Maximale capaciteit CD-r in bytes?

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 15:57

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Ik kom er via de search niet of niet snel genoeg achter.

De CDspeed homepage is verre van compleet, dus daarom probeer ik het hier, in de hoop dat ik een soort database op GoT kan maken, ter leering ende vermaeck.

Ik heb een DivX van 741.406.720 bytes oftwewel 707 MB.
Nou zijn er CD-Rs die tot zover kunnen overburnen maar welke zijn dit? De CDspeed homepage heeft het alleen maar over Minuten maar ik weet niet hoeveel MB met 80 minuten overeenstemt. 700? 698? 702?

Als iedereen die er ervaring mee heeft nou hier vermeldt:
• Welk merk + type CD-R hij gebruikt
• hoeveel miljoen bytes hij er op heeft gekregen
• welke fikker hij heeft gebruikt

Natuurlijk mag je ook vermelden hoeveel je op een 650 MB of 800 MB cd-r hebt geperst, maar geef dat dan duidelijk aan.

Ik ga nu zelf een Philips CD-R80 Silver Premium gebruiken. Ervaringen volgen.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Mkeej.

LiteOn LTR 16101-B.
Nero 5.5.4.0 bundled.
Overburn ingeschakeld. Op 82:00 minuten gezet.

Toch weigert deze combinatie de Philips Silver Premium en de TDK CD-R80 Reflex Ultra.
Hij zegt gewoon: Insert medium with more capacity. Met andere woorden 707 MB is al te veel...

• GraveR
  • Laatst online: 22-08-2025
Als je gaat overburnen moet je wel in Disc-at-once mode branden.

Anders werkt het gewoon niet.

Succes!

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
DAO heb ik. Ter info de tabs in Nero:

Multisession: No Multisession.
ISO: Level 2 - mode 1 - iso 9660 - Joliet.
Burn: Write, finalize CD, writespeed 8x, Disc at once, burnproof.
Ik heb Firmware TS0L van LiteOn. Moet ik die misschien updaten?

Verwijderd

waarom doe je zo moeilijk neem gewoon 800 of 900 mb cd,s :?

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op een 80 minuten CD past ongeveer 703 MB Mode 1 data. Voor de exacte berekening en waarden voor andere Modi zie The Real Size Of A CD-R Disc, een artikeltje op m'n website dat aantoont waarom images (schijnbaar) meestal groter zijn dan de originele CD.

Overbranden kan je op elke CD-R tot minstens 10 MB. 15 tot 20 MB is in vele gevallen zelfs haalbaar. Let wel op dat de data dan buiten de beschrijfbare zone valt waarvan de kwaliteit door de fabrikant gegarandeerd wordt. Mogelijk is de kwaliteit van de CD-R in de overbrandzone veel minder.

Anyway, om terug op jouw probleem te komen. 707 MB is slechts 4 à 5 MB overbranden en dus haalbaar op elke CD-R. Natuurlijk enkel als je writer kan overbranden (geen enkel probleem voor je Lite-On) en de software overbranden ondersteunt. En hier wringt 'em het schoentje. Nero kan overbranden, maar in versie 5.5.4.0 zit een bug die overburning niet toelaat (ik weet niet zeker of dat altijd zo is, of enkel op bepaalde configuraties). Downgraden naar nero 5.5.3.8 lost het probleem op en dan kan je weer lekker overbranden (vele anderen hebben identiek hetzelfde probleem)...

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Topicstarter
Thank Youu SatCP!!! Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~heijx/yelclap.gif Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~heijx/yelclap.gif Ik begon al aan mezelf te twijfelen.

Keb 5.5.4.0 er af geketst en 5.5.3.5 er op gezet. Ik had 5.5.3.8 al weggegooid, :o maar gelukkig had ik deze nog.

Resultaat van deze test:
741.406.720 bytes oftwewel 707 MB op Philips Silver Premium is OK. :)

Verwijderd

707 moet echt geen probleem zijn.

Ik gebruik 80-minuten TDK's (best duur), en ik knal met Nero 5 en een Plextor iets van 717 MB er op.
Pagina: 1