Audio-opnamen crashende IBM 75GXP

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Topicstarter
Vertelde ik hier 1,5 a 2 weken geleden nog over mijn crashende 75GXP 30Gb, heeft nu ook de 75Gb versie in de server het begeven :( . ik heb er nu een geluidsopname van gemaakt, voor de mensen die willen weten hoe het klinkt:

http://home.wanadoo.nl/raymondr/kraakkraak.mp3

mijn T.net systeemspecspagina

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-04 17:29
Datzelfde geluid maak mijn schijf ook als je de SMART test doed (die dan ook met de niet verassende melding komt dat je schijf wel een skapot kan zijn).

Oh well, eens kijken of ik de bon ervan nog kan vinden en dan maar terugsturen naar IBM.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Verwijderd

Ik herken 't geluid ook maar al te goed!
Exact hetzelfde geluid bij m'n dtla-307045! Een keer een low level format deroverheen gegooit en toen deed hij weer normaal, maar na een weekje begon dit geluid vrolijk weer. Op een gegeven moment had je zelfs dattie de koppen weer teruggooide: tik psoeiii en dan weer kggg...kggg...kggg... bovendien werkte de controller ook niet meer lekker, want hij wilde alleen nog maar als slave werken en niet meer als master. Als master wilde hij niet eens meer detecteren.

Ik had er zelf ook een opname van gemaakt, inclusief dat psoeiiii geluid dattie op een gegeven moment door het gekggg....kggg...kggg maakte, maar dat is verloren gegaan toen m'n maxtor ook nog een crashtte :D

Verwijderd

gewoon zo snel mogelijk terug sturen.
kan wel even duren, ik moest 5 weken
wachten :Z

• aP_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 14:56

aP_

Dat geluid maakte mijn 75GXP van 45 gig ook!! ik heb er toen ook een geluidsopname van geprobeerd te maken, maar de mic deed het niet goed.

Hij maakte precies hetzelfde geluid en produceerde veel warmte. Ik heb van iemand gehoord dat deze serie (75GXP) er om bekend staat die ie weinig warmte ontwikkelt. Is dat zo?

Bij het opstarten van de computer maakt de hdd, die ik als vervanging heb gekregen (na meer dan 5 week wachten), een zwaar spinup-geluid. Hoort dit zo?

Het is lastig om je specs up to date te houden

Verwijderd

Op Sunday 28 October 2001 09:08 schreef aP_ het volgende:

Hij maakte precies hetzelfde geluid en produceerde veel warmte. Ik heb van iemand gehoord dat deze serie (75GXP) er om bekend staat die ie weinig warmte ontwikkelt. Is dat zo?
Staat er eerder om bekend dattie veel warmte ontwikkelt. Sommige mensen wijten daar het probleem zelfs aan (GMR kop zou te warm worden). Ikzelf geloof daar nog niet echt in, maargoed :)
Bij het opstarten van de computer maakt de hdd, die ik als vervanging heb gekregen (na meer dan 5 week wachten), een zwaar spinup-geluid. Hoort dit zo?
Omschrijf es wat beter?
Je hoort wel de motor accelleren en daarna ff een kleine zelfdiagnose: trrrrr.

Verwijderd

Nou, dat MP3'tje klinkt verschrikkelijk....en dan die verhalen.
Crashende IBM's, Maxtors....heb nog steeds een
onuitgepakte IBM 60GXP 40GB+bon in tasje liggen...ik durf hem niet eens meer uit te pakken...moeilijk om een evenwichtig beeld van dit probleem te krijgen...zijn er nog tevreden IBM 75/60 GXP mensen out there....?

• Bochtje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-10-2022

Bochtje

Wie niet waagt, die niet wint!

yeaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhh na wat install probleempjes (zie 33,8 gb probleem maar dan anders) doet ie het nu superrrrrrrrrrrrrr, niks op aan te merken, stil en snel ...

is trouwens zelfde als jij hebt

Bochtjes zijn Kewl

Verwijderd

thx voor dit positieve geluid.....ga op korte
termijn een nieuw systeempje bouwen en ik
pak die GXP er maar gewoon es voor uit...
er zijn ook genoeg tevreden gebruikers, en enig risico
blijf je nou eenmaal altijd lopen, niet alleen met een IBM...maar ja, gemoedsrust he, dat kompjoetert
toch altijd een stuk relaxter...

• aP_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 14:56

aP_

Op Sunday 28 October 2001 09:47 schreef PsyFlux het volgende:

Omschrijf es wat beter?
Je hoort wel de motor accelleren en daarna ff een kleine zelfdiagnose: trrrrr.
Eerst een geluid dat ie accellereert en dan een vage krrrrtrrrr.

Het is lastig om je specs up to date te houden

Verwijderd

Op Sunday 28 October 2001 22:18 schreef aP_ het volgende:

[..]

Eerst een geluid dat ie accellereert en dan een vage krrrrtrrrr.
is normaal, hebben alle hd's. Bij de 1 hoor je het alleen wat meer als bij de ander, en bij de 1 gaat de kast toevallig ook nog meeresoneren zodat het echt ongelovelijk luid klinkt.
Op Sunday 28 October 2001 17:30 schreef Humboldt het volgende:
en enig risico blijf je nou eenmaal altijd lopen, niet alleen met een IBM...maar ja, gemoedsrust he, dat kompjoetert toch altijd een stuk relaxter...
backuppen, altijd de data die je niet kwijt wilt raken backuppen.
Ik heb het zelf ook de op de harde manier geleerd nadat ik voor de derde keer tientallen GB's aan mp3-verzameling kwijt ben geraakt. Hd's zijn zowiezo al het onbetrouwbaarste onderdeel van je pc, ongeacht het merk of de serie. Het is niet ongewoon dat 1 op de 50 hd's binnen een jaartje weer terugkomt! Ik heb nu zelf gewoon maar een cd fikker gekocht. En het kost dan misschien wel een gulden of 100 om alles op cd te backuppen, maar die prijs moet je eigenlijk gewoon bij de hd rekenen. Dat is de prijs voor betrouwbaarheid en die heb ik er ondertussen voor over.

Verwijderd

Er zit een produktie-fout in de DTLA-series van IBM (75GXP), heb ik laatst ergens gelezen. Ik heb echt al zooooveel mensen gehoord met die schijven die gaar gegaan zijn. Ik heb zelf een 307045 en hij doet het echt prima. Was eraan aan het denken om er nog een te kopen voor een raid..., maar ik durf het niet. Ik denk dat ik gewoon mazzel hebt dat ie van mij het (nog) doet. Gewoon terugsturen naar IBM. Krijg je vast wel een nieuwe voor terug. Succes

Verwijderd

Hmmz... dit geluid heb ik nog nooit gehoord (gelukkig)...
Ik heb 'n IBM 60GXP ofzo... iig is het een 60 gigabyte HD van IBM :)
Pagina: 1