Toon posts:

Drive detectie-probleme

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
aleh, als da alles was zouek tevrede zijn

sodus, tot voor kort alles lekker, dvd-drive en cd-writer werke zonder probleme (eergistere nog cd-ke gebrand) anyways, broer zit ier te zage dat de pc zoveel ligt te crashe. en iets bijt starte van c:\terran => commando onjuist enzow

ikke dus is gaan uitzoeke wa het probleem is:

1) ik kijk in mijnen autoexec.bat, staat niks meer in, buite iets van sounblaster en dienen "terran" en vanonder nen helen troep rare tekentjes, aleh, ik heb toch backups genoeg van mijnen autoexec, dus eentje bovenhalen erges, een naar stap 2)

2)ikke reboot, bij het herstarte detecteert em allen A: en C:, nikse meer (iet van error van driver ofzow, zaller volgende keer op probere te lette), dan aleh, ik reboot NOG is, dan detecteert em mijnen D: toch al, den DVD.

na wa probere met quickrestore cd om die drivers der is trug op te krijge heel stap 2) opnieuw.

nog wa rondneuze, maar nerges enige setting aanpasse ofzo, maar kmoest ff reboote om iets trug in mijne systray te krijge, ik merk: zowel DVD als CD-writer worde gedetecteerd, ikke dus "YUESSS", ikke dubbelklik op "deze computer" en wacht......... niks gebeurt, kmag doen wa ik wil, nikske, totaaaaale freeze, ikke reboot, weer alleen DVD, maar alles werkt wel stabiel

AAAARRGGGHHHH, Hulp gewenst dus

Verwijderd

Topicstarter
joenges toch, zelfs niemand da mij hiermee kan helpen ?

Verwijderd

Topicstarter
OK, een beetje een update van men probleem, heb wat ligge zooien

In het meerendeel van de boots detecteerd de BIOS de CD-RW toch al, maar zodra ik hem in windows op eender welke manier aanroep loopt heel men pc vast, als de CR-RW niet word gedetecteerd word in BIOS, mag ik hem in windows probere aan te roepen maar dan geeft ie gewoon dat het aparaat niet bestaat, blijft lekker verderwerken.

Nu, of de drive nu gedetecteerd word of niet, als ik op het open/sluit knopje duwt gebeurt er niks, slot blijft dicht, dus hebbik al gechecked of alle kabels goedzitten, blijkt het geval (ga binnekort eens een andere power aansluiting insteken, zitte nog enkele vrij in case)

in een zelden voorkomend geval word er op men secundaire IDE-controller gewoon niks meer gevonden, maar dat is opgelost met een simpele reboot, de DVD op secundaire master doettet vrijwel altijd, net als HD op primary master

Nu al iemand een idee misschien ?

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Hehe, leuk taalgebruik :)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Als je zo vaag schrijft dan neemt niemand je serieus, ik neem de moeite ook niet om het hele verhaal te lezen.
Pas dat eerst aan want het is problemen .

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 oktober 2001 16:27 schreef FerryHeibrink het volgende:
Als je zo vaag schrijft dan neemt niemand je serieus, ik neem de moeite ook niet om het hele verhaal te lezen.
Pas dat eerst aan want het is problemen .
op een hoofdzakelijk Nederlands (as in, the country) blijkbaar niet nee, maar op telenet-games krijg ik toch alleen maar de standaard format c: zever

en ik kan niet meer editen 24 uur na post, zal dan maar een nieuwe thread starten :p

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Doe dat... |:(
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.