tv out.... en specifieke problemen

Pagina: 1
Acties:

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 09:50
hej.....
heb een Leadtek geforce 3 en een Aristone TV...
leuk denk je... die verbind je met elkaar en dan kijk je er divx op..
inderdaad...
tot dat ik laatsts mijn kamer schoonmaakte (alles van zijn plaats.. dus ook de tv en dus alle kabels enzo los... )en ik met me svhs kabel werkelijk geen beeld kreeg... Nu heb ik het volgende gedaan:
1)shvs + scart
2)shvs met er standaard aan vast scart
3)verloopstekkertje (svhs -> composite) + tulp kabels.. + scart
4) nieuwe svhs + scart

ok...
het probleem...
met optie 1: kan ik wel tv selecteren maar springt hij direct automatisch terug.
met optie 2: doet hij niets... zelfs geen selectie mogelijkheid...
met optie 3: doet hij het redelijk.. Ik krijg kleur alleen het beeld duurt ff voordat hij kleur geeft en hij hij geeft heel regelmatig een balk van boven naar beneden of andersom en die is net een paar cm verschoven naar links.... erge vervormingen... :( geen idee wat ik hieraan moet doen want verder goed.
met optie 4: geeft hij kleur en de zelfde vreemde balken over het scherm....

waar ligt het aan? Heb met nvidia detonator 21.81 gewerkt en nu even zelfs met de officieele leadtek drivers...
die zouden het dus moeten doen...
PLEASE als er ff iemand mij kan helpen..
en jah de instellingen : pal B / Nederlands staat goed en de andere staat op autodetect...
wie kent dit soort balken en weet wat je er aan moet doen.....
ohw jah.. mijn tv heeft 3 externe kanalen : av 1/ av 2 / y2c
en voorheen had ik altijd beeld en goed op y2c...

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• Lord_T
up...
need your expertise....

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• Lord_T
up again....

• DeWaanzin
  • Laatst online: 21-08 12:20

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar ik heb zelf ook een tijdje zitten klooien (beeld verschuift, niet groot genoeg etc.) met m'n tv-out (abit siluro t400). M'n combo is dus tv-out, composite, svideokabel en dan direct svideo m'n tv in.
En om alles goed op m'n tv te krijgen, heb ik nog het volgende gedaan.
Onder geavanceerde opties het tabblad van je videokaart selecteren (gforcemx/mx400 in mijn geval), en daar kan je dacht ik ook weer geavanceerd kiezen, en daar heb ik m'n secondary device aan gevinkt dattie 4:3 staat.

Beetje vaag allemaal, maar zit nu op m'n werk en weet het niet precies uit m'n hoofd.

Hopelijk heb je hier wat aan, en anders maar niet.

XBL: theArthurrrr

• Lord_T
neuh het is net of er een magnetisch veld is rechts van mijn tv...
zo trekt het krom :( ..
heb rechts van mijn tv het volgende... heb mijn tv in een boekenrek staan en dan staat daarnaast een tafel met mijn monitor erop... onder mijn tafel staat mijn subwoofer en in mijn boekenrek en op mijn tafel staan ook nog 4 boxxen...
volgens de regenboog kon het in ieder geval niet aan de boxxen liggen ofzo.... erg vreemd...
mijn gsm is het ook niet want die kan ik 200 km verder op hebben liggen en dan is het nog steeds zo.. :(

uhhhm nou jah...
het enige wat ik nog niet geprobeerd heb nu is een nieuw scart blokje gekocht en die getest.. Aristona heb ik gebeld en die zeiden dat alleen extern 2 voor svhs geschikt was... en daar staat hij op...
dussss....
hopelijk heeft er iemand nog hele goede ideeen.....

• Lord_T
niemand?
en iedereen hier ongeveer gebruikt zijn tv out.....

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
Gebruik je de andere aansluitingen van je Tv ook?
Mijn playstation stoort als een gek op mijn TV-out(na 3 uur zoeken kwam ik er achter).

Die scartstekker zit daar ook zo'n heel klein switchtje op om tussen SVHS en tulip te schakelen, misschien staat die niet goed of defect.

Kun je die scartstekker niet testen met je VCR ofzo.

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• Lord_T
heb een nieuw scart blokje gekocht....
via svhs nog steeds bagger....
via tulp nu redelijk....
maar nu heb ik de vervormingen niet maar maar lichtere zwarte balken... lcicht grijs bijna die over mijn beeld heen en weer rollen....
erg vreemd.... hem hem zelfs even op norway en pal b gehad om te kijken of dat nog uitmaakte maar niet echt....
:(
dusss...
hopelijk zegt er iemand hier van probeer dit eens en dat het werkt.... want als een beeld met lichtere balken eroverheen is best irritant....

• -=bas=-
  • Laatst online: 17-07 05:15
Staan je drivers van je video-out wel ok?
Het lijkt erop dat je wat signalen mist.
Ik heb ook in een grijs verleden wel eens een elcheapo videokaart en zowel SVHS als tulp uit op 1 stekker gehad.
Aan de hand van een tooltje moest je dan selecteren wat je wilde en als je het verkeerde koos (met de gebruikte kabel) dan kreeg je ook allerlei troep op je scherm.

Anders misschien een slecht contactje op de scart in je TV?

Succes

Senile! Senile Oekaki

• Lord_T
Op donderdag 27 september 2001 23:19 schreef _bas_ het volgende:
Het lijkt erop dat je wat signalen mist.
Ik heb ook in een grijs verleden wel eens een elcheapo videokaart en zowel SVHS als tulp uit op 1 stekker gehad.
dat heb ik niet...
ik heb een geforce 3 van Leadtek en een kabelte dat daarbij zat... met aan de ene kant svhs en aan de andere kant tulp... :(
slecht scart contactje... zou kunnen maar waarom heeft het dan voor de opruiming wel goed gewerkt....

Verwijderd

Ik had ook eerst een grijse balk die over het scherm langzaam op en neer ging. Bleek de aarde draad te zijn die ik aan de gasleiding bevestigd had(Oud huis geen randaarde stopcontacten!). Aarde draad los gemaakt weg grijze balk, werkt nu perfect.

• Lord_T
Op vrijdag 28 september 2001 13:19 schreef Bimmeralso het volgende:
Ik had ook eerst een grijse balk die over het scherm langzaam op en neer ging. Bleek de aarde draad te zijn die ik aan de gasleiding bevestigd had(Oud huis geen randaarde stopcontacten!). Aarde draad los gemaakt weg grijze balk, werkt nu perfect.
ik heb niets geaard.....
uhhmmm mijn tv niet en mijn pc niet......
en als ik jou nu begrijp zou dat dus goed moeten zijn....
:?

• Lord_T
up maar weer ff....
please.... help me nog ff....

• Lord_T
up.....

Pagina: 1