Toon posts:

22 GB weg na RH installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gister heb ik van m'n dual boot een triple boot gemaakt door Red Hat te installeren.
Ik had al win98se en win2k prof.
Na alle partities op c(fat32 - win98 - 750mb) en d (NTFS5 - win2k - 3250 mb) na weggehaald te hebben met disk druid en 2 nieuwe ext2 partities te hebben aangemaakt ( / (3250 mb) en swap (250 mb)) en linux netjes te hebben geinstalleerd en het win2k bootmenu te hebben aangepast via de manier beschreven bij tweak3d.net begon het probleem.

Het bootmenu werkt perfect maar nadat ik win2k had opgestart vondt hij een e partitie die er dus helemaal niet is en die windows graag wil formateren,
ook kan ik de overgebleven ruimte niet partitioneren.

Weet iemand hier een oplossing voor.

PS. De overgebleven ruimte moet een fat partitie worden.

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 19:49
Sommige partitie programma's laten ruimte over.
Dit ziet windows dan dus weer.

Maar wat was er nou met die 22GB ??

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Op woensdag 26 september 2001 21:01 schreef roys het volgende:
[..]
Het bootmenu werkt perfect maar nadat ik win2k had opgestart vondt hij een e partitie die er dus helemaal niet is en die windows graag wil formateren,
ook kan ik de overgebleven ruimte niet partitioneren.
Hiermee moet je goed uitkijken, want zoals je al geraden had is die partitie die windows ziet en dus indeeld als "e:" je redhat partitie... Win2k kan wel ext2 partities zien maar niet lezen. Niet gaan zitten formatteren dus, want dan ben je redhat kwijt. Liever windows als redhat kwijt nietwaar? :P

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dus dat disk druid de andere fat partities heeft weggehaald ( totale grote 25Gb ) maar windows de partitie gewoon ziet als een ongeformateerde partitie. Terwijl deze dus gewoon helemaal weg is. Ook fdisk "ziet" hem niet meer.
Ook kan ik met fdisk de resterende ruimte op m'n schijf niet meer partitioneren ( nog 22 Gb)

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 19:49
Fdisk is een erg slecht programma hoor.

Het ziet erg weinig partitiessoorten.
Vandaar dat je de linux partitie dus niet ziet met fdisk.

Verwijderd

Topicstarter
Nee fdisk is ook niet het beste programma dat er is ( het is tenslotte een bill produkt) maar een gewone Fat partitie moet het toch wel kunnen maken

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Op donderdag 27 september 2001 22:52 schreef JJE het volgende:
Fdisk is een erg slecht programma hoor.

Het ziet erg weinig partitiessoorten.
Vandaar dat je de linux partitie dus niet ziet met fdisk.
Indeed, fdisk is slecht. Ik heb hier een P166, stond eerst RedHat 7 op. Ging ik er gisteren afhalen, en maar weer windows installeren. Maar ik kreeg de partities NIET weg met fdisk. Uiteindelijk heb ik het met fdisk voor Linux voor elkaar gekregen.
Pagina: 1