Toon posts:

simpele office computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik moet een simpele computer maken voor standaard office werk( no games), moet er wel uren achter zitten dus moet wel een beetje goed beeld kwaliteit hebben.

Ik heb nodig:

een mobo
een proc ( duron of thunderbird)
geheugen ( 256 mb)
een geluidskaart
en een videokaart

en dat alles voor een lekker bedrag.

hebben jullie tips voor mij en dan vooral welk mobo ik moet hebben.

Alvast bedankt

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:05
Neem als videokaart iig een Matrox kaart, die hebben in 2D de beste beeldkwaliteit.. De rest van de config maar niet echt veel uit.. als het alleen maar voor office is.

Verwijderd

Gewoon goedkoop socket A-bordje nemen met alles-onboard: Duronnetje erop et voila...

Verwijderd

Waar heb je 256 MB geheugen nodig??? Voor een puur office peeceetje is gewoon de aller goedkoopste config genoeg. Ik zou gaan voor een standaard computertje bij de lokale computerboer.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
jetway i815 video en sound onboard full atx bordje
celeron 900 MHz / 100 Mhz bus

de celerons met 100 MHz bus hebben naar mijn mening een alleszins schappelijke performance.

de i815 chipset is uitermate geschikt voor een simpel tot iets bruter pctje. voordelen: agp slot aanwezig --> kan snelle vid kaart in geprikt worden. de standaard intel onboard kaart is imo helemaal niet gek voor office werk.
ik vind de i/o ata 100 controller van de i815 beter dan die van de via bordjes. (snelle response tijd hd enz)
mensen kunnen me voor gek verklaren als ik zeg dat ik de ata 100 controller van de intel beter vind, ze doen maar, hij 'voelt' gewoon beter aan.

qua schijf zou ik voor een 7200 schijf gaan, dit kost doorgaans 50 gulden meer ofzo en je hebt er een hele aardige performance boost van. favo op dit moment: barracuda ata IV.

Verwijderd

Topicstarter
en hebben jullie voor mij dan ook nog een aantal namen van goede mobo's? ( niet te duur aub)

ben atijd intel koper geweest, dus ben totaal niet op de hoogte van amd.

• smvs
  • Niet online
jetway i 815 zou ik doen die doet het gewoon goed
ik weet niet wat de naam van het bordje is.

anders een asus cusl2 of tusl2, in principe hetzelfde bordje maar dan met een merkje er op.

Verwijderd

Topicstarter
en waar kan ik die jetway kopen dan?
hij staat niet bij informatique

• smvs
  • Niet online
ik heb geen idee
bij ons op de zaak maar das op texel
je kan ook voor een ander merk i815 bordje gaan.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:53

Kettrick

Rantmeister!

ik heb een week terug een PC, voor hetzelfde doel, gebouwd.

was op basis van een JetWay bord, de 663AS-Ultra, maar daar was ik niet super tevreden over.

Dat was het standaard bordje bij norrod (Asus & MSI waren op)

• smvs
  • Niet online
was op basis van een JetWay bord, de 663AS-Ultra, maar daar was ik niet super tevreden over.
zie mijn 663 faq !
http://www.xs4all.nl/~ippc/b/jetway/index.htm

Verwijderd

Topicstarter
en is dit wat

AOpen AX3S, FCPGA, 815E, ATX, VGA, AUDIO

Verwijderd

Op woensdag 26 september 2001 20:58 schreef Rampheerde het volgende:
Waar heb je 256 MB geheugen nodig??? Voor een puur office peeceetje is gewoon de aller goedkoopste config genoeg. Ik zou gaan voor een standaard computertje bij de lokale computerboer.
idd en een geluidskaart lijkt me ook overbodig, heb je ook meteen speakers nodig, en wat heb je eraan? dat je het opstartgeluidje van windows kan horen? of maakt office muziek?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:37
Mijn voorkeur:

Asus CUSL2 (geen -C) , heeft VGA en sound onboard, i815
Of Chaintech 6OJV, ook vga/audio ob, en ook i815
128Mb erop, of 256Mb als er win2k op komt.
3Com 10/100 PCI erop
Celeron 800 als CPU
hdtje van 20gig ofzo, idd 7200rpm

Of MicroATX nemen, lekker compact:
Gigabyte 6OMMM7 (uit mn hoofd). i815, vga/audio onb, uATX.

Edit: Geluid onboard is gewoon bij die planken, boeie, bepaal zelf of je speakers erbij doet.. eventueel in monitor geintegreerd?? (Ping, nieuwe mail), soms is geluidje wel handig

AMD <-> Intel... tja, eindeloze discussies.. * DJSmiley kiest intel, vooral voor office zooi.. i815 chipset is hier perfect geschikt voor.

Jetway.... in verleden gehad, op werk (via chipset), vinnut persoonlijk nix eik.. hoe die 815 planke van hun zijn, geen idee, geen kennis van.. maar ik persoonlijk.. nuh, jetway :r

Verwijderd

Topicstarter
een mp3tje luisteren moet er ook wel mee kunnen

Verwijderd

trouwens, wat mij betreft zou je voor alleen het draaien van office zelfs nog een minder processortje kunnen nemen, k6 je? en dan een socket 7 mobo? bij mij draaien games daar zelfs aardig op (k6-2 450)

Verwijderd

Op woensdag 26 september 2001 21:17 schreef donicpiranja het volgende:
een mp3tje luisteren moet er ook wel mee kunnen
k, zit wat in, maar dan ligt de prijs meteen weer hoger, dat moet ie zelf maar zeggen... speakers en geluidkaar kosten samen voor een beetje redelijk geluid toch al snel 75 piek

bij de weg, koop gewoon 256 mb ram of meer met deze lage prijzen (128: 25 piek) vind je het te veel, dan verkoop je het weer als de prijzen stijgen :)

Verwijderd

Topicstarter
neem in iedergeval 256 mb , met de huidige prijzen valt dat best mee.

maar ik krijg nu een hoop intel mobo's te horen, maar er moeten toch ook zat goede amd mobo's te koop zijn??

Verwijderd

MSI K7T Pro 2 is een goed moederbordje voor de AMD. Ik vind het 1 van de beste, is alleen niet zo goed mee te overclocken als met eentje van asus, maar dat boeit jouw waarschijnlijk toch weinig.
Pagina: 1