Toon posts:

Studio 7 software loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Als ik probeer de opgenomen film van mijn Panasonic NV.DS35 camera over te zetten op mijn PC P3-800/394MB/Pinnacle DV en studio7 software. De PC loopt vast vast na een paar minuten. Ik heb de screensaver uitgezet wat het vastlopen leek te veroorzaken....maar inmiddels..na een paar uur rebooten en een hoop frustratie verder hoop ik dat iemand weet hoe ik het vastlopen kan voorkomen. Mijn camera loopt gewoon verder maar de PC zit muurvast en moet steeds aan en uit gezet worden. De beelden zijn na de geforceerde reboot niet te openen.
Alvast bedankt voor de hulp!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

He Sinbad. Zomaar een gokje wagen:

Check via rechtermuisknop "My Computer" de systeembronnen of ze een eigen IRQ-nummer hebben. Via de BIOS zou je ook IRQ-nummers aan de PCI kaarten kunnen aanwijzen.

Maar er zijn al een aantal nummers gereserveerd: IDE 0 en IDE 1 hebben IRQ 3 en 4(?).

Succes!

LinkedIn WoT Cash Converter

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Als dat niet helpt, post eens wat meer info over je systeem,
type moederboard , andere pci/agp/isa kaarten, en in welk slot ze zitten e.d., mischien is het een ander conflict,
bv heb je je capturekaart in pci-1 zitten, die irq wordt nl. gedeeld met je agp slot

(ide heeft 14 & 15, mits het een on-board controller is)

Beste film ooit

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:53
Welke versie van studio7 draai je precies???

Zie http://www.tweakers.net/meuktracker/963
Versie 7.04 is de nieuwste.

Mocht je die al wel hebben, dan moet je idd eens naar irq deling kijken.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Op vrijdag 28 september 2001 14:06 schreef soepkip het volgende:
Als dat niet helpt, post eens wat meer info over je systeem,
type moederboard , andere pci/agp/isa kaarten, en in welk slot ze zitten e.d., mischien is het een ander conflict,
bv heb je je capturekaart in pci-1 zitten, die irq wordt nl. gedeeld met je agp slot

(ide heeft 14 & 15, mits het een on-board controller is)
Probeer eerst eens de kaart in een ander PCI-slot te plaatsen. Kan ook werken in verband met standaard toegewezen IRQ-nummers aan slot.

• Mior
  • Laatst online: 15-08 00:58
Stel dat het een irq conflict is, dan vindt ik het vreemd dat hij pas na een paar minuuten vast loopt.

Geheugen probleempje? Of heb je het alleen bij Studio 7?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Op vrijdag 28 september 2001 15:22 schreef Phantom_ het volgende:
Stel dat het een irq conflict is, dan vindt ik het vreemd dat hij pas na een paar minuuten vast loopt.

Geheugen probleempje? Of heb je het alleen bij Studio 7?
Kan ook een hitte probleem zijn. Het is helaas wel een Compaq... ;(

Verwijderd

Topicstarter
Het draaien van een DVD levert nu ook hetzelfde probleem op. Na een minuutje of wat stopt WIN ME ermee en start de PC opnieuw op.

Verwijderd

Ik hoor van meer problemen in de combinatie Nvidia op grafische kaart en Pinnacle producten.
Is dat ook jullie ervaring??

Voor oplossingen adviseer ik eens te kijken op:

http://pub20.ezboard.com/fdc10plusnlforumfrm10

Een Pinnacle-users site, met veel problemen, soms ook oplossingen.

succes

Verwijderd

Excuses lui,
vermelde site geldt voor DV10 gebruikers, onderstaand is homesite voor alle users.

http://pub20.ezboard.com/bdc10plusnlforum

Verwijderd

Topicstarter
Het wisselen van PCI slot heeft geholpen, de hele film wordt nu geladen. DANK!!
Helaas is er een nieuw probleem opgetreden bij het omzetten van de bewerkte film naar MPEG, na een paar minuten stopt dit proces en kan je weer opnieuw beginnen.zucht..ik moet nog even naar dat andere forum om te kijken of daar de oplossing staat, ik kom hier later dus weer op terug.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Op dinsdag 02 oktober 2001 11:44 schreef Sinbad het volgende:
Het wisselen van PCI slot heeft geholpen, de hele film wordt nu geladen. DANK!!
Helaas is er een nieuw probleem opgetreden bij het omzetten van de bewerkte film naar MPEG, na een paar minuten stopt dit proces en kan je weer opnieuw beginnen.zucht..ik moet nog even naar dat andere forum om te kijken of daar de oplossing staat, ik kom hier later dus weer op terug.
... en succes?

Pagina: 1