Toon posts:

Muis doet het na rebooten steeds maar niet!

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik blijf vreemd genoeg maar problemen houden met mijn Logitech Mouseman Optical (dat kleine blauwe dingetjes
met grijze knoppen) op USB. Iedere keer als ik windows opnieuw heb opgestart doet de muis het niet. Er staat dan een uitroeptekentje bij "human interface devices" ofzo. Als ik deze driver dan uninstall en opnieuw voor hardware laat scannen gaat het wel weer goed! Dan staat er ineens geen uitroeptekentje meer bij en doet de muis het gewoon.
Maar reboot ik, dan doet hij het weer niet en staat dat uitroeptekentje er weer.
Ik heb de nieuwste Logitech Mouseware geinstalleerd maar dat maakt helemaal geen verschil. Heb dit probleem zowel in WinME als in WinXP.
Als die muis via een USB-->PS/2 convertortje op PS/2 aansluit blijft het rode lampje onderaan de muis
branden als mijn PC uit staat. Dat zal wel aan die CUSL2-c liggen? Heb daar de 1009 bios, welke volgens mij
de nieuwste is, maar hij heeft dat altijd al gehad (heb de muis nu al een jaar, maar ligt door deze problemen
maar steeds in de kast).

Heeft iemand tips hoe ik deze muis zonder problemen aan de praat kan krijgen? Kent iemand die probleem met het lampje dat aanblijft bij een CUSL2-c als een optische muis op PS/2 is aangesloten?

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:11
yep,
als je pc standby gaat blijft je lichie branden :(
probeer hem eens op een andere pc om te kijken of ie het daar ook niet doet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zei toch geen standby? ..."branden als mijn PC uit staat"

UIT dus... das het vreemde, blijkbaar blijft ie dan toch stroom sturen via PS/2.

• ajslaghu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:02
hmmm.. stekker uit het stopkontakt?

Als je het absurde aanneemt, kan je het tegenover gestelde bewijzen ??

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:45

PCR

Er blijft bij bij na het UITzetten van de computer spanning staan op de ps/2 poorten...

Verwijderd

Op woensdag 26 september 2001 20:41 schreef SALLY het volgende:
Heeft iemand tips hoe ik deze muis zonder problemen aan de praat kan krijgen? Kent iemand die probleem met het lampje dat aanblijft bij een CUSL2-c als een optische muis op PS/2 is aangesloten?
Niet echt een tip , maar dat het lampie blijft branden heb ik ook ( cusl2c-bios 1006 ). Hoelang weet ik niet comp. staat op zolder , maar na een bepaalde tijd schakelt die z`n eigen uit .

En ik had juist het probleem van niet werken na reboot toen die aangesloten was via usb . Na aansluiten op ps2 en mouseware nog een keer installeren zijn voor mij de probs nu voorbij . Os is win me

Verwijderd

Topicstarter
Ah, nou aangezien dat lampje maar bleef branden leek ps/2 mij niet zon goed idee, maar als hij zich toch na een bepaalde tijd (minder dan een uur? ) zichzelf toch uitzet dan is het misschien weer wel een idee...
moet dat maar es testen dan... lijkt me evengoed onwaarschijnlijk maar het zou zo maar kunnen.

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:00
welke besturingssysteem? win98?

Ik had dat altijd met win98, lag aan het brakke USB ondersteuning van 98. Nu ik win2000 heb is de muis nooit meer doodgegaan.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Hmm... Heb et probleem in SE nooit gehad. Heb wel de default Win98 HID drivers gebruikt, niet die van Logitech zelf...

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
welk besturingssysteem?? dat zeg ik toch!

quote: "Heb dit probleem zowel in WinME als in WinXP"

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 12:59

Ronnie_T

Shangri-La

Ik heb ook een CUSL2-C, hij werd met de 1007 bios geleverd. Ik heb ook problemen met de logitech mouseman optical (gehad). Hij deed het 50% van de gevallen na het opstarten NIET.
De nieuwste bios 1009 maakt het er niet beter op :( Er wordt ook op de site van Asus vermeld dat er problemen zijn met de mouseman van logitech (er staat alleen op ps/2), dus heb ik mijn muis omgeruild voor een standard wheelmouse optical en HEB GEEN PROBLEMEN MEER!!

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

• Meuk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 13:08
oke ikke heb da probleem dus ook... cusl2-c met logi optical..... met p2b heeft ie het niet weet ik toevallig :) bios versie van je cusl2 maakt geen ruk uit :)
misschien helpt 'plug and play os' uitzetten

ASUS TUF Gaming Z690-PLUS WIFI D4, Intel Core i5-12600KF, Kingston Fury Beast KF432C16BB1K2/32, Gigabyte AORUS GeForce RTX 3070 Master, Lexar NM790 2TB

Verwijderd

Gewoon op ps/2 zetten, er zit toch zo'n verloopstekkertje bij?

Verwijderd

Topicstarter
Maar zoals ik al beschreef blijft op ps/2 het rooie lichie branden, geen optie dus.

nou in ieder geval een geruststellende gedachte dat het na alles wat ik heb geprobeerd het toch niet aan mij ligt. Wel vervelend dat je daarvoor wel UREN met zoiets stoms bezig bent om echt alles uit te sluiten....
naja dat stomme ding blijft maar in de kast liggen dan voorlopig

Overigens Ronnie_T:

Dat komt me bekend voor ja, en dat maakte het eigelijk des te frustrerender... dat ie het de ene keer wel deed, de andere ineens weer niet! Slaat echt compleet nergens op, denk je dat je het eindelijk aan de praat heb, mooi niet blijkt 1 of 2 keer booten later.

• ~Destructor()
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bij mij komt dit probleem slechts sporadisch naar voren.

- Ik gebruik de USB aansluiting.
- Ik draai windows 2000.
- M'n PC staat eigenlijk altijd aan (vandaar dat het niet vaak gebeurt?)

Indien de muis bij mij niet werkt:
- Muis uit USB trekken.
- Muis terug in USB stoppen.

en het werkt weer... gebruiksvriendelijk is anders, maar het is een (mogelijke) oplossing.

Succes.

Nothing is impossible

Pagina: 1