Linkpro switch voor Mxstream?

Pagina: 1
Acties:

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mensen, ik heb een vraagje. Sinds een paar dagen heb ik Mxstream, zeer relaxt. Nu wordt de verbinding softwarematig gedeeld door mijn computer, de 2e computer moet namelijk ook internet hebben. Momenteel gebeurt dat met Sygate.

Nu wil ik van dat gedoe met die server af, ik wil een switch, dan kan ik weer eens goed slapen. :z Mijn Alcatel SpeedTouch Home is al getweakt. >:)
Ik zat te denken aan de Linkpro SH-9005KE, een 5-poorts switch. Werkt dit met Mxstream? Ik denk het wel, maar weet het niet zeker i.v.m. dat VPN-gedoe; of is dat al verleden tijd? :?

De switch mag niet zoveel kosten, mijn ouders betalen hem, omdat het stroom bespaart. :)

Alvast bedankt. :)

edit:
Bijna vergeten: ik heb de search gebruikt ja, maar daar wordt ik weinig wijzer van. Het hele verhaal van delen ken ik uit mijn hoofd, alleen per switch weet ik niet welke wel en welke niet werkt met Mxstream.

• TimMer
  • Niet online
Niemand?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
je hebt meer nodig dan een switch alleen (of hub). Je hebt een router nodig EN iets van een hub of switch.
use the search maar again :)
Met een beetje handigheid bouw je je eigen router, bijv. met floppyfw op www.lintegrate.nl

ach...in een volgend leven lach je er om!

• TimMer
  • Niet online
Op donderdag 27 september 2001 00:04 schreef 0siris het volgende:
je hebt meer nodig dan een switch alleen (of hub). Je hebt een router nodig EN iets van een hub of switch.
use the search maar again :)
Met een beetje handigheid bouw je je eigen router, bijv. met floppyfw op www.lintegrate.nl
Nou, het zit zo: het modem IS een router als je hem getweakt hebt. :)

Oh ja, vergeten: je moet hem in de uplink-poort van je hub/switch proppen, dus er moet wel een uplink-poort op zitten. Bij deze switch is dat het geval.

• TimMer
  • Niet online
>:) Schop! >:)

• TimMer
  • Niet online
Echt niemand ervaring met deze dingetjes?? :?

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:33
Als je hem hebt getweakt, maakt je modem zelf al die VPN en hoef je alleen maar als gateway op de clients de IP van je modem in stellen (10.0.0.138 dacht ik)

Verder heb je echt geen SWITCH nodig hoor, een hub is prima, aangezien je maar 2 pc's hebt

verkrijgbaar voor een paar tientjes ofzo

• TimMer
  • Niet online
Dan nog een vraag: de kabelaansluitingen.

Op bruring.com wordt aangegeven dat je een crosscable van je modem naar je hub (in de uplink) moet laten lopen. Volgens andere gebruikers moet je hier gewoon patchcable voor gebruiken. Wat is nou het juiste antwoord?

De situatie is dus als volgt:

modem -> hub (cross- of patchcable)
hub -> pc1 (patchcable)
hub -> pc2 (patchcable)

Klopt dit?

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:33
Op donderdag 27 september 2001 01:50 schreef TimMer het volgende:
Dan nog een vraag: de kabelaansluitingen.

Op bruring.com wordt aangegeven dat je een crosscable van je modem naar je hub (in de uplink) moet laten lopen. Volgens andere gebruikers moet je hier gewoon patchcable voor gebruiken. Wat is nou het juiste antwoord?

De situatie is dus als volgt:

modem -> hub (cross- of patchcable)
hub -> pc1 (patchcable)
hub -> pc2 (patchcable)

Klopt dit?
modem -> hub: patchcable bij uplink, cross-cable zonder uplink

• TimMer
  • Niet online
Op donderdag 27 september 2001 02:06 schreef JAVA-Doctor het volgende:

[..]

modem -> hub: patchcable bij uplink, cross-cable zonder uplink
Hee, bedankt he!! :) Ik las al zoiets, maar men was het er niet met elkaar over eens. Nu weet ik het tenminste zeker. Thanx!! :)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
FF voor de volgende keer: 1 keer per "een paar uur" schoppen is wel genoeg hoor :) Niet om de 7 minuten of 3 keer per uur ofzo...

Thanx alvast...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• TimMer
  • Niet online
Op donderdag 27 september 2001 05:06 schreef Grrrrrene het volgende:
FF voor de volgende keer: 1 keer per "een paar uur" schoppen is wel genoeg hoor :) Niet om de 7 minuten of 3 keer per uur ofzo...

Thanx alvast...
Ja baas! :D
Pagina: 1