Toon posts:

7 dagen

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sorry als deze topic meerdere keren is langsgekomen, search deed het niet bij mij. Mijn vraag was:

Als God de aarde in 7 dagen geschapen zou moeten hebben of eigenlijk in 6 dagen met als 7e dag een rustdag, hoe lang was een dag dan? Men heeft later pas bepaalt dat een dag 24 uur is en een week uit zeven dagen bestaat.

Gewoon nieuwschierig :)

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Nou, een dag is gewoon de tijd dat de aarde nodig heeft om een rondje om zijn as te draaien. Dat is altijd wel zo geweest, dus ook in de tijd dat God de aarde heeft geschapen.

Dat we later hebben bepaald dat er 24 uur in een dag gaan, maakt dus niet uit.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Verwijderd

Op woensdag 26 september 2001 19:21 schreef Yoram het volgende:
Sorry als deze topic meerdere keren is langsgekomen, search deed het niet bij mij. Mijn vraag was:

Als God de aarde in 7 dagen geschapen zou moeten hebben of eigenlijk in 6 dagen met als 7e dag een rustdag, hoe lang was een dag dan? Men heeft later pas bepaalt dat een dag 24 uur is en een week uit zeven dagen bestaat.

Gewoon nieuwschierig :)
God kende geen tijd, de bewoners van aarde destijds ook niet, dus het is inderdaad een bijzonder mooie vraag :)

Tijd bestaat alleen op het materiële vlak, dus zeer waarschijnlijk zijn de zeven dagen een symbolische interpretatie, gemaakt door de verschillende schrijvers van de bijbel, of later toegevoegd door de kerk, aangezien het getal zeven veelal als heilig getal gezien wordt.

In mijn ogen is 11 van gelijke waarde, maargoed, dat is m'n persoonlijke mening.

Verwijderd

Op woensdag 26 september 2001 19:29 schreef Jeroen17 het volgende:
Nou, een dag is gewoon de tijd dat de aarde nodig heeft om een rondje om zijn as te draaien. Dat is altijd wel zo geweest, dus ook in de tijd dat God de aarde heeft geschapen.

Dat we later hebben bepaald dat er 24 uur in een dag gaan, maakt dus niet uit.
Waarom draait de aarde eigenlijk? Wat heeft god bezield toen ie dat bedacht? laten we het zaakje eens laten draaien. hadden die gasten van insomnia toch gelijk; god is a dj!

Ook vreemd dat god een vrije dag nodig had. Daarmee is hij de eerste persoon die aan ATV deed (of was het nou ADV?) Moest dat van de ARBO of zo. Of was ie het gewoon even zat?

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Op woensdag 26 september 2001 19:51 schreef username77 het volgende:

[..]

Waarom draait de aarde eigenlijk? Wat heeft god bezield toen ie dat bedacht? laten we het zaakje eens laten draaien. hadden die gasten van insomnia toch gelijk; god is a dj!

Ook vreemd dat god een vrije dag nodig had. Daarmee is hij de eerste persoon die aan ATV deed (of was het nou ADV?) Moest dat van de ARBO of zo. Of was ie het gewoon even zat?
Ach, hij wil natuurlijk ook wel eens een dagje uitslapen. :Z :)

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Verwijderd

Op woensdag 26 september 2001 19:59 schreef Jeroen17 het volgende:

[..]

Ach, hij wil natuurlijk ook wel eens een dagje uitslapen. :Z :)
Waarom dan? het is niet zo dat ie de volgende dag naar zijn werk moest. was ie de avond daarvoor flink doorgezakt met thor en wodan, zijn oude vrienden.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Sorry hoor maar dit heeft echt geen niveau.

Dag was wanneer het licht was.
Nacht wanneer het donker was.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.