...And the world goes on racing, like the world always will...
nooit ergens last van gehad
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Verwijderd
Bij mij is ie dus niet gekoeld, maar ik overweeg wel om dat wel te gaan doen.
je moet gewoon een afweging maken...
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.
Verwijderd
Verwijderd
Waar is deze te koop en wat voor merk/type is het?Op donderdag 27 september 2001 16:41 schreef Roman het volgende:
Dit is een leuke die ook nog de resonering van je harddisk opvangt:
[afbeelding]
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
Maarja voor de levensduur van je HD is het idd altijd wel aan te raden om er een cooler op te zetten.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ook daarvoor is het nodig om hem te koelen.AMDman schreef op 03 April 2003 @ 12:36:
En voor die nieuwe 8mb cache schijven? moet daar ook een cooler op of is dat niet nodig door die liquid bearing?
Je kunt dat al simpel genoeg doen door er een 80mm voor te hangen.
Ik heb hier 5 hdds onder elkaar hangen met daarvoor 2x80mm fan @ 5 volt. Geen geluid en toch stil.
Heb hier een seagate barracuda IV die er opeens mee nokte, bleek dat ie 62 graden was geworden, gelukkig deed 'ie het weer na afkoelen, maar er hangt nu wel een 80 mm fan voor.
je harde schijven dicht bij elkaar zitten ( wekt de nodige warmte op),
Je schijf word in zijn eentje al zeer warm
of je vind het gewoon mooi staan omdat je je case hebt gemod.
het is verder niet zo nodig. Veel mensen zeggen dat de levensduur ook langer word. Dit is minder waar, hij word niet zoveel ouder, scheelt heel weinig. En tegen die tijd heb je waarschijnlijk al weer een nieuwe.
Waarom je het ook niet zo hoeven doen is: Extra veel lawaai, Geld uitgegeven voor niks ( Geld alleen als je de bovenstaande dingen niet van toepassing zouden wezen.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Verwijderd
laat je de fans naar binnen of naar buiten blazen? Alhoewel naar buiten misschien logisch lijkt, kan naar binnen ook goed omdat dan de flow beter is. Mist er achter in de kast tenminste een of meer fans naar buiten blazen. Toch?Terw_Dan schreef op 03 april 2003 @ 13:40:
Ik heb hier 5 hdds onder elkaar hangen met daarvoor 2x80mm fan @ 5 volt. Geen geluid en toch stil.
Verwijderd
geen geluid en toch stil?Terw_Dan schreef op 03 April 2003 @ 13:40:
[...]
Ook daarvoor is het nodig om hem te koelen.
die koek.jpg op je homepage, heb je serieus een lege verpakking gestuurd met een klacht erbij?
Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.
Ik wil, mede daarom, dus 2 van die nieuwe Cooldrive 3's van Coolermaster halen zodra die hier in de buurt verkrijgbaar zijn
Natuurlijk wil ik ook nog graag even in gaan op jouw vraag (TS) waar het in dit topic natuurlijk ook om draait... Zo'n HD-cooler (die ik heb) kostte geloof ik iets van €7,- hooguit... vergeleken met de HD zelf is dat dus bijna niets, ik zou gewoon het zekere voor het onzekere nemen en er ff zo'n ding onderschroeven, mits je natuurlijk de ruimte nog overhebt in je 3,5" bay. Qua geluid vallen die dingen nog aardig mee, dus daar hoef je het niet om te laten
Hoi
Ibanez RG550LTD, Hughes & kettner Attax 200, Boss BCB3+mt2 & ns2
HD's hoef je dus niet te koelen, tenzij je een erg hoge omgevingstemperatuur hebt.
HD's gaan niet dood omdat ze te heet worden, HD's van tegenwoordig zijn gewoon niet zo betrouwbaar meer. Een hoge capaciteit heeft voor bijna alle fabrikanten een veel hogere prioriteit dan betrouwbaarheid.
Volgens mij kun je zoiets met een beetje handigheid wel zelf maken...Verwijderd schreef op 27 september 2001 @ 23:12:
[...]
Waar is deze te koop en wat voor merk/type is het?
Zie hier voor soortgelijke HDD cooling en demping mogelijkheden.
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
62 graden???????Mitch schreef op 03 april 2003 @ 13:55:
ga alsjeblieft koelen !
Heb hier een seagate barracuda IV die er opeens mee nokte, bleek dat ie 62 graden was geworden, gelukkig deed 'ie het weer na afkoelen, maar er hangt nu wel een 80 mm fan voor.
hoe krijg je dat voor mekaar?
mijn seagate cuda 4 wordt maximaal 36 graden!
zonder cooling that is
wel een casefan op 5v
Ik zou niet voor speciale HDD koeling gaan, veel te veel lawaai producerend en het helpt meestal niet echt veel voor de levensduur. Gewoon een 80 mm helpt prima !
de hd koelers van "titan" kan ik je echt aanraden; koelen goed; en zijn fluisterstil; een echte afrader daarentege is "akasa"; zo heb ik er in januarie 3 gekocht; zijn wel heel mooi; maar zijn er nu al twee met kapotte fans
"de regenboog" (elektronica winkel) is zelf ook gestopt met akasa; enheeft ze vervangen door de titans.
kingfriko