Toon posts:

Zelf lagetonen filter maken

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zie ond.

Kan dat, en zo ja, hoe :?
Ik heb namelijk een oude woofur, waar ik graag een soort sub van wilde bouwen (passief), het is maar voor de lol, dus dat filter mag niet meer dan fl 25 kosten en het liefst zelf solderen. (soldeerbout en andere benodigdheben heb ik al)

Dus als iemand iets weet...

Greetz,

dii

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, maar van conrad wist ik het al, en ik wilde eigenlijk proberen om zelf zo'n filter te maken/solderen/whatever...

mzzl en greetz,

dii

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Das toch niet zo moeilijk :?
Of weet je niet hoe condensatoren weerstanden en transistors werken :?
Hmm als je het passief wil doen dan wordt het wel duur (grote spoelen)of feriet kernen in je spoelen en dat is weer slecht voor de geluidskwaliteit :(

Powered bij meergranenbrood.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Op woensdag 26 september 2001 20:14 schreef debiel-in-inrichting het volgende:
Zie ond.
Kan dat, en zo ja, hoe :?
Ik heb namelijk een oude woofur, waar ik graag een soort sub van wilde bouwen (passief), het is maar voor de lol, dus dat filter mag niet meer dan fl 25 kosten en het liefst zelf solderen. (soldeerbout en andere benodigdheben heb ik al)Dus als iemand iets weet...
Ik weet niet of het je voor f25,- gaat lukken, zoals hierboven al correct werd opgemerkt: ook al neem je goedkope typen, het is toch vrij prijzig.

Op deze site kan je door het invoeren van de impedantie van je woofer berekenen welke componenten je nodig hebt voor een laagdoorlaatfilter:

http://www.globalnode.com/users/stevenr/spkrs/

en deze:

http://www.mhsoft.nl/spk_calc.asp

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thanx.

Zal Vanmiddag eens op die sites kijken (moet nu naar school :r )

greetz,

dii

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

kijk eens op mijn site want ik heb daar een zelfbouwspeaker op staan met het filter. Dat filter is gescheiden in hoog / laag. Moet je maar even uitzoeken welke woofer je hebt en of het dan werkt met deze componenten.

Ga anders even langs bij speaker & co,als het in de buurt is.

succes

ps LS1 = woofer

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Pagina: 1