Toon posts:

duurzaamheid + kwaliteit PS2 DVD functionaliteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gezien de spectaculaire prijsdaling van de PS2 en mijn behoefte aan een nieuwe CD-speler en eigenlijk ook een DVD speler ben ik geinteresseerd in wat ervaringen met de PS2 wat betreft de kwaliteit als DVD en CD-speler.
Dat je er ook nog spelletjes mee kan spelen is dan een leuke bijkomstigheid voor als ik bezoek krijg van personen die zoiets leuk vinden of voor zelf een keer.

Bij voorbaat dank aan mensen die hun ervaring hier neer willen planten.

• Fevida
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11-2025
Zelf heb ik geen PS2, maar een goede vriend van me wel. Ik heb daar al een paar keer dvd gekeken, en ik ben erg onder de indruk van de kwaliteit. Deze doet voor een dvd speler in dezelfde prijsklasse eigenlijk niet onder. Verder zit het met de functionaliteit ook wel snor. Alleen is die gamepad af en toe een beetje onhandig als afstandbediening. Maar dit is natuurlijk op te lossen door een losse rc aan te schaffen.

Kortom, een en al lof.

P.S. Een vraagje.... Ik heb helemaal niets meegekregen van een prijsdaling.... wat kost ie nu dan?

Verwijderd

DVD kwaliteit is hetzelfde als andere DVD-spelers, maar heb je altijd Nintendo-fans die beweren van niet.

Verwijderd

Topicstarter
Hij zakt per 28 september naar f.699,-, maar ik zag net dat iemand dat ook al ergens gepost had.

Indien de kwaliteit en duurzaamheid gewoon OK is, is dat natuurlijk perfect.

Weet er toevallig ook nog iemand wat zo'n remote control los kost, anders moet ik iedere keer mijn TV aanzetten. Heb ik nu ook al bij mijn CDI speler die als CD-speler functioneert en dat is toch behoorlijk irri kan ik wel zeggen

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 17:31
kwaliteit is goed, duurzaamheid weet ik niet aangezien ik er pas 1 dvd op heb gespeeld. Maar als ik kijk naar de kwaliteit van sony spelcomputers ben ik zeer tevreden, ik heb mijn playstation al een jaar of 5 en het is nog een eerste serie 100x ofzo en die werkt nog steeds nog nooit problemen mee gehad

Hail to the king baby!

Verwijderd

een ps2 heeft 2 dvd versie
1ste = een software matige dvd playback (asian release 18000)
2de = hardwarematige dvd playback (alle non azaitische releases)

..je moet ook denken dat een ps2 dvd geen DTS 5.1 functionaliteit heeft.
en beide zijn toch wel belangrijk als je een Zelfbioscoopje wilt hebben

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
DTS wordt wel ondersteund door PS2, evenals Dolby Digital!!
Ikzelf heb de PS2 + Dolby Digital set als kamerbioscoopje (hij staat immers op mijn kamer) en de DVD is gewoon perfect, idd enige nadeel is de remote, maar dat kan verholpen worden. Mijn versterker ondersteund AC-3 (dolby digital, dus stereo achter speakers) en dat werkt echt perfect.

Ik ben een tevreden PS2 DD 5.1 bezitter.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• vacuumcleaner

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Verwijderd

wooops :P
ondersteund mijn ps2 dts??
nooit geweten hehehe
kijk altijd mijn dvds op me akai

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik zie dat je er ook cd's op wil spelen, ik neem aan dat je audio bedoelt, wat dan ook handig is om te weten is dat ie bij mij (origineel, dus NIET omgebouwd!) ook gekopieerde audio cd's pakt...
RW's weet ik niet, nog niet geprobeerd, audio is het enige, (zelfgebakken) VCD's, PSX backups etc. pakt ie niet....

• vacuumcleaner
Bij mij hetzelfde, cd-r audio pakt ie, (gelukkig) en klinkt errug :9~ op mijn Dolby Digital zet met subwoofer

• Aidix
  • Laatst online: 02:41

Aidix

Geluidspietlut

De DVD playback doet ZWAAR onder voor andere DVD spelers.

Een uit-de-doos PS2 is namelijk voorzien van een pesterijtje.. Je krijgt een groen beeld als je een RGB kabel gebruikt, alleen met die vervloekte composiet kabel zie je kleur. Als moet ik zeggen dat de composiet uitgang van de PS2 1000* beter is dan van welke andere console dan ook, het is BIJNA scart..

Voor mensen die alleen RGB wensen te zien is er een OPLOSSING. Door 1 enkele draadbrug te solderen op de PS2 PCB ben je voorgoed verlost van het groene beeld :7

www.gamefreax.de

Alleen voor zeeeeeer vaardige soldeerboutfreax overigens, het gaat hier over een brug van 1mm ongeveer :)

• Speedy
  • Laatst online: 10-02 11:50
Bij mij speelt hij uit de doos gewoon perfect DVD's, zat een scart plug bij, weet niet wat dat is met die composiet troep maar ik had gewoon perfect beeld. Hij zal vast minder zijn dan DVD spelers van 1500 piek, maar goed alles naar zijn prijs en ik zie het verschil niet iig, maar dan kom ik ook van VHS ;)
Heb er nog maar 2 DVD's op gekeken, maar The Matrix was gewoon :9~ en ook het geluid via mijn TV (Sony Trinitron Wega FD) was gewoon uitstekend. Via stereo zal veel beter zijn, maar ik heb echt niks te klagen :)
Ik ga hier uit van een slaapkamer setup, voor thuisbios zul je vast wat anders willen, maar bedoel voor 700 piek een super console die ook nog prima DVD's speelt is nie gek natuurlijk :)

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1