Toon posts:

Met powerknop computer afsluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Alloha, ik had eerst op me K7V in een Aopen HQ08 kast dat als ik in windows zat en ik op de aan/uit knop drukte hij automatisch windows afsluit en uit ging.

Nou heb ik dat mobo in een andere kast gedaan en als ik nou op de aan/uit knop druk dan gaat ie standby!!!!

Iemand een verklaring hiervoor???

Met me nieuwe mobo in die HQ08 krijg ik het trouwens ook niet voor elkaar om die met de aan/uit knop te laten afsluiten!!!!

Does anybody know what i'm doing wrong :? :(

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07 12:28
In de bios staat meestal een optie voor dit soort dingen.
Meestal iets van:"Powerswitch >4 sec: Standby/Suspend" oid...

• Alpine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 21:22

Alpine

Twisted animator

Dat kan je in Windows instellen bij energiebeheer in het configuratiescherm.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 18:35 schreef Crazy A het volgende:
In de bios staat meestal een optie voor dit soort dingen.
Meestal iets van:"Powerswitch >4 sec: Standby/Suspend" oid...
In me bios staat iets van: <4sec: Soft Off/Suspend

Maar bij geen van beide doet ie dat, en ook bij geen van beide computers :'(

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 18:35 schreef Alpine het volgende:
Dat kan je in Windows instellen bij energiebeheer in het configuratiescherm.
Oke hier staat het wel als optie :)

thanks Alpine

Verwijderd

Het klinkt mij in de oren alsof deze optie als aansluiting op je mobo zit en de aan/uit schakelaar op de verkeerde pinnen gezet hebt.
De meeste kasten hebben alleen een aan/uit en reset knop. Als je een kast had met 3 schakelaars, zou je alle drie kunnen aansluiten. Dan had je de keuze uit aan/uit, reset en suspend/hibernate.

De uitknop langer als 4 sec. inhouden heeft als effect, dat bij een vastloper waarbij ctrl-alt-del, reset EN powerknop bedienen geen effect heeft, de PSU de computer laat herstarten. Dat zijn pas vastlopers!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 18:57 schreef J.A.M.F. het volgende:
Het klinkt mij in de oren alsof deze optie als aansluiting op je mobo zit en de aan/uit schakelaar op de verkeerde pinnen gezet hebt.
De meeste kasten hebben alleen een aan/uit en reset knop. Als je een kast had met 3 schakelaars, zou je alle drie kunnen aansluiten. Dan had je de keuze uit aan/uit, reset en suspend/hibernate.

De uitknop langer als 4 sec. inhouden heeft als effect, dat bij een vastloper waarbij ctrl-alt-del, reset EN powerknop bedienen geen effect heeft, de PSU de computer laat herstarten. Dat zijn pas vastlopers!
Stond gewoon zoals Alpine zei in windows energie-optie.

Ik heb ook alleen een aan/uit + resetknop, als ik de aan/uit langer als 4 sec indruk gaat ie gewoon helemaal uit en als ik hem nu korter als 4 sec indruk sluit ie mooi af en dan pas uit :9

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:08

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 26 september 2001 18:45 schreef wasa het volgende:

[..]

In me bios staat iets van: <4sec: Soft Off/Suspend

Maar bij geen van beide doet ie dat, en ook bij geen van beide computers :'(
Gewoon power knop dan langer dan 4 secs ingedrukt houden of in je BIOS veranderen :?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1