Raid HD aansluitingen aanpassen.

Pagina: 1
Acties:

• ADJVooDoo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Hallo. Ik heb een raid array van 2 HDs als stripe geconfigureerd. Ik heb beide schijven op 1 flatkable aangesloten. Nu heb ik gelezen dat het sneller is als ik beide als Master zet.
Kan ik de HD aansluitingen aanpassen zonder dat ik alles kwijt raak?
Alvast bedankt voor reacties.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Welke RAID controller heb je? En wat voor PC? ...The proof in the pudding is in the eating....
Ik zou het niet weten... Stel dat je KT7x hebt... http://www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm al geprobeert?

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
Bij mij kan t iig wel, en ik heb een promise fasttrack 100

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Promise controllers zetten een signature op je harddisks, waarnaar ze zoeken om de positie in je RAID array te vinden. De BIOS zoekt naar dit signature op je disks, daarom duurt het scannen bij de start ook zo lang :(

• ADJVooDoo
Ik heb een aangepaste ATA100 controller die onboard op de ASUS A7V zit. Dus eigelijk gelijkwaardig aan een FastTrack100. Dus volgens jullie zou het moeten kunnen.

Btw. Ik heb gehoord dat het scannen zolang duurt, omdat de controller op de andere poorten gaat zoeken, of daar ook een HD aan zit. Die signature op de HD is zo gelezen lijkt mij.
Maar weet ik niet zeker.

Bedankt voor de reacties. Ik ga het proberen. Eerst nog een ATA100 flatkable kopen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb mijn controller eerst gehacked, maar vandaag weer een standaard MSI BIOS teruggeflashed. Resultaat: Lite BIOS. Ding herkent gewoon mijn RAID-0 array met 8K blocksize zonder enig probleem.

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Huh? Op dezelfde IDE poort? :?

Ik heb een Promise Lite op me KT266 Pro Raid bordje, maar daar moet ik toch echt over verschillende IDE kanalen me HD's op Master zetten (Slave + Master kan dan niet als Raid Array).

Lijkt me ook logisch, aangezien je anders in feite maar max 50mb/s voor elke HD hebt, en je toch graag 100mb/s zou willen hebben :)

• ADJVooDoo
Het werkt zo wel bij mij, allebei op dezelfde kabel.
Maar het zal wel sneller zijn wat jij zegt.
Maar ik denk niet dat ze nu beide op 50 Mb/s werken. Ze werken nu omstebeurten met 100Mb/s. Als dat tegelijk kan, dan zal het wel sneller zijn ja.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Het scheeld idd in snelheid om ze allebei een apart kanaal te geven.
Het is volgens benchmarks zeker de moeite waard!
Pagina: 1