AOpen DVD-ROM geeft blauw scherm

Pagina: 1
Acties:

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 22:29
Kheb net een nieuwe DVD-rom speler gekocht, m'n CD-rom speler is naar Sint Juttemis namelijk.

Heb ik 'm eindelijk aangesloten, krijg ik zodra ik er maar een CD-rom, DVD of muziekCD indoe een blauw windows scherm "systeem instabiel" blablabla...

Hoe kan dat nou? :'(

T'is een AOpen 16x (DVD 1648)

Ohja... het LEDje van m'n HDD brand nu ook de hele tijd alsof er schijfactiviteit is. Maar ik merk niet dat ie bezig is (geen vertragin oid dus)

Verwijderd

Probeer eens in DOS een CD in te lezen. Als je computer hier namelijk wel je CD's kan lezen, weet je dat je 'ergens' een verkeerde instelling hebt in Windows. Lukt het ook niet in DOS, heb je je DVD-ROM verkeerd aangesloten of je BIOS instellingen verkeerd.

• Vimana
Kheb geprobeerd in DOS een CD in te lezen maar toen bleef ie hangen.

Kheb ook de jumper van de DVDspeler veranderd; toen ik 'm op Cable Select zette was het probleem met het brandende HDD lampje opgelost maar liep ie nog steeds vats na een CD erin te doen. hetzlefde met de jumper op Slave te zetten maar toen ging de lade niet eens meer open.

Het blauwe scherm dat ik krijg na een CD erin te doen;

Windows

Uitzondering OE is opgetreden op 0028:57535500 in VxD ---. Dit is aangeroepen vanaf 0028:C1835238 in VxD scsi1hlp(03) + 00000508

U kunt mogelijk doorgaan... blabla

En als ik dan op een toets druk om door te gaan zie ik alleen de windows taakbalk en kan ik verder nix doen... behalve rebooten.

Ik word hier een beetje ziek van... net Fl. 210,- gedokd voor een nieuwe DVD speler... krijg ik 'm niet aan de praat!

• Vimana
Niemand? :'(

Sorry dat ik deze post omhoog schop (iets wat ik eigenlijk nooit doe) maar ik ben nu best desperate!

Moet ik de jumpertjes vervangen of iets in het BIOS bijstellen?

Verwijderd

Heb je in de BIOS al de DVD-ROM laten detecteren? Zo ja, heb je de CMOS setup goed staan? Detecteert hij je DVD-ROM goed aan het begin? Als dit allemaal wel het geval is, dan zou ik het eerlijk gezegd ook niet weten.

• Vimana
Op woensdag 26 september 2001 22:59 schreef Laserbeak het volgende:
Heb je in de BIOS al de DVD-ROM laten detecteren? Zo ja, heb je de CMOS setup goed staan? Detecteert hij je DVD-ROM goed aan het begin? Als dit allemaal wel het geval is, dan zou ik het eerlijk gezegd ook niet weten.
Bij het opstarten herkend ie de DVD-ROM wel ja, ik heb verder nix in het BIOS veranderd

Verwijderd

I HATE AOPEN DVD spelers.

Heb ik al te veel problemen meegehad.

Die dingen zuigen echt hard. (No Offence again owners)

Verwijderd

SLUIT ME DENK IK BIJ DEZE AAN IN DE LANGE RIJ.....

oeps..

Ik kan dus de powerDVD niet lezen. hij pakt delen van de schijf gewoon niet :( :( dus ik krijg steeds een error op setup.exe :'( :'( dan maar zonder 4 speaker of surround support kijken :( :(

• Vimana
Daar ben ik weer!!! Nou.. ikke bellen naar Dynabyte waar ik dat ding heb gekocht... staat die vent me lachend te vertellen dat ik waarschijnlijk Windows opnieuw moet installen!!

Gelukkig was ik dat toch al van plan ivm vertraging in PC gedoe.

En m'n DVD spelertje doet het nu perfect!!!

Op 1 ding na... ik krijg geen geluid als ik de digitale uitgan naar m'n geluidskaart aansluit en een muziek CD speel... weet iemand waar dit aan kan liggen? Is een Terratec DMX X-fire 1024

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-04 23:38

Klippy

Still Game

Op donderdag 27 september 2001 20:45 schreef Vimana het volgende:
Daar ben ik weer!!! Nou.. ikke bellen naar Dynabyte waar ik dat ding heb gekocht... staat die vent me lachend te vertellen dat ik waarschijnlijk Windows opnieuw moet installen!!

Gelukkig was ik dat toch al van plan ivm vertraging in PC gedoe.

En m'n DVD spelertje doet het nu perfect!!!

Op 1 ding na... ik krijg geen geluid als ik de digitale uitgan naar m'n geluidskaart aansluit en een muziek CD speel... weet iemand waar dit aan kan liggen? Is een Terratec DMX X-fire 1024
Klote dat je windows opnieuw moet installen, klote hardware zou ik zeggen.

En heeft je DVD wel digitale output? Vaak zit 't connectortje er wel, maar is er geen support, net als bij de Pioneer 116, terwijl 'ie bij de 106S wel werkt.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op donderdag 27 september 2001 11:07 schreef Maha het volgende:

Agree, ruil dat ding maar om voor een Pioneer of een Asus...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Op donderdag 27 september 2001 11:07 schreef Maha het volgende:

helemaal mee eens.
ik heb ook een Aopen DVD speler, alleen maar problemen mee gehad, leest DVD slecht en ik moet 30x op het knopje drukken voordat het laadje opengaat, pas een half jaar oud, gelukkig heb ik nog garantie

• Vimana
Op donderdag 27 september 2001 22:00 schreef Metalium- het volgende:

[..]

helemaal mee eens.
ik heb ook een Aopen DVD speler, alleen maar problemen mee gehad, leest DVD slecht en ik moet 30x op het knopje drukken voordat het laadje opengaat, pas een half jaar oud, gelukkig heb ik nog garantie
Ja... da's bij mij ook. Kd8 dat dat normaal was, een vriend van mij heeft een (oude) DVD speler en dat gaat ook traag open.

En leest ie DVD slecht? Kzou niet weten hoe snel dat normaal zou moeten gaan, maar kheb net een paar Twilight DVDtjes geleend en die leest ie behoorlijk snel (specs zeggen 22,160 Kbytes/sec.)
Dus eigenlijk heb ik er geen problemen mee, zeker omdat dit m'n 1e DVD speler is en daarvoor het moest doen met een brakke 40x speler, dus voor mij een hele vooruitgang.

Zou ik 'm dan toch beter kunnen inruilen? :?

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 13:39

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA -> OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Ik ben er uit!!

Ik heb dus een 1648 en had zware problemen met het afspelen van DVD's en de bijgeleverde PowerDVD software kon ik niet eens installeren. Wat bleek:

Ik had de DVD speler op ATA66 gezet door het verwijderen van de jumper zoals beschreven stat in de handleiding. ASUS CUV4X MB ondersteund namelijk wel ATA 66. Maar de drive was slave van een oude quantum HD die alleen ATA33 ondersteund. Dus ik kreeg een schokkerig beeld en de setup.exe van PowerDVD kon hij niet lezen. Vervolgens de jumper weer teruggezet naar ATA33 en in de bios de slave op AUTO recognision gezet. (wellicht was beide fout :?, maar die stond nog op CD-rom)

Opnieuw opgestart en het loopt als een zonnetje!! :) :) Strak en vloeiend beeld zonder problemen...

Bij de videotheek vanavond voor ik ging prutsen de DVD omgeruild, zaten wat krasjes op en ik dacht dat het mischien daar aan lag. Voor de zekerheid dus geruild. Was geen probleem en ik kreeg tevens gratis een 2e DVD mee !

Ik ben nu dus blij met m'n nieuwe aanwinst!!

• Vimana
Ik snap niet helemaal wat dat ATA66 nou helemaal inhoud :?

En hoe weet ik of m'n Moederboard dat wel ondersteund? Kheb nu alleen og maar DMA aangevinkt.

[edit]

oops!!! Dat was voordat ik 'm opnieuw instaleerde, DMA geeft ie nu nieteens een optie voor :?
Pagina: 1