Freesco op Wanadoo Premium Com21

Pagina: 1
Acties:

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 22:10

Jive

MooMooMastah

Topicstarter
Ik ga eindelijk binnen een paar weken (hopelijk) over van Demos-1 naar Wanadoo Premium Com21

Nu heb ik thuis een Freesco routertje draaien op een oude Tulip 486 ..
Dit draait als een tierelier (zelfs een perproxy erop) maar omdat Freesco standaard over netwerk-kaarten of modems gaat zal er iets moeten veranderen ..
Demos-1 is gewoon geinstallerd als modem, maar ik zal waarschijnlijk vervelende PPP0E software ofzo moeten installeren om freesco met wanadoo te laten kleppen over de nieuwe verbinding.

Iamand hier ervaring me ... met freesco op PPPoE van Wanadoo (of andere providers .. zit vaak niet veel verschil tussen, alleen wat ip'tjus)

jivedaf@wanadoo.nl - ICQ#50335266

Jive's Box
Jive @ DNET

Verwijderd

hoi,

ik heb ff een vraagje aan je. Ik heb dus ook die Demos rommel van wanadoo gedeeld met freesco.
Allemaal goed en wel, maar als ik ana t internetten ben dan verbreekt de verbinding heel vaak(8 keer per half uur ofzo).

Soms heb ik het idee dat dit door Wanadoo zelf komt, maar hoe heb jij dit opgelost?

• Jive

Jive

MooMooMastah

Topicstarter
Dan zit ik waarschijnlijk in een betere wijk van den haag ofzow .. want ik haal dus echt de 36 uur makkelijk.

Wat ik gedaan heb :
Hard de DNS servers erin zetten ...
Modem configureren op 115k
Verbinding op "always on" gezet .. mischien dat hij bij jou op "dial-on-demand" staat, en daardoor disconnect als je 2 minuten geen data doorstuurt.

* Jive vind het op zich wel gein ...
3x eggdrops (linux doos achter freesco)
1x ftp (nt server achter freesco)
1x proxyper (op de freesco)
Daar is wanadoo demos nog redelijk voor geschikt ...
Maar ik wil ook gamen ofzow .. dus daarom ga ik over.

hehe , en mij gaan port-scannen heeft geen nut, want je krijgt lekker strak ping-timeouts want alles staat dicht behalve bovengenoemde services waarvan alleen de perproxy op standaard draait.

Jive's Box
Jive @ DNET

Verwijderd

Wat bedoel je met: Hard de DNS servers erin zetten.

• Jive

Jive

MooMooMastah

Topicstarter
Op donderdag 27 september 2001 15:35 schreef zonietdantochwel het volgende:
Wat bedoel je met: Hard de DNS servers erin zetten.
Je zit bij wanadoo .... dus stel je in ...
code:
1
2
195.96.96.97 = dns 1
195.96.96.33 = dns 2

En natuurlijk niet vergeten om je clients alles van de freesco te halen ... dus daar stel je in
code:
1
2
default gateway = 192.168.128.1 (of wat je als ip voor je freesco intern hebt)
dns server = 192.168.128.1 (wederom je interne freesco ip)

Dat zijn de basic instellingen.

Verder lijkt de reden van de disconnetcs erop dat je dus niet "always-on" aan hebt staan, maar hem op"dial on demand" ofzo hebt staan.
Ik heb hem op "0 = always-on" staan geloof ik, maar dat kan ik van me werk niet even snel zien.
Always-On zorgt ervoor dat hij altijd een verbinding probeert te houden, en als hij wegvalt dus gelijk weer opnieuw een verbinding gaat bouwen.

Is er verder nog iemand die ervaring heeft met een freesco op wanadoo com21 ..... want ik zou het erg jammer vinden als ik naar iets anders op zoek moet nml.

Jive's Box
Jive @ DNET