Bios flashen van Pro -> Ultra

Pagina: 1
Acties:

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb een Gainward GF2 PRo /400
Die wil ik graag flashem naar een Ultra/500
Maar welke bios moet ik nemen?
Is het een goed idee?
Waarmee moet ik mijn GF2 bios flashen?
Mijn kaart is nu al ge'OC'ed naar 250/495, dus 250/460 moet niet veel uit maken denk ik.

http://www.gainward.com/us/download/vgabios/Nvidia.htm

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

Waarom wil je je bios flashen?

• ReseT
  • Niet online
Zodat ik altijd in de overgeklokte setting zit, en geen coolbits of andere progies moet installeren/zoeken als ik in een ander OS zit.

Verwijderd

Op woensdag 26 september 2001 21:27 schreef ReseT het volgende:
Zodat ik altijd in de overgeklokte setting zit, en geen coolbits of andere progies moet installeren/zoeken als ik in een ander OS zit.
Denk je niet dat je kaart een beetje naar de klote helpt als je een andere bios dan te gebruiken erop ketst!!!!

:(

• ReseT
  • Niet online
Op donderdag 27 september 2001 02:47 schreef Gerund het volgende:

[..]

Denk je niet dat je kaart een beetje naar de klote helpt als je een andere bios dan te gebruiken erop ketst!!!!

:(
Mijn mening is nee omdat,
1, mijn GF2 PRO geheugen 4,5ns is wat makkelijk 450Mhz kan halen(Expert mode in experttool) 10Mhz extra kan geen kwaad.
2, Vergeleken alles met de Ultra kaart, het zelfde is, alleen kloksnelheid is anders.
3, En heletijd overclocken met coolbits en andere progies, dus heletijd oc aan en uit, nog slechter is dan dit.
4, Kaart is al gemod met grotere heatsink en memsink.

Volgens de search zijn er al mensen die, met succes, al zijn bios gemod heeft...

• ReseT
  • Niet online
Laat ik het anders stellen:

Hoe maak ik een Emergency Rescue Disk om mijn evt fout geflashde bios te herflashen.
Matrox heeft zo een util maar is er ook iets voor een Nvidia kaart?

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

jongens jongens (*uch uch* :7)
wees nou een keer tevreden met wat je hebt en ga in g >:) dsnaam nou niet oc-en als het toch maar 3 of 4 fps scheelt...
(of dit dit het doel van iedereen hier :?)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 22:44 schreef Moody het volgende:
wees nou een keer tevreden met wat je hebt en ga in g >:) dsnaam nou niet oc-en als het toch maar 3 of 4 fps scheelt...
tweakers doen alles voor die extra 3/4 frames

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Op donderdag 27 september 2001 22:44 schreef Moody het volgende:
Wat doe jij dan met die zielige verzonnen specs :? , daar zou ik dan ook over kunnen zeuren , Altijd dat gezeur : wat schiet je met die frames op enzo, als je zo gaat denken , heeft het het allemaal geen nut, hetzelfde als je zegt, waarom zou je een 15 inch monitor vervangen voor een 19", ze geven beide beeld , oke af en toe zijn er wel eens dingen die echt geen nut hebben, maar hou a.u.b op met iedere keer te zeggen dat het geen nut heeft, want daar heeft niemand wat aan...

• Carel
1 ding snap ik nog niet , als je dus het voor elkaar zou krijgen, zet je hem dan alsnog op 495 ipv 460, want anders zie ik het nut niet echt in :(
Of doe je het zodat je het schuifbalkje weer verder loopt, daar zou ik het ook niet voor doen, of gewoon door het feit dat je dan een ultra hebt.
Ik weet eigenlijk niet eens of er een controle is met die updates(lijkt mij van wel) , die alsnog ziet dat je een pro hebt ...., want ik heb zo'n vaag vermoeden dat het niet gaat lukken... je zou het kunnen doen, want als ie dat controleerd, dan gaat ie toch wel huilen voor het flashen, als ie daar niet over huilt, zou het goed moeten kunnen mits alles hetzelfde is van de kaart behalve dan mem/core speed...

Verwijderd

Ik zou het niet doen. Ik denk ook niet dat het je gaat lukken. Je moet wel oppassen dat je je videokaart niet geheel verkloot, of dat je andere dingen die in je pc zitten verkloot. Ik zou het zeker niet doen gezien de geringe performance winst die je kunt maken.

• Mooody

Mooody

elmoody

Op vrijdag 28 september 2001 09:16 schreef Carel het volgende:

[..]

Wat doe jij dan met die zielige verzonnen specs :? , daar zou ik dan ook over kunnen zeuren ,
1. ben ik verplicht om mijn eigen computer bij mn sig te zetten? volgens mij niet hoor...vind het trouwens nogal cliché om het te doen...beetje achter de rest aan huppelen en opscheppen wat je allemaal hebt :Z
Altijd dat gezeur : wat schiet je met die frames op enzo, als je zo gaat denken , heeft het het allemaal geen nut, hetzelfde als je zegt, waarom zou je een 15 inch monitor vervangen voor een 19", ze geven beide beeld , oke af en toe zijn er wel eens dingen die echt geen nut hebben, maar hou a.u.b op met iedere keer te zeggen dat het geen nut heeft, want daar heeft niemand wat aan...
2. zeg ik iedere keer dat het geen nut heeft enzo? volgens mij niet dus! iedereen moet weten wat ze doen, ik zeg alleen maar wat ik vind en dat moet toch kunnen? :?
het is maar hoe je met de kritiek omgaat en of je je aangesproken voelt...ik bedoel er heus niets slechts mee

3. ik mag dat wel niet al jaren lang elke dag 50 berichtjes posten hier, sorry hoor maar mn pc is niet het belangrijkste in mn leven. Ik mag dan wel niet al het fijne weten van de details van hardware...ik probeer wel steeds eerlijk te zeggen wat ik vind (meestal positief!) en anderen te helpen (ook al zijn het zogenaamde newbies - wat ik misschien ook nog wel ben volgens de richtlijnen van de diehards hier, maar het gaat er niet zo om hoelang je hier bent, maar of je een meerwaarde hebt en ik doe mn best)

p.s: dit is alleen bedoelt voor degene die denken dat je zo maar wat mogen zeggen, zonder ook maar iemand te kennen...

zal wel weer commentaar krijgen >:)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Gewoon proberen..
als het niet lukt verkloot je er helemaal nix mee...

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 16:28
Moody, ik ben het wel met je eens hoor...
ik vind het een beetje laag om te beginnen met " je zielige fake specs" of iets dergelijks. (Wordt zoiets niet aangeduidt met " flame" ?

Flickr PSN ID= cheironnl

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 11:59

Bene

list incomprehension

Ophoepelen met die flames - allebei. Ruzie maar lekker op ICQ uit. Denk ook nog maar even rustig na over de term "tweaker" :(

On-topic: Heb je iets van een guide ofzo? Zou het ook mogelijk zijn om bijvoorbeeld een Elsa bios in een PowerColor kaart te flashen?

• ReseT
  • Niet online
Op vrijdag 28 september 2001 13:14 schreef Bene het volgende:
Ophoepelen met die flames - allebei. Ruzie maar lekker op ICQ uit. Denk ook nog maar even rustig na over de term "tweaker" :(

On-topic: Heb je iets van een guide ofzo? Zou het ook mogelijk zijn om bijvoorbeeld een Elsa bios in een PowerColor kaart te flashen?
Nee heb geen guide ofzo.

Het hoeft niet persee tot een Ultra geflashed worden maar het moet iig de oc snelheid vast ligt en niet de heletijd OC aan en uit gaat.

Heb in de search iets gevonden met de zioah biossen maar alle links zijn dood.

Ben nu hier aan het kijken:
http://utopia.knoware.nl/users/gerardk/

• ReseT
  • Niet online
Heb een guide gevonden, maar het is voor een GF2MX. Zal denk ik niet zoveel verschillen met een GF2 PRO.
http://mozcom.com/~ronnieg/articles/gf2mx.html

Verwijderd

Als het misgaat moet je er gewoon een PCIkaart naast douwen en met NVFlash de ouwe bios erop tanken

• ReseT
  • Niet online
Op vrijdag 28 september 2001 15:09 schreef BasjeBanaantje het volgende:
Als het misgaat moet je er gewoon een PCIkaart naast douwen en met NVFlash de ouwe bios erop tanken
Als ik een pci kaart heb... Maar dacht zelf aan een bootdisk met autoexec.bat en dan de flash programma starten die weer alles standaard terug flashed.

• Mooody

Mooody

elmoody

Op vrijdag 28 september 2001 12:55 schreef cheiron het volgende:
Moody, ik ben het wel met je eens hoor...
ik vind het een beetje laag om te beginnen met " je zielige fake specs" of iets dergelijks. (Wordt zoiets niet aangeduidt met " flame" ?
dankje ;)

• Mooody

Mooody

elmoody

Op vrijdag 28 september 2001 13:14 schreef Bene het volgende:

Ik maak geen ruzie hoor...
Ik verdedig mezelf (en vele anderen) alleen maar tegen lui die de boel willen verzieken...

Ruzie is meer iets voor een voetbalforum :)

Verwijderd

Op vrijdag 28 september 2001 15:36 schreef ReseT het volgende:

[..]

Als ik een pci kaart heb... Maar dacht zelf aan een bootdisk met autoexec.bat en dan de flash programma starten die weer alles standaard terug flashed.
Hmm...
zonder videokaart komt je pc toch niet verder dan de bios ? booten lukt volgens mij dan niet meer... Ik zou ff een ISA/PCI videokaartje schooien =)

• ReseT
  • Niet online
Op vrijdag 28 september 2001 15:54 schreef MaSsiE het volgende:

[..]

Hmm...
zonder videokaart komt je pc toch niet verder dan de bios ? booten lukt volgens mij dan niet meer... Ik zou ff een ISA/PCI videokaartje schooien =)
Het zekere voor het onzekere :) TOch maar even zoeken :D

• ReseT
  • Niet online

• Carel
Op vrijdag 28 september 2001 15:44 schreef Moody het volgende:

[..]

Ik maak geen ruzie hoor...
Ik verdedig mezelf (en vele anderen) alleen maar tegen lui die de boel willen verzieken...

Ruzie is meer iets voor een voetbalforum :)
Het gaat mij eigenlijk helemaal niet over die spec of weet ik veel wat van jou.... Maar ik zie altijd weer een gast verschijnen met dezelfde zin : wat heeft het nou voor nut die paar fps...
Jij valt mij weer net zo aan dus het zegt ook genoeg over jou, en nu blijf ik weer ontopic, het enige wat voor nut dit eigenlijk weer heeft is het topic hoog houden :)

Verwijderd

Dit is voogens mij niet mogelijk. De core van een geforce 2 is namelijk niet gelijk een die van een geforce 2 ultra. En het geheugen op de kaart is ook anders.

En anders. Die BIOS is toch gewoon te vinden op de site van de kaart fabrikant.

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
Ok jongens nu moet ik toch even wat kwijt :( (dit heeft NIETS met dit topic of een ieder in dit topic te maken, ik spreek in zijne algemeenheid)

Vroeger, en dan spreek ik over ongeveer een jaar terug (toen ik nog onder me andere nick zat, mocht je dat opvallen) was dit forum nog een walhalla voor tweakers. Door Tweakers Voor Tweakers zal ik maar zeggen. Nu, Het laatste half jaar enzo komen er steeds meer Huiskamer achtige types voorbij die beginnen te schelden, te flamen, ongepaste opmerkingen te plaatsen en, boven alles, open deuren in te trappen.

Allemaal types die denken dat ze wel even op hun wenken bediend zullen worden door alle ijverige tweakers hier die blijkbaar niets anders te doen hebben dan oc-en (wat over het algemeen totaal onjuist is). Gebeurt dat niet of krijgen ze (vaak zeer gepast) commentaar dan gaan ze gelijk schelden, onzin posten, dom doen, en mensen beledigen. Waar ik me ook vaak aan stoor zijn van die mensen die gewoon een topic plaatsen om even lekker te showen, niets mis mee zeker niet, maar als men dan begint te kankeren over commentaar enzo en dat men toch geweldig is en alles super is dan hoor je volgens mij niet echt in fora thuis. Ik heb geen concrete voorbeelden voorhanden, dat wil ik ook niet om flame-wars te voorkomen. Over het algemeen durf ik zo wel te zeggen dat het algemeen gedragsniveau STERK aan het dalen is, men is onbeschoft enzo.

Kijk, dan ben je echt fout bezig, ik bedoel, een forum is ook een gemeenschap op zich (net zoals de Dutch geforce fanclub, met afwassers e.d , erg origineel :) ), in een gemeenschap dien je je eigen ook te gedragen. Een forum is geen plek om je even lekker te laten gaan en iedereen maar te kwetsen omdat je toch lekker eenzijdig kan communiceren omdat je achter een beeldscherm zit dat je uit kunt zetten zodat je niet kunt zien (en vooral ook kan voelen) wat er terug wordt gezegd. Ik (en misschien ook wel andere tweakers hier, vooral diegene die hier wat langer zitten) zullen zich vast wel afvragen waarom er niet een soort etiquette postje is gekomen van de adjes, net zoals je niet naast de plee schijt (of bij de muur omhoog) dien je je hier ook netjes te gedragen.

Naja, dat had ik even op mijn lever, bedankt voor de aandacht.

Groeten,

Dr.Q

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 12:44

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Amen!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Right on Q, ik geef je gelijk.

"dont make war, make love" ;)

• Dr.Q
Is het nu al gelukt trouwens? lijk me wel kewl als het gelukt is :)

• ReseT
  • Niet online
Op vrijdag 28 september 2001 16:17 schreef ReseT het volgende:
Ik heb nu een goede guide gevonden!

http://www.blargoc.co.uk/guides/geforce2biosmod/index.shtml
HET WERKT!!! HET WERKT!!!
No SHIT!
Ik heb mijn kaart dus naar een verhoogd kloksettings geflashed (250/495) Naar Ultra werkte niet, windows herkende alleen maar mijn GTS.
VGABIOS werkt niet met Win2k. Voor de rest goed checken wat je hebt ingevuld.
Enig nadeel is dat je een oud bios krijgt, maar die werkt tot nu toe goed.

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 11:38 schreef ReseT het volgende:

[..]

HET WERKT!!! HET WERKT!!!
No SHIT!
Ik heb mijn kaart dus naar een verhoogd kloksettings geflashed (250/495) Naar Ultra werkte niet, windows herkende alleen maar mijn GTS.
VGABIOS werkt niet met Win2k. Voor de rest goed checken wat je hebt ingevuld.
Enig nadeel is dat je een oud bios krijgt, maar die werkt tot nu toe goed.
gefeliciteerd :D

• Dr.Q
Ruig, zou mijn gemodde gf3 nu ook naat een Ti-500 geflasht kunnen worden? >:)

Handig gedaan dude!

Pagina: 1