Hiya
Ik heb gisteren een KT7A 2ehands gekocht, en bij die gozer werkte alles nog(ik heb het gezien).
Ik thuis alles aangesloten en verbouwd enzow(had en een week eerder een Duron600 gekocht, is ff tijdelijk totdat ik weer $$$ voor een snellere heb). Ik wilde een RAIDarray maken van 2 Maxtor 20Gb schijfjes, maar dit terzijde
Nadat ik een CMOS-resetje had gedaan drukte ik op de powerknop
=> Alle fans(voeding, CPU, Blue Orb, Chipset) gingen draaien, HD's spindde, CDrom en CDwriter begonnen te pruttelen, dus ik d8 dat zit goed => NOT! Geen beeld! Beeldscherm bleef op standby. Maar ik hoorde ook geen piepjes, en mijn PCspeaker is toch echt goed aangesloten.
Dus ik denk: Het ligt aan mijn videokaart. Dus die vervangen => nog nix.
Geheugen vervangen => nog nix.
CPU vervangen => nog nix
CPU in andere PC gestopt => werkte
CMOS nog een keer gereset => nog nix
Jumper voor Suspend to RAM overgeze => nog nix
Ik d8: ff ALLES erafhalen, behalve geheugen, CPU en VGA => nog nix
CMOS weer gereset => nix
BIOSbatterij uitgewisseld => nog nix
Wat doet een niet-newbie-tweaker dan: die gaat op GoT zoeken naar eerdere problemen
Na zo ongeveer alle postings te hebben bekeken, kwam ik op deze oplossingen:
-CPUfan niet op FAN1 => was wel zo, ik had zelfs voor de zekerhed ook een fan op FAN2 gezet(dus FAN1 EN op FAN2 een fannetje)
-op RESET drukken => HEEL erg vaak op RESET gedrukt, nog nix :(
-PSU/mobo-stekker ff eruithalen en dan weer erop zetten => nope, still nothing....
-voedingstekker(die in het stopcontact) omdraaien(!!!)(Nigelator zei dat tegen me, but I was desperate to try anything) => as expected, nog steeds NIX!!! :(:(
Wat ik denk dat er aan de hand is is dit:
Die gozer had een TBird 1200, met een 133Mhz FSB. Nou denkik dat die CMOS dat nog onthouden heeft en dus eigenlijk niet gereset is. Maar hoe haal ik die BIOS nu leeg?
Of denken jullie dat ik mijn mobotje kan cremeren?
Ik hoop dat een(of meerdere natuurlijk
) van jullie hier een oplossing voor weten
Thankz!!!!
Ik heb gisteren een KT7A 2ehands gekocht, en bij die gozer werkte alles nog(ik heb het gezien).
Ik thuis alles aangesloten en verbouwd enzow(had en een week eerder een Duron600 gekocht, is ff tijdelijk totdat ik weer $$$ voor een snellere heb). Ik wilde een RAIDarray maken van 2 Maxtor 20Gb schijfjes, maar dit terzijde
Nadat ik een CMOS-resetje had gedaan drukte ik op de powerknop
=> Alle fans(voeding, CPU, Blue Orb, Chipset) gingen draaien, HD's spindde, CDrom en CDwriter begonnen te pruttelen, dus ik d8 dat zit goed => NOT! Geen beeld! Beeldscherm bleef op standby. Maar ik hoorde ook geen piepjes, en mijn PCspeaker is toch echt goed aangesloten.
Dus ik denk: Het ligt aan mijn videokaart. Dus die vervangen => nog nix.
Geheugen vervangen => nog nix.
CPU vervangen => nog nix
CPU in andere PC gestopt => werkte
CMOS nog een keer gereset => nog nix
Jumper voor Suspend to RAM overgeze => nog nix
Ik d8: ff ALLES erafhalen, behalve geheugen, CPU en VGA => nog nix
CMOS weer gereset => nix
BIOSbatterij uitgewisseld => nog nix
Wat doet een niet-newbie-tweaker dan: die gaat op GoT zoeken naar eerdere problemen
Na zo ongeveer alle postings te hebben bekeken, kwam ik op deze oplossingen:
-CPUfan niet op FAN1 => was wel zo, ik had zelfs voor de zekerhed ook een fan op FAN2 gezet(dus FAN1 EN op FAN2 een fannetje)
-op RESET drukken => HEEL erg vaak op RESET gedrukt, nog nix :(
-PSU/mobo-stekker ff eruithalen en dan weer erop zetten => nope, still nothing....
-voedingstekker(die in het stopcontact) omdraaien(!!!)(Nigelator zei dat tegen me, but I was desperate to try anything) => as expected, nog steeds NIX!!! :(:(
Wat ik denk dat er aan de hand is is dit:
Die gozer had een TBird 1200, met een 133Mhz FSB. Nou denkik dat die CMOS dat nog onthouden heeft en dus eigenlijk niet gereset is. Maar hoe haal ik die BIOS nu leeg?
Of denken jullie dat ik mijn mobotje kan cremeren?
Ik hoop dat een(of meerdere natuurlijk
Thankz!!!!
DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.