Toon posts:

Goede socket 370 koeler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat deze vraag waarschijnlijk al vaker is gesteld, maar toch stel ik hem even opnieuw.

Ik heb een Celeron 800 @ 1280, ja mijn sig zegt anders, maar ik ben nog aan het testen :) , heel fijn dat overklokken, maar het wordt allemaal een beetje warm. De temperatuur van mijn processor is stressed 57/58 graden, de temperatuur van het moederbord is dan 41/42 graden.

Niet echt aangename temperaturen dus, tenminste ik weet niet hoe warm Celerons 800 van andere mensen worden, maar het lijkt me een beetje aan de hoge kant. Mijn kast is al voorzien van het maximale aantal koelers.

Momenteel zit er een Titan Majesty Twin koeler op mijn processor. Wie weet een betere? Wel betaalbaar, graag zou ik er een 80 mm fan opzetten met zo'n fanbus. Op mijn moederbord, een Abit St6Raid :) :7, is namelijk niet zoveel plaats voor een erg brede heatsink.

Laat maar horen!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:17
Check eens of je cooler wel goed contact maakt met de CPU.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 17:33 schreef Phreak het volgende:
Check eens of je cooler wel goed contact maakt met de CPU.
Zit ook van die zilveren koelprut tussen, dus dat zou goed moeten zitten....

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:17
Op woensdag 26 september 2001 17:39 schreef Big Tazzz het volgende:

[..]

Zit ook van die zilveren koelprut tussen, dus dat zou goed moeten zitten....
Dat wil niet zeggen of hij goed contact maakt :)
Druk de heatsink eens aan (blijven drukken) en kijk wat de temperatuur doet. Gaat die omlaag zit je cooler niet strak genoeg. Mocht hij hetzelfde blijven kun je er weinig aan doen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 17:48 schreef Phreak het volgende:

[..]

Dat wil niet zeggen of hij goed contact maakt :)
Druk de heatsink eens aan (blijven drukken) en kijk wat de temperatuur doet. Gaat die omlaag zit je cooler niet strak genoeg. Mocht hij hetzelfde blijven kun je er weinig aan doen.
Ik had al behoorlijk wat moeite om die heatsink vast te zetten, denk dat ie dus wel stevig zit, maar ik zal het eens proberen...

Verwijderd

Topicstarter
Ff getest, aanduwen maakt geen zak uit.... :'(

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:29
Neem ff en Coolermaster EP5-6I11 (goedkoop, 2 tientjes :9 ), haal de fan eraf en zet 'r een mooie (goede) 80mm fan op. :)

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Verwijderd

Als ie stressed 55-60 graden wordt is er toch niks aan de hand ...

of zie ik dat verkeerd ? Mijn celeron heeft deze zomer weken op een graad of 65-66 gedraaid zonder enige problemen ..Het is inderdaad wel warm maar niet te warm .

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:21

Epsilon

dat zie je helemaal verkeerd
een socket 370 proc kan over het algemeen minder warmte hebben als de AMD's. En een celeron op 65C ?? Ga JIJ maar es kijken voor een andere koeler!!! damn, dan heb je het echt gruwelijk fout gedaan
s

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 19:02 schreef epsilon het volgende:
dat zie je helemaal verkeerd
een socket 370 proc kan over het algemeen minder warmte hebben als de AMD's. En een celeron op 65C ?? Ga JIJ maar es kijken voor een andere koeler!!! damn, dan heb je het echt gruwelijk fout gedaan
s
dat meende ik al, idle zijn de temperaturen ff anders:

800 @ 1280
cpu : 35
case : 31

Maar ik zal m'n koe toch maar laten draaien }:O
Pagina: 1