie) is best redelijk, en als je in de prefs een specifiek knopje opzoekt kan je zelfs zorgen dattie geen msie-specifieke code schrijft en niet meer met je code rommeld.
enkel GoLive-code is troep qua code, maar dat is mijn persoonlijke afkeer.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op vrijdag 28 september 2001 20:48 schreef Cheatah het volgende:

[..]
...
...
ben ik het niet mee eens. voor argumenten zie post van RM_rf of de search (de topics like "WYSIWYG-editor or plain-text-editor?") :)

Verwijderd

Tja ik vind dat mensen eerst moeten weten hoe die html-zooi in elkaar zit, voordat ze uberhaupt wat bouwen.
Dan leer je exact wat wel en niet kan, en wat wel en niet goed werkt. Als mensen altijd alles op onmogelijke manieren positioneren (ja dat doen beginners naar persoonlijke ervaring, ik heb het al te vaak gezien) en dan krijg je een stuk ranzige code waar je niet goed van wordt.

Op mijn opleiding leren we nu 'ook' websites maken, maar er wordt alleen uitgelegd hoe je met dreamweaver wat dingetjes doet. Er wordt zelfs niet eens een woord gesproken over HTML. Nou dat vind ik echt triest, en dat heb ik ook duidelijk gemaakt.

Maar misschien komt het omdat ik nog met WordPerfect 5.1 heb gewerkt, met F11 kon je namelijk ook opmaakcodes bewerken, en dat leek uiteraard veel op HTML.

Ik heb een beetje het idee dat de hele webdesign sector wordt overspoelt met beginners, en om het eerlijk te zijn vind ik het niet zo'n beste ontwikkeling.
Sommigen uit mijn klas (ik doe Grafimedia Technologie) kunnen echt _niks_ met computers, terwijl de opleiding daarop gericht is.

Natuurlijk moeten ook zij de kans krijgen om het te leren, maar ik heb wel het idee dat sommigen het gewoon nooit zullen kunnen. Het is hard, maar het is en blijft een proces waarvoor je goed technisch en logisch moet blijven denken, en dat kan gewoon niet iedereen...

Verwijderd

ik denk dat je beter de totale grond kennis kan leren en dan frontpage en dreamweaver moet gaan gebruiken ken je zelf ook nog wat prutsen ben zelf met html bezig en een klein beetje php enzo

maar html boeken zoek ik nog

dus iets waar ik wat aan heb en niet voor iemand die dus nooit een pc heb gezien

titels anyone??

• RM-rf
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op vrijdag 28 september 2001 21:35 schreef mental_power het volgende:
maar html boeken zoek ik nog
dus iets waar ik wat aan heb en niet voor iemand die dus nooit een pc heb gezien
titels anyone??
normaal heb ik al mn documentatie online, maar omdat ik momenteel in zo'n afgesloten NT-netwerk zit heb ik het javascript-boek van WROX naast me liggen als ik op mn werk zit;
dat is een enorm uitgebreidde (en ook dikke) reference guide, met alle objects voor ns en msie, helaas wel twee jaar oud, maar 90% van de keren voldoet het, of helpt het al een heel end.

zo'n boek kan heel handig zijn, maar zie het minder als een lees-boek, maar meer als een naslag-werk, dat je kan helpen bij het werk.
ook het feit dat er een groep van toppreofessionals aan meewerkt maakt het een goede aankoop

voor html hebben ze:
HTML 4.01 Programmer's Reference
http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/1861005334/qid=1001706727/sr=2-1/107-1499244-4482964

het lijkt me ook een goede aankoop
(bij amazon krijg je nu de o'reillys CSS pocket reference erbij voor samen $32,99)

overigens doe dit enkel als je het niet redt met gewoon online documentatie, als van W3C, msdn.microsoft.com, en devedge, naast iets als w3schools.
zo'n boek is vaak enkel herhaling van wat gratis en vaak recenter en kloppender op het web te vinden is.

* ) tip voor iedereen, de XFORMS working-draft is uit, kan belangrijk worden voor toepassing binnen XHTML, zie W3C website

Cheetah;
ik deel je mening over frontpage, en natuurlijk ben ik van mening dat het van uiterste belang is om html te zien als een techniek die je dient te begrijpen als je hem toepast.

maar juist een visuele editor kan een goed hulpmiddel zijn om én al veel te kunnen maken en producief te kunnen zijn, en daarnaast te groeien in je kennis.
je moet oppassen dat je niet html in een eng hoekje gaat plaatsen van nerds die moeilijke dingen met vreemde codes zitten te doen, in werkelijkheid is html doodsimpel.
wat belangrijker is is vaak niet enkel of je wel of niet de technische kennis hebt, maar hoe je je werk aanpakt, structureert.
ik denk dat ze op je school ook de editor verkeerd toepassen, maar helaas kan het gewoonweg zo zijn dat je docent ook net begonnen is daar les in te geven.

je raakt wel een leuke snaar met je referentie aan wordPerfect, had altijd gedacht dat dat een kronkel van mijzelf was, maar ik had bij mijn eerste introductie met html exact hetzelfde idee (enkel had ik het met wp4.2, daar zag je default de opmaak-codes en enkel kon je switchen naar een soort preview mode, was een F-toetsen-heavy programma)

Verwijderd

Op vrijdag 28 september 2001 22:11 schreef RM-rf het volgende:

[..]

normaal heb ik al mn documentatie online, maar omdat ik momenteel in zo'n afgesloten NT-netwerk zit heb ik het javascript-boek van WROX naast me liggen als ik op mn werk zit;
dat is een enorm uitgebreidde (en ook dikke) reference guide, met alle objects voor ns en msie, helaas wel twee jaar oud, maar 90% van de keren voldoet het, of helpt het al een heel end.

zo'n boek kan heel handig zijn, maar zie het minder als een lees-boek, maar meer als een naslag-werk, dat je kan helpen bij het werk.
ook het feit dat er een groep van toppreofessionals aan meewerkt maakt het een goede aankoop

voor html hebben ze:
HTML 4.01 Programmer's Reference
http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/1861005334/qid=1001706727/sr=2-1/107-1499244-4482964

het lijkt me ook een goede aankoop
(bij amazon krijg je nu de o'reillys CSS pocket reference erbij voor samen $32,99)

overigens doe dit enkel als je het niet redt met gewoon online documentatie, als van W3C, msdn.microsoft.com, en devedge, naast iets als w3schools.
zo'n boek is vaak enkel herhaling van wat gratis en vaak recenter en kloppender op het web te vinden is.

* ) tip voor iedereen, de XFORMS working-draft is uit, kan belangrijk worden voor toepassing binnen XHTML, zie W3C website

Cheetah;
ik deel je mening over frontpage, en natuurlijk ben ik van mening dat het van uiterste belang is om html te zien als een techniek die je dient te begrijpen als je hem toepast.

maar juist een visuele editor kan een goed hulpmiddel zijn om én al veel te kunnen maken en producief te kunnen zijn, en daarnaast te groeien in je kennis.
je moet oppassen dat je niet html in een eng hoekje gaat plaatsen van nerds die moeilijke dingen met vreemde codes zitten te doen, in werkelijkheid is html doodsimpel.
wat belangrijker is is vaak niet enkel of je wel of niet de technische kennis hebt, maar hoe je je werk aanpakt, structureert.
ik denk dat ze op je school ook de editor verkeerd toepassen, maar helaas kan het gewoonweg zo zijn dat je docent ook net begonnen is daar les in te geven.

je raakt wel een leuke snaar met je referentie aan wordPerfect, had altijd gedacht dat dat een kronkel van mijzelf was, maar ik had bij mijn eerste introductie met html exact hetzelfde idee (enkel had ik het met wp4.2, daar zag je default de opmaak-codes en enkel kon je switchen naar een soort preview mode, was een F-toetsen-heavy programma)
Je hebt wel gelijk wat betreft get visuele aspect, maar ik ben gewoon niet zo weg van sleur & pleur, ik gebruik GoLive het liefst, maar ik gebruik al die irritante features niet, ik tik lekker zelf m'n code, en kan dan met die simpele tabblaadjes af en toe checken of alles nog klopt.

En imho is dat de beste manier van leren, het probleem met notepad is dat je het telkens moet opslaan en van venster moet switchen om te bekijken wat je hebt gemaakt. Maar een wysiwyg zonder d&d features werkt natuurlijk iets makkelijker.

Wat betreft dat WP: dat roeleerde gewoon, die opmaakcodes en macro's :)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

wat ik zelf altijd doe... is de hele html zelf schrijven..behalve tables.. de layout maak ik in dreamweaver..als ie "schoon is".. dan gewoon de rest van je html codes erin gooien onder kladblok..

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• SvEn
  • Laatst online: 06-12-2025

SvEn

a.k.a sv3nrg

doe ik ook altijd(met de hand) maar goed ik ben ook webdesigner bij een bedrijf,dus rop maar wat samples van onze site (zie signature)

GRTZ

Verwijderd

wat heel goed werkt is sourcecodes van andere sites in je dreamweaver gooien (rippen dus >:) )...en lekker gaan zitten klooien ermee..zodat je langzamerhand begrip gaat krijg voor alle functies/codes etc...zo leer je gewoon het meest.... succes :7
Pagina: 1