since 21aug'04: Asus K8VSE Deluxe, AMD Athlon 64 3400+, Twimos 1 GB PC3200, Maxtor U133/7200 160GB+120GB, Asus V9999GE and SunBeam Aryclic Case
Verwijderd
De genoemde domeinnaam moet een mail- of gewone DNS-entry hebben, en dus resolvable zijn. Dat is blijkbaar niet het geval hier en vanuit dat domein kun je dus geen mail versturen tenzij je die check daarvoor in sendmail uitzet maar als je dat doet heb je kans dat je ge-blacklisted wordt omdat dat officieel gezien een soort halve taboe is (en vaak hand-in-hand met spam gaat).
Oftewel, DNS entry of mail-DNS-entry) aanmaken voor host.domain.nl
Oftewel, DNS entry of mail-DNS-entry) aanmaken voor host.domain.nl
Verwijderd
kijk ff naar he Dj parameter in je sendmail.cf.
verander die naar Djdomein.com (domein.com is jou domein.)
Verwijderd
Hmm zelf nooit problemen gehad met mailen onder linux.
Gewoon internet aan de praat maken, typ in "mail blabla@joepie.com" maak bericht af sluit af met meestal iets van ~. en werkt elke keer weer tot mijn verbazing:-)
Voor mail te ontvangen is het natuurlijk een ander verhaal,
Mischien je sendmail config checken of je per ongeluk wat aangezet hebt wat niet aan moest??
Getest op:
red hat 6.1 6.2 7.1
Suse 7.2
Sco Unix 5.0.5
Gewoon internet aan de praat maken, typ in "mail blabla@joepie.com" maak bericht af sluit af met meestal iets van ~. en werkt elke keer weer tot mijn verbazing:-)
Voor mail te ontvangen is het natuurlijk een ander verhaal,
Mischien je sendmail config checken of je per ongeluk wat aangezet hebt wat niet aan moest??
Getest op:
red hat 6.1 6.2 7.1
Suse 7.2
Sco Unix 5.0.5
Misschien is dat wel de oplossing, want in dat file stond erOp donderdag 27 september 2001 00:49 schreef Sebatech het volgende:
kijk ff naar he Dj parameter in je sendmail.cf.
#Dj$w.Foo.COM
op. Ik zal het proberen, en ik dank Sebatech, als het gelukt wordt.
Groet,
HUIJAA.
P.S. Sendmail-poging is uiteindelijk gelukt, door 'host.domein.nl' in DNS-instellingen te plaatsen, maar ik heb liever niet dat de hostnaam weergegeven wordt bij het verzenden.
since 21aug'04: Asus K8VSE Deluxe, AMD Athlon 64 3400+, Twimos 1 GB PC3200, Maxtor U133/7200 160GB+120GB, Asus V9999GE and SunBeam Aryclic Case
Je moet de MASQUERADE_AS() macrofamilie gebruiken. Daarmee kun je zorgen dat mail naar buiten vanaf een (bestaand) domein komt.Misschien is dat wel de oplossing, want in dat file stond er
#Dj$w.Foo.COM
op. Ik zal het proberen, en ik dank Sebatech, als het gelukt wordt.
Groet,
HUIJAA.
P.S. Sendmail-poging is uiteindelijk gelukt, door 'host.domein.nl' in DNS-instellingen te plaatsen, maar ik heb liever niet dat de hostnaam weergegeven wordt bij het verzenden.
Dt betekend dat je geen gezeik meer hebt omdat je interne hostname niet resolvable is.
Verwijderd
Van IGMAR kan ook. want veranderen van je Dj parameter kan problemen opleveren. lees kan.
DJ was gewoon het makkelijkste en het snelste.
DJ was gewoon het makkelijkste en het snelste.
Pagina: 1