pc-kapot=mammie kwaad

Pagina: 1
Acties:

• biertje-blijf-bij-me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-03-2025
Me zusje heeft al jaren een p133 in haar kamer staan en die deed het fantastisch tot eergister. Als je nu de pc aandoet begint alleen maar het licht van de cd-rom drive te knipperen en verder nix....

NU kreeg ik natuurlijk weer de schuld |:( (jaja ik krijg altijd de schuld..) en moet ik het zien te fixen. Daar ik een enorme n00b ben op dit gebied had ik gehoopt dat iemand mij een paar dingen kon uitleggen.

Is die hele pc gaar of heeft slecht een onderdeel het waarschijnlijk begeven?. Ik zit te denken aan de voeding (maar ja wat weet ik)

Nu heeft me mammie een voorstel gegeven voor als ik het niet kan fixen. Het voorstel is dat ik een nieuwe pc krijg en mijn zusje de mijne. Hoewel ik dat een briliant plan vind, vind ik ook dat het een beetje zonde is om me zusje een p733 te gaan geven om non-stop te gaan chatten.
Dus als jullie me een oplossing kunnen vertellen die niet al te omslachtig is dan ben ik je eeuwig dankbaar en zal mijn zusje nog een aantal jaar met die ruk-pc opgezadeld zitten >:)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

maar als je zusje die p 733 krijgt :)
dan neem jij toch weer een snellere :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Wat een slimme moeder heb jij !!
Gelijk een nieuwe halen voor jezelf natuurlijk.

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

Op woensdag 26 september 2001 18:08 schreef liekens het volgende:
Wat een slimme moeder heb jij !!
Gelijk een nieuwe halen voor jezelf natuurlijk.
IDDD! Ik zie het probleem niet hoor. Gratis een nieuwe pc...

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• biertje-blijf-bij-me
ach ja.....maareh hoe dan ook is gewoon zonde om die pc te laten rotten.....Enneuh als ie te fixxen is het nie echt eerlijk om een nieuwe pc te gaan bestellen (kost ook wel wat).

dusss is er iemand die weet wat er mis is???

Verwijderd

Beetje dure oplossing lijkt me. Beter plan: jij krijgt een nieuwe van je moeder, ik fix die P133 voor je en krijg die P3.

Iedereen tevreden toch?

• smaij
  • Laatst online: 08:43
Op woensdag 26 september 2001 18:11 schreef spok9 het volgende:

[..]

IDDD! Ik zie het probleem niet hoor. Gratis een nieuwe pc...
Zou jij je ouders dat aan doen... Ik zeur nooit :) over mijn computers, ook al is het maar een 233 MHZ.. maar hij doet het in ieder geval

[offtoppic]
Ik heb hier een mooi 233 staan. die mag ze wel hebben, als je moeder een nieuwe pc voor mij koopt 8-)
[/offtopic]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op woensdag 26 september 2001 18:11 schreef biertje-blijf-bij-me het volgende:
ach ja.....maareh hoe dan ook is gewoon zonde om die pc te laten rotten.
zonde :? een p133 :? :z
het kan van alles zijn :?
mobo,geheugen.proc.voeding.
ik denk dat het de voeding is :)
of je pc start verder wel op maar zie je dit niet omdat de monitor het begeven heeft :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• biertje-blijf-bij-me
is er ook iemand die me gewoon kan helpen ipv enorm bijdehand te gaan doen :(

• smaij
  • Laatst online: 08:43
maar nu even on topic.. Ik wil wel helpen, maar hoe? Kan je niet laten zien wat er fout gaat, wat er nog meer gebeurd. Draaid de HDD nog, is er nog beeld, zie je nog de ledjes filtsen op je keyboard

??????????

• biertje-blijf-bij-me
kijk zo kom ik verder

ik ben effe wezen kijken en die monitor doet ut prima....de pc start gewoon niet normaal op...

ik zet hem aan en het lijkt wel alsof ie gewoon aan en uit gaat.....het is niet een normale opstart sequence. (normaal gaat die cdrom niet non stop aan en uit)

verder brannden er geen lichtjes of zo en doen de harde schijven het nog perfect (ik heb ze effe in mijn pc gestouwd)

Verwijderd

Wat je even moet doen...

is gewoon alle kaarten en kabels van je moederbord losmaken...

laat voedingskabel op je moederbord (2 conectoren die direct tegen elkaar zitten) en al die kleine kabeltjes voor licht en reset knop ook vast laten zitten)

Begin dan gewoon opnieuw,

Zet eerst je geheugen er weer in, kijk goed in welke bank die zat en welke kant die erin moest... erg belangrijk... (staan getalletjes op je geheugen vanaf 1 tot 72 waarschijnlijk)
Zet dan je videokaart er weer in... KAn best veel kracht kosten om hem erin te krijgen maar gewoon goed erin duwen.

Zet nu je PC weer aan... kijk of je beeld op je scherm krijgt (wel je monitor weer vastmaken natuurlijk)

Heb je beeld... zet dan je HD erin etc...

Geen beeld laat het dan ff weer weten

Verwijderd

als het ledje van de cdromdrive begint te knipperen doet de voeding het dus nog lijkt me....

Verder, druk alle onderdelen eens goed aan, dus processor, geheugen, alle insteekkaarten, alle kabels. Helpt vaak...

Verwijderd

Kijk ook of je processor goed in zijn socket zit en de koeler er goed opzit... en de FAN ook draait

• biertje-blijf-bij-me
oke dit ga ik je advies vanavond nog opvolgen KOD....hopelijk doet alles het straks weer

Verwijderd

Hoor je geen piepjes ofzo?

Je kunt als je dat ding toch eindelijk open schroeft, even de CDROM-disconnecten, en dan booten... kijken of ie t dan wel doet. Mogelijk is je CD-ROM-drive gaar...

En die vervangen is stukken goedkoper dan een nieuwe PIII!!!

(voedingskabeltje van de CDROM er uittrekken is genoeg... Jaha... die zwart geel rode met brede wittige stekker) :)
Pagina: 1