webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
IRQ conflictje 
ik heb hier ook win98se op een p133 draaien met 48 ram
en dat is oooooooooooook zoooooooooooooo ontiegelijk sloom
blij dat ik daar niet hoef op te werken
ik heb hier ook win98se op een p133 draaien met 48 ram
en dat is oooooooooooook zoooooooooooooo ontiegelijk sloom
blij dat ik daar niet hoef op te werken
Verwijderd
Weet je zeker dat het echt langzamer is dan normaal? Volgens mij heb je namelijk minimaal 16 MB nodig voor Windows 98(SE) en een Pentium 120 MHz is ook niet erg snel.
Zet er voor de gein eens Windows 95 op (als je die tot je beschikking hebt) en kijk dan eens hoe dat gaat.
Zet er voor de gein eens Windows 95 op (als je die tot je beschikking hebt) en kijk dan eens hoe dat gaat.
Is een hard-ware conflict. Van de week bij iemand Win98Se bij iemand geinstalleerd, daarna een geluidskaart met driver die de midi-interface niet zag.
Toen voor de grap een creative midi interface toegevoegd met als gevolg dat de computer VRESELIJK traag werd...
Toen voor de grap een creative midi interface toegevoegd met als gevolg dat de computer VRESELIJK traag werd...
Ik sluit me aan bij de wijze woorden van nasherOp donderdag 27 september 2001 07:21 schreef nasher het volgende:
ehhhhhh zet win95 der op
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Flikker wat resident geladen software eruit. Takenplanner, volumecontrol, beeldscherminstellingen etc....
Maar kijk eens als je nog wat extra geheugen kan sprokkelen of switch terug naar Win95 (osr2)
Maar kijk eens als je nog wat extra geheugen kan sprokkelen of switch terug naar Win95 (osr2)
Kijk eens of je cache aanstaat in het bios.
Zal wel maar het kan geen kwaad om ff te checken.
Zal wel maar het kan geen kwaad om ff te checken.
Some people like cupcakes better, I for one care less for them.
het is absoluut geen software fout, het zit hem volgens mij in het herkennen van de IDE en FDD shit, want na de primary master (direct herkent) doet hij een uur over het herkennen van de CD rom en daarna nog een uur over het herkennen van floppy.. ik heb ook geen verstand van die Phoenix biossen..
er staat niets op autodetect ofzo. Raadsel!!!
er staat niets op autodetect ofzo. Raadsel!!!
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
en daaran heb je niks veranderd? anders druk kabels aan, kijk of master/slave aansluitingen goed staan.
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
Oorzaak:
Stand der techniek anno domini 1995
Stand der techniek anno domini 1995
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
tja het kan een irq conflict zijn maar dat zul je dan wel gezien hebben met het opstarten... ik denk dat de pc gewoon zo traag is 
ik heb ooit win98 op een p 120 met 16 mb gegooit... geen pretje ... geloof me
ik heb ooit win98 op een p 120 met 16 mb gegooit... geen pretje ... geloof me
Hihi... Win95 werkte zelfs nog op een 486/33 met 8MB. Traag... Maar et dee et! 
* Aetje denkt dattie daar een FTPtje en een HTTPtje op gaat zetten...
* Aetje denkt dattie daar een FTPtje en een HTTPtje op gaat zetten...
Forget your fears...
...and want to know more...
mijn 16mb p133 is ook van 98 naar 95 gegaan een verademing!
(win95 draait overigens inderdaad ook op mijn i486DX33, wel wat traagjes natuurlijk
)
(win95 draait overigens inderdaad ook op mijn i486DX33, wel wat traagjes natuurlijk
Ik heb hier een stel van die ICT-wannabees die ik bezig moet houden. Nah je lacht je krom. Je geeft ze een zut losse hardware met de mededeling dat je binnen een dag een werkend systeem wilt hebben, dat op het netwerk kan en kan mailen en inetten. (486 sx 50, 16 mb)
Wat doen ze? Pleuren ze er Win98 op
niet vooruit te branden. (ik had 3.1 95 98 en NT liggen)
Of een servertje bouwen WinNT van een p60, haha lol en maar balen die gastjes..
Wat doen ze? Pleuren ze er Win98 op
Of een servertje bouwen WinNT van een p60, haha lol en maar balen die gastjes..
Op mijn P133/32MB liep Win98SE als een trein, en zelfs op mijn P75/16MB is het nog niet echt supertraag.
Dit is geen hardware conflict. Ik had vroeger een p120 met 32 MB geheugen en die trok de installer van win98 niet eens.
Win 95 geinstalleerd en het ding liep als een tiet. Bij wijze van dus...
Gewoon win 95 installeren of linux ofzo, want windows 98 is gewoon te zwaar.
Win 95 geinstalleerd en het ding liep als een tiet. Bij wijze van dus...
Gewoon win 95 installeren of linux ofzo, want windows 98 is gewoon te zwaar.
Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...
Pagina: 1