gitaar met trillende fretjes (snaar op fret)

Pagina: 1
Acties:
  • 438 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Topicstarter
HE hallo,
ik heb laatst een fender strat tweede hands in punt gave conditie gekocht ....
En nu trillen er wat fretjes boven aan de hals weet iemand hoe je dat oplost ...

Ik zoek eigenlijk een gitaar afstel howto ...
En dan niet het stemmen dat kan ik wel :)

Verwijderd

Ik denk dat je bedoelt dat je action te laag is. Kan je zelf veranderen, maar je kan ook ff naar gitaarwinkel in de buurt gaan. Ik heb gen tijd/zin om uit te legen hoe dat meot maar is nei al te ingewikkeld bij een strat.

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

andere (dikkere) top-brug om te testen kun je aan de kant waar de snaren ratelen een kartonnetje stoppen om te kijken of het help.

Als je de laagste 3 snaren zijn en hij rammelt niet bovenaan maar in't midden dan moet je de andere brug wat hoger afstellen.

Als je erg precies ben moet je ook weer de snaarlengte controleren (als je brug dat ondersteunt)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Als je een standard stratocaster hebt moet je je action even checken...

je kunt deze stellen door de 2 schroeven waarmee je de tremolo op zijn plaats houdt iets 'losser' te schroeven zodat deze iets hoger komt te liggen, wel even de gelijk de afstanden opnieuw afstellen voor wat btreft de intonatie...

wil je dit niet zelf doen en woon je in de omgeving van Den Haag dan moet je even naar Peer Dellen in de binnenstad vlakbij de Rockpalace, die stelt hem wel af voor je.

Boezelaere

Verwijderd

peer dellen? is dat een zaakje of een persoon, en stelt hij het voor niets voor je af of zitten daar nog kosten aan vast?

alvast bedankt!

• 6Pac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-03 20:11

6Pac

"Roma Victor"

Al gekeken of je hals misschien niet wat bol loopt?. Normaal gesproken moet de hals een beetje hol in het midden zijn of anders recht. Ik dacht dat de stelmoer, van de trekstang bij een strat, vlakbij het voorste element (onder je slagplaat) zit die je met een sleutel kan verstellen.

hier een link hoe het ongeveer in zijn werking gaat (dit gaat over een akoestische gitaar maar het idee is het zelfde)

http://www.acousticguitar.com/issues/ag83/shoptalk.shtml

succes.

I'd like to see things from your point of view... But I can't seem to get my head that far up my ass

Pagina: 1