3 Com is toch niet zo goed...

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:49

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Topicstarter
FYI ik heb al in de search gezocht.

Plot:
Ik heb thuis een netwerk liggen (allemaal 3c509 kaartjes) en iedereen een ip gegeven (192.168.0.x) met een 3com ps40 superstack II hub ertussen en is er een pc die verdomt het om het netwerk op te gaan... de andere 2 pc's zien elkaar wel!

ik heb de werkgroep goed ingesteld en de namen ook maar hij ziet zichzelf wel in de netwerkomgeving maar de rest niet... Voor de rest ben ik al gaan knoeien met IRQ's en I/O adressen maar het mag allemaal niet baten... en als ik um ping staat er "time out"...

Vraag:
is er iemand die weet wat er aan de hand is...???

TNX :)

Everybody happy??? I soon change that here we go...

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
kaartje kapoet (ja, ook 3com kan kapot, ik spreek uit ervaring), brak kabeltje, brak poortje op hub, kabeltje per ongeluk in uplink port gemikt, combinaties ervan etc.

Dus: wat je kunt doen is het volgende: pak eens een van de kabeltjes van de andere 2 pc's en hang die tussen de dwarsligger en de hub, en test dan meteen het kabeltje van de dwarsligger op een van die andere 2 pc's. Verschuift het probleem, is het kabeltje brak.
Zo niet: wissel op dezelfde manier de nic's eens om. Om te kijken of ie soms dood is. Dan kun je natuurlijk ook nog ffies je kabeltje in een ander gat op de hub prikken, om te kijken of er soms een gaatje brak is...

Als je nic kapot blijkt te zijn kun je op de zijt van 3com een form uitprinten (NON-RMA return form ofzoiets), en kun je hem opsturen naar schiphol (gok ik). Dan hoor je er een week of 3 niks van en dan staat er opeens een mannetje van DHL voor de deur met een nieuwe in z'n jatten. Alleen geen WOL kabeltjes en dergelijke opsturen, en als je er zelf een bios op hebt geprikt die er ook ffies afhalen, want die zut krijg je _niet_!!!! terug!!

Veel succes...

PS: 3com is wereldspul!!!! Ik heb hier allemaal 3coms staan, en 1 realtecje in het internetverdeelbakkie, maar dat ding is veeeeeel slomer (ooit ook eens in de pc van een maat gehad, een p3 500)

Bij de weg: welke os'sen gebruik je eigenlijk???

Verwijderd

Ik heb ook wel eens een probleempje gehad met mijn 3com, was een beetje dood na en LANentje. Gebeld naar 3com, kreeg een nieuwe opgestuurt, die kapote namen ze mee. Gewoon gratis.

Verwijderd

heb je al geprobeert de utilities van 3com te installeren en een test te laten uitvoeren op de kaart ? anders kan je deze bij 3Com downloaden. Bij deze kaartjes zitten diskettes met een install tooltje en utility tooltje, hier kan je de kaart mee configureren en testen. (onder DOS werkt dit het beste)
En inderdaad ook een 3com kaartje kan gewoon stuk zijn. Volgens 3com kan dat niet dus zullen zij 'm kosteloos vervangen (alleen een beetje portokosten) :)

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
3com rulez, zou bijna niet aan de kaart kunnen liggen, misschien aan de instellingen, ff de drivers/utils downen @

http://support.3com.com/infodeli/tools/nic/ethernet.htm

• marksanne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2023
of uiteindelijk misschien na alle tests... een dood ISA slot! (heb ik zelf ooit gehad.... man, voordat je dat doorhebt, heb je heel terroristisch midden-oosten bij elkaar gevloekt)

succes

Verwijderd

Formulier downloaden op hun site, je hebt geen RMA nummer nodig. Kaartjes hebben 7 jaar garantie. Hoezo niet goed?

Verwijderd

idd 3com is supergoed spul.. ik heb er zelf een 100 Mbit netwerk mee liggen hiero.. werkt super !
Pagina: 1