ADSL modem getweakt en dan quake 3 spelen wil niet

Pagina: 1
Acties:

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 19:18
Ik heb gezocht en gezocht.....maar niet gevonden.Zal wel aan mij liggen. Wat is het probleem?

Ik heb 2 pc' achter een Alcatel ISDN modem (mxstream)zitten. Als gevolg van de tweak (naar pro) kan ik nu op beide pc's internetten. Dat gaat allemaal goed.

Het probleem is: Als ik Quake wil spelen van ipnummer naar ipnummer lukt dat niet. De andere kant kan mijn ip-nummer niet bereiken. Pingen lukt ook niet. Ik kan de ander wel pingen.

Wie weet een oplossing?

Alvast heel erg bedankt,

Wilfred

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Tja, das een nadeel van NAT/PAT, als de applicatie het niet ondersteunt heb je pech.
Echter, een mogelijke oplossing is alles door een HTTP proxy te laten lopen, ik heb dit echter niet getest maar ga het binnen kort ook (proberen te) gebruiken.
Ik heb mijn ADSL modem getweakt en heb hetzelfde probleem met een aantal applicaties...

http://download.cnet.com/downloads/0-10062-100-5590198.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-2.5590198

Verwijderd

Kweet niet of dit gaat lukken met een tcp/ip proxy, want quake gebruikt udp. Kun je in je Alcatel modem geen udp forwarding rules aanmaken?

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Een getweakde ADSL modem is in feite een router, ik denk dat je het probleem dus kunt oplossen door te poortmappen.

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 19:18
Hoe kan ik dat modem poortmappen? Ik lees wel veel over Winroute en dergelijke. Ook heb ik gelezen hoe je via telnet alle poorten naar 1 computer kan verwijzen.

Echter het werkt nnog steeds niet.:(

Hoe kun je in het alcatel modem poorten mappen?

Alvast bedankt voor het antwoord maar weer.