2 NTFS partities maken voor Win2K

Pagina: 1
Acties:

• Mirickle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:04
Hoe krijg ik het in godsnaam voor elkaar dat ik met Win2K setup 2 partities kan formatteren in NTFS, staat er een soort fdisk op die Win2K cd ofzo, ik krijg het niet voor elkaar.

Tot nu toe heb ik steeds een FAT32 partitie gehad ivm dualboot en een kleine NTFS met alleen Win2K + apps, maar nu ben ik door nieuwe pc van Win98 af :) en

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je win2k setup draait met of zonder een Fat32partitie...vraagt ie erom...:)

• Mirickle
dus als ik 2 partities maak en dan op 1 ervan Win2K laat installeren waarbij ik die in NTFS formatteer vraagt setup of de andere ongeformatteerde partitie ook geformatteerd moet worden :?

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Je kan setup gewoon de c-schijf in NTFS laten formateren en dan later als Windows geinstaleerd is met Disk Management de twee partitie in NTFS (of gewoon via explorer ;) ).

PC Specs

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 19:00

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

2 opties:

1 Je doet van tevoren je ding mbv bv Partition Magic.

2 Je installeert W2K, en na de installatie klik je rechts op My computer, kies Manage, ga naar Disk Management en doe daar je ding.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• Mirickle
krijg je dan geen gezeik met driveletters die veranderen?

Of kent Win2K ook aan ongeformatteerde partities een letter toe?

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 19:00

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Leuke van W2K, je kunt zelf driveletters toewijzen (uitgezonderd je W2K partitie). Dit zou ik dan wel direct NA je install doen, anders kan sommige software z'n shit niet meer vinden...
Zelf hou ik de regel aan dat W2K op C: staat, m'n data op D:, dan overige schijven en zooi, en op Y: m'n brander en op Z: m'n cdrom speler (Y en Z gekozen zodat je cdspelers nooit in de weg zitten als je een schijf erbij zet, hoef je niet al je games enzo opnieuw te installen :))

edit:

En ongeformatteerde partities krijgen geen driveletter want ze zijn ongeformatteerd dus eigenlijk geen drive maar loze ruimte

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Pagina: 1