Koeler breder dan socket?

Pagina: 1
Acties:

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:46

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Ik weet niet zeker of dit wel het goede forum is om het in te zetten, zo niet; sorry.

Ik heb een TB1.333 en wil daar een grotere koeler op hebben dan m;n bestaande Vulcano II.
M'n moederbord (A7V266) heeft extra gaten naast de socket zitten. Nu zoek ik ook een koeler die ik kan bevestigen met die gaten. Ik heb er ooit eens een plaatje van gezien, maar kan het nergens meer vinden.

Mijn vraag, welke koelers zijn breder dan de socket van een TB??

edit:

EN ik heb ook al met de search lopen zoeken.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

Op woensdag 26 september 2001 17:20 schreef Hu9o het volgende:
Ik weet niet zeker of dit wel het goede forum is om het in te zetten, zo niet; sorry.

Ik heb een TB1.333 en wil daar een grotere koeler op hebben dan m;n bestaande Vulcano II.
M'n moederbord (A7V266) heeft extra gaten naast de socket zitten. Nu zoek ik ook een koeler die ik kan bevestigen met die gaten. Ik heb er ooit eens een plaatje van gezien, maar kan het nergens meer vinden.

Mijn vraag, welke koelers zijn breder dan de socket van een TB??

edit:

EN ik heb ook al met de search lopen zoeken.
Neem een swiftech mc462a

Verwijderd

Ik zou gaan voor de Alpha PAL8045 heatsink. Deze is momenteel alleen verkrijgbaar in het buitenland, maar binnenkort ook in Nederland B-)

Naar mening heeft deze CPU-cooler de beste prijs-performance-noise niveau *D

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-05 13:42
Die volcano II heb ik ook.
%^&%^&^*&^*&^ding, systeem is 64 graden stressed!
Goed idee om verder te kijken!
Op zivh past de koeler prima. Maar als je niet oplet, dan ontstaat er een speling tussen de processor en de koeler!
Toen werd het systeem 70 graden :Z

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

De hierboven genoemde zijn voor zover ik weet de enige die dmv die gaten worden gemonteerd. Of je moet waterkoeling pakken, dat heeft echt wel een betere prijs/prestatie/geluid verhouding dan die Alpha ( schat toch snel 150+ gulden) of de swiftech (200+)

Geen inspiratie

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:28
D'r was toch ook een Zalman die je met die gaten vast moet zetten? :? Of ben ik nou gek?

There is no magic.

Verwijderd

Op woensdag 26 september 2001 20:02 schreef martijn12345 het volgende:
De hierboven genoemde zijn voor zover ik weet de enige die dmv die gaten worden gemonteerd. Of je moet waterkoeling pakken, dat heeft echt wel een betere prijs/prestatie/geluid verhouding dan die Alpha ( schat toch snel 150+ gulden) of de swiftech (200+)
Hoe hoog zijn de gemiddelde kosten voor het aanschaffen van zo'n complete waterkoeling als ik vragen mag?

edit:

Ik bedenk me net dat de kosten die bij zo'n waterkoeling variabel zijn. Aanschaffen van de onderdelen zijn wel eenmalige kosten, maar moet het water niet continu vervangen worden? Dus ook al lijkt waterkoeling op het eerste gezicht goedkoper dan de 'normale' CPU-coolers (heatsink + fan), op een gegeven moment zijn de kosten toch hoger.

Correct me if I'm wrong please! B-)
Pagina: 1