Receiver doet net nix meer

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 21:00

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Topicstarter
Vandaag wilde ik es lekker ff stampen op wat goede muziek. Dus ik zet mn receiver aan (Sony str-d565 = AV control center met dolby surround), doet dat kreng bar weinig meer. :'(

De weinige leds die t apparaat bevat branden nog wel en ook reageren de leds op t aan/uit zetten van een aantal functies. Het display (waarop dingen als de source en de zender worden weergegeven) doet helemaal nix. Ook hoor ik de relais, die normaal altijd omspringt voordat de speakers aangaan, niet meer omspringen..

De receiver heeft dit een keer vaker gehad, maar toen was t na een paar mins alweer over... :?

Iemand een idee wat dit kan zijn, of zit er nix anders op dat em maar weg te brengen?

Specs | Audioscrobbler

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:05

Oceria

I've been in between....

Klinkt alsof een van de beveiligingssystemen aan het werk is gegaan: veel van die compacte dingen hebben een schakeling op de koelblokken zitten die de temperatuur monitoren. Als de boel te heet wordt, schakelen ze de strooomtoevoer van de eindversterker uit.
Als ie echter ook na een half uurtje nog niet wil werken ("reset" het zooitje even door hem op standby te zetten, of zelfs even helemaal uit) is er waarschijnlijk een zekering gesprongen. Die moet je dan (laten) vervangen.
Voordat je weer verder speelt moet je je set even nakijken op kortsluiting, want onder normale omstandigheden hoort een versterker niet in zijn beveiliging te springen.
Als je meerdere luidsprekers op de zelfde punten hebt aangesloten moet je die afkoppelen. Houdt het aansluitschema van het boekje aan en niet zelf nog 7.1 erbij gaan knutselen. Dan moet het wel weer gaan werken.
Overigens zou ik niet house draaien met dolby aan: het klinkt misschien gek, maar daar zijn die versterkers dus niet op gebouwd. Kijk maar naar de opbouw: geen aparte trafo's voor de verschillende eindversterkers.

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...