draadloos door de school met muziek/film

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• thedjin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2023
stel ik zet in mijn kluisje een zender ( besteld via Conrad en kan 300m verzenden ) en heb een ontvanger in mijn tas en daar weer zo'n kastje voor mijn draadlose hoofdtelefoon zou dit kunnen ?
moet ik aleen nog weten hoe ik een auto accu op een disman aansluit en hoe ik het voor elkaar krijg om ook liedjes te kunnen skippen en het volume te kunnen regelen over al in de school
mochtje nu een idee hebben ........
bedankt ( weer eens wat anders als al die afkortingen )

raar is zo gek nog niet !

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:50
Is zo'n zender niet wat te sterk? En bovenal niet verboden? Of schadelijk voor de mensen die er te dicht bij lopen? Het idee vind ik meesterlijk, maar is het uit te voeren?

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• thedjin
ik heb al gekeken hoe ik een accu in mijn kluisje krijg en hoe ik die discman daar heen krijg ( ja laat ook maar ) het punt is gewoon die zender is er voor gemaakt staat er bij dat je er gewoon je miniDVD aan kan hangen en dan een stuk verder op kan gaan zitten kijken
ik hang mijn discman uitgang aan die zender en aan de ontvanger die draadlose hoofdtelefoon ( kastje daar van ) moet kunnen maar hoe ik dan liedjes kan skippen weet ik nog niet iemand help ( ohja volume eventueel ook )
goeden avond en een pretige voortzetting

• thedjin
dat van die liedjes skippen en volume kan ik dat ook met infrarood voor elkaar krijgen ?
kan infrarood zo'n afstand binneshuis aan ?
en nog een idee..... ( ja ben nu po dreef hoor ben nl blijven zitten en verveel me nu kapot ! )
ik heb zo'n Ericsson MC218 als ik daar nou met die infrarood of met dat zender-ontvangerding van hier boven nou een filmpje door ga zenden zou ik die dan kunnen kijken op dat ding iemand er vetrtrouwen in dat dat gaat werken btw kan dat ding wel mpeg lezen ? en anders is er een soort mediaplayer voor ?

ja nou ga ik het inet meer zeggen hoor
sorry voor de monoloog

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:14

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Bedienen zal denk ik niet lukken want in je kluisje staat een zender, dus iets terugsturen pikt ie niet op daarvoor moet ie ook ontvangen :P
Wat ik me wel afvraag is of je kluisje niet als een kooi van Faraday werkt, maw de zender afschermt met metaal rondom...?
Voor de rest een zeer strak plan, als je nou abonnementen gaat verkopen aan medeleerlingen, wie weet wat voor handel je start *D

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• thedjin
als ik nou eens vrolijk mijn ericsson MC218 er aan hang via of die ontavnger of infrarood wat trouwens misschien een oplossing is voor dat volume en liedjes-skip probleem
zou ik dan ook films kunnen kijken via een mediaplayer ( die ik overigens niet kan vinden ervoor ( ideeen ))

sorry voor de monoloog
gegroet

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:14

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Voor infrarood moet er licht (wat ir in feite ook is) vrij kunnen 'reizen' tussen zender en ontvanger, anders werkt het niet. Denk niet dat je je kluis open laat staan?

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

• AlvaK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je wilt een zender in je metalen kluisje op school zetten? Ik vraag me af wat er dan nog van 't signaal overblijft.

Kooi van F.... Fèrruhdeej.. :)

• thedjin
en als ik nu eens een ontvanger en zender in mijn tas en in mijn kluisje prop ?
maar hoe ik die dan weer aan mijn discman krijg ......
je hebt toch ook vban die binnenshuis draadlose koptelefoons ? werkt dat echt niet ?
hoe zit het met bluetooth ? en van die wireless verbindingen van ramplanken enmuizen ? ook infrarood hè
bij conrad kan je van die 8 kanaals zenders en ontvangers kopen als ik die nou eens pak en maakt dat eens via die andere zender en ontvanger zodat ze de zelfde antennen pakken ?
hoe ik trouwesn op het idee kom :
er liggen al 6 discman's van mij in de kast van de cordinator want " dat mag hier niet op school " maar welke gek kijkt er in mijj kluisje !! ena ls ik mijn discman op afstand stop kan zetten dan is het goed ! toch ?

• thedjin
ja als ik hem niet in mijn kluisje zet dan loop ik met een accu te sjouwen of iemand een idee hoe ik heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang m'n discman kan laten spelen ( meerder batterijen? )zonder er netspanning bij nodig te hebben
kan het nergens anders zetten want dan zit ik of met stroom of ja dan kan ik net zogoet alles in mijn tas pleuren maar het resultaat is die 6 discman's dus....
see ya ( NL is een beetje op of mijn vocabulair is te weinig )

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:50
Stuur gewoon 220 door de lucht... >:)

Nee ff serieus, ik denk dat het niet haalbaar is zo'n oplossing. Ik zou me als ik jou was eerst maar eens verdiepen in die zender. Volgens mij gaat alleen dat al niet eens lukken door de staalconstructie, legaliteit van zo'n sterke zender, de constante datastroom... En dan is er ook nog de controle over de discman...

Ik wens je iig veel succes...

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• thedjin
en als ik er nu een flinke versterker aan hang ? die heb je namelijk ook maar wat voor iest moet ik dan hebben ? om de signalen goed door te krijgen
video is niet heel belangerijk als geluid het maar doet
dag

• KNETTER2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

Zender in kluis gaat niet lukken.. die kooi van Vader D. is gewoon een feit waar je niet omheen kunt.. die muisdingen zijn er idd in IR en zoals al gezegd IR heeft een onbelemmerde ontvangstweg nodig, anders komt er geen licht bij de ontvanger. Die cordless dingen lopen te spelen met radiosignals.. Probeer maar es met je cordless muissie op je computer kast te muizen met je ontvanger net naast je monitor.. mooi dat ie niet werkt(de mijne niet iig)

Als je kluisje toevallig een opening/gaatjes aan de achterkant heeft dan zou je kunnen proberen met een draad en antennetje te werken.. alleen denk ik dat het wel een beetje opvalt als jij een antenne/zendmast plaatst op je kluissie..

Leuk plan alleen.. is die trouble het echt waard... en wat denk je dat als er achter wordt gekomen door je vriend de concierge (ofweetik wat jij het noemt) ben je EN weer een disman kwijt PLUS je vaders accu uit de auto, PLUS je zendermastdinggevalset.. neeee.. lijkt mij geen economsiceh keus.:)

iig als je ermee doorgaat.. suc6 en laat dan weten of het werkt...

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:53
WAT THE FUCK is hier de zin van??? voor een kapitaal aan troep kopen, vervolgens een vette antenne je kluis uit (krenge zijn ijzer, dus weg signaal anders, vervolgens loop je door de school met een draadloze koptelefoon op je smoel en je tas vol met ontvangers/accu's/rotzooi???

What about a mp3 speler?? simpel, compact en stukke handiger imho

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:29

Klippy

Still Game

A) Welke zender is dat? Mijne kan maar 100meter.

B) IR op mijn zender gaat overal doorheen hoor. Wordt omgezet naar Radiofrequentie (meestal rond de 2,4Ghz) en meegestuurd. Bij de A/V zender wordt 't weer naar IR omgezet.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Best zielige school dan, op mijn oude middelbare school zeiden ze er soms iets van, tegenwoordig schijnt het gewoon te mogen onder de trand van zelfstandig werken in het studiehuis.

In een kluisje lijkt me niet dat het gaat lukken, die radiosignalen komen (erg) slecht door zo'n kooi heen.

• CasaLasse
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 12:22

CasaLasse

c454 l4553

Wat jij moet doen is meebieden bij de volgende zendervergunning-verdeling: kun je al je eigen liedjes via 100.7 FM op je radio ontvangen :P

Wat doe je trouwens op school dat het nodig is om zolang naar muziek te kunnen luisteren. Zijn de lessen zo saai of zit je op een school waar je moet leren luisteren naar muziek :?

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
ten eerste: werkt niet (infrarood niet, bluetooth niet, NIKS niet), kooi van faraday en gesloten kluisje (geen licht, geen radio)
ten tweede: als ze je betrappen, ben je de ontvangen + waarschijnlijk je zender kwijt
ten derde: accu is zo op (zeker met een 300 meter zender!)
ten vierde: krijg jij je discmans niet trug? anders is het simpelweg diefstal!

• thedjin
het staat op blz 495 van het conrad boek edition 2001 ( kan geen plaatje neer zetten want mijn pc doet raar )
het is voor alarm instalaties
zeg trouwens maar welke specs je nodig hebt ( waarover zendvermogen bandbreedte ? )
alvast goodnight

Verwijderd

edit:

blaat ik lees de helft :P

• thedjin
het studiehuis is slecht geregeld voor als je door gaat ( over gaat ) maar als je blijft zitten is alles nog slechter geregeld want het ene vak mag je laten hangen en het andere weer niet maar voor die vakken die je laat hangen moet je wel opnieuw je werkstukken in leveren en weet ik het wat allemaal
ANw bijvoorbeeld ( algemene natuurwetenschappen ) daarvan had ik een perfect werkstuk gemaakt (geen 13 in dozijn ) over het einde van de wereld ) maar dat vak is gewoon een herhaling van de basisschool zo erg saai is dat maar ik werk vooruit ( volgend jaar )
ohja en ik ben gem. 3 jaar ouders als mijn klasgenootjes ( klink wel grappig klasgenootjes kan me nog herinneren dat ik dat op die basisschool zei )
MP3 is niet handig aangezien ik er niet veel heb en niet veel zuig ook want we hebben nog gewoon een tellijn dus...
ja ik krijg die discmans wel terug maar dat duurt zo lan en ze worden iedere keer afgepakt en iedere keer corveen is ook zo wat hè en al helemaal zonder muziek
en ik hou gewoon van muziek altijd en overal ( vandaar deze actie )
bedankt in ieder geval nieuwe ideeen zijn welkom ( denk een beetje aan het budget het moet niet helemaal uit de hand lopen )
ohja zend en ontvangers in je kluisje mag denk ik wel want staat niet in het regelement anders moeten ze dat eerst er in zetten
( even noig een voorbeeld dat het wel werkt als het niet in je regelement staat : heb op mijn vorige school door de school heen gefietst mog eerst niet maar heb geen straf gehad en ze vonden het grappig dus... ( was trouwesn wel een andere school )

• Sibbe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 17:11
Alles in je boekentas stoppen zou ik zeggen.
Hang gewoon een hele hoop batterijen aan elkaar. Stel dat je 10u muziek per paar AA's hebt, dat moet je maar 10 batterijen gebruiken voor een hele week. Dat past zeker in je boekentas. Hang dat dan aan je discman.
Het skippen naar het volgende liedje is dan al geen probleem meer, discman zit vlakbij.

Aan je discman hang je zo'n bluetooth-zendertje van Ericsson, dan heb je tot 10m van je boekentas ontvangst met het draadloze oortje. Die aansluitingen zullen niet onmiddellijk passen denk ik, maar je achterhaalt snel aan welke 2 contactjes je het signaal moet aanhangen.

Verder, denk even aan de radiostations, die zenden de hele dag gratis draadloze muziek uit. Een klein FM-radio'tje bestaat al jaren. Verder zijn MP3-mans? of MD-mans? veel kleiner.

Kooi van Faraday? Gebruik die hele kast als antenne he. Even de antenne verbinden met die metalen kast en je hebt een mega-antenne!

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
ALs je die kluis nou gewoon op je zender aansluit heb je meteen een grotere antenne. Dat is 1. Besturen van je discman is (vrijwel) onmogelijk. Je moet dus gewoon zo'n draadloze headset zooi hebben en die zender (op accu) waaraan je discman hangt. Als je nou de opstelling test in een metalen kist of iets dergelijks in huis, dan kun je ff bekijken of het werkt!

|Specs|

• arjandijk162
  • Laatst online: 20:25
Ik kan een oplossing bedenken. Neem een marmitekzender met IR-ontvangst en zet die in je kluisje. Pak een oude elektuur (begin 2001) en daar staat een handleiding in hoe je een portable Sony-minidisc met IR kunt bedienen die je de AB ingang. Dit is dezelfde ingang als op de Sony discmans, dan kun jij je apparaatje bedienen

• arjandijk162
  • Laatst online: 20:25
Voor hetzelfde geld heb je trouwens zo'n soort Sony mp3 speler,zo'n ding dat kleiner is dan een pen, evengroot als zo'n draadloze headset en wel makkelijk te bedienen
Pagina: 1