PC hangt na insteken netwerkkabel

Pagina: 1
Acties:

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 08:18
Een kennis van mij probeert een pc aan de praat te krijgen op z'n thuisnetwerk. Hierop draait op een server Winroute Pro die toegang verschaft tot internet en daaraan hang momenteel 3 Laptops en een gewone pc. Dit werkt gewoon zonder problemen. Overigens worden alle instellingen doorgegeven via DHCP. (IP+gateway+subnetmast)

Het enige wat ik er tot nu toe van weet is dat het een pentium Pro 180 Mhz is.

Als hij er een PCI netwerkkaart instopt, dan loopt de pc binnen zeer korte tijd vast nadat hij de kabel erin steekt.
Als hij er een ISA kaart instopt met kabel, dan doet alles het gewoon, maar krijgt de PC geen IP-adres toegewezen.

Het vreemde is nu dat in situatie 1 (PCI) winroute de PC wel ziet en een IP geeft en dat heel het netwerk ook te zien is via netwerkomgeving. Via situatie 2 (ISA) wordt de pc deels gezien door winroute pro. D.w.z. hij staat wel in de lijst bij DHCP-leases, maar dan zonder Host-name. Echter de PC krijgt geen IP-adres.

De kabel is getest en goed, zelfs het lichtje van dataoverdracht knippert af en toe. Zelf een volledige herinstallatie van win98 SE wilde niet baten.

Wie weet waar dit aan kan liggen??

Verwijderd

Ik snap er de ballen van! Maar dat kan aan mij liggen, zware dag, paar biertjes... >:)

iig. schets de situatie nogeens op een andere manier, zoals welk OS draait de server, de client, wat doet het wel en wat niet,....enz.

misschien dat ik het dan begrijp, of juist nog steeds niet >:)

• a3konijn
OS van de server maakt niet uit. Dit werkt gewoon goed. (=win98SE)

OS van pc is Win98SE zoals al ik vermeld heb.

Verwijderd

probeer eens een ander slot, misschien een irq probleem

je zou kunnen kijken of WoL ingeschakeld staat

• a3konijn
Zitten 2 PCI sloten op. Beide al geprobeerd. Netwerkkaarten zijn OK, want doen het wel in andere PC

Zit geen WoL op netwerkkaarten. Maar zal kijken of het op het mobo zit.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Heb je wel de juiste drivers enzo?

• kEUS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 15:51

kEUS

eeeeeeeehhhhh 'mmmke

Ik heb ook eens zoiets gehad met een oude pentium en een paralelle poort op pci kaart. Bij de drivers installen hing hij als een baksteen. Later andere netwerk kaart erin gedaan (isa->pci) waardoor er een slot vrij kwam voor een isa parallele poort, deze draaide als een trein.

Weet nog steeds niet waaraan het lag, zal wel met de oudere hardware te maken hebben.

idem: webcam draaide niet usb op mijn oude pentium I zelfde draait nu prima op mijn duron 700@850.

een schoner internet begint bij jezelf

• a3konijn
Opgelost!

Probleem zat erin dat ISA kaart nog hardwarematig ingesteld stond van onder Freesco. Nu op PNP gezet en alles werkt zonder problemen!
Pagina: 1