[OC-CM] Waterkoeling inbouwen

Pagina: 1
Acties:

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Topicstarter
Ik ben van plan het volgende te bestellen:
-DangerDan Cooling Cube.
-DangerDan Maze 2 new revision.
-Eheim 1250 waterpomp.
-Siliconen slangen.

Ik weet nog niet of ik ook een waterreservoir ga gebruiken. Heeft iemand hier tips over? (voor en nadelen)

De Eheim pomp is toch geen dompelpomp, je kunt deze toch ook buiten een reservoir gebruiken?

Verder een vraagje over die siliconen slangen. Welke diameter gebruiken jullie voor je waterkoeling? Ik neem aan dat dit per waterblok/radiator verschilt, maar weet iemand dan de maten voor mij?

Verder wil ik mijn spullen bij oc-shop gaan bestellen. Ze hebben op het moment alles op voorraad op de rheostat voor de delta 120mm na. (regelaar voor het voltage)

Ik wil het hele "zooitje" in gaan bouwen in mijn Aopen HX-08. De radiator kan mooi achterin aan de bovenkant.

Iemand tips voor me, aanraders of juist afraders. Brand maar los zou ik zeggen.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

UTFS?

www.waterkoeling.nl

Daar graak je al aardig ver mee...

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Ik geloof dat er hier gewoon dingen gevraagd mogen worden als iemand iets wil vragen. Ik wil je echt niet aanvallen ofzo, maar als je niks boeiends te zeggen hebt doe het dan niet.

De site www.waterkoeling.nl van Herman ken ik.

Hoop dat er verder normale reacties komen.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• lvh

lvh

Eheim 1250? 1250liter/uur? Dan zit je (zeer) goed ;)

Maze 2, OK.
Cooling cube? Nee, ik zou de Black Ice (2) pakken. Veel kleiner, even goed resultaat. Pak er 2 ;)

Siliconeslang: de diameter hangt af van de diameter van de buizen van je pomp/radiator/koelblok. Siliconenslang is wel ERG buigbaar en rekbaar, dus als je slang een milimeter ofzow te klein is dan kan je hem er toch wel overkrijgen. Gebruik dan wel klemmen; anders kan de slang lossen.

Enneuh, water in je PC is GEEN goed idee ;)

• lvh

lvh

Sorry hoor maar lees me andere post es
No offence taken, maar waarom mag ik nix vragen?

Stel: Iemand vraagt: Welke processor moet er op mijn mobo?
Ik vraag : Welk mobo heb je?

Ben ik dan in fout of ben ik dan behulpzaam?
Op woensdag 26 september 2001 16:59 schreef TD-DMZ het volgende:
Ik geloof dat er hier gewoon dingen gevraagd mogen worden als iemand iets wil vragen. Ik wil je echt niet aanvallen ofzo, maar als je niks boeiends te zeggen hebt doe het dan niet.

De site www.waterkoeling.nl van Herman ken ik.

Hoop dat er verder normale reacties komen.

Verwijderd

Op woensdag 26 september 2001 16:54 schreef TD-DMZ het volgende:
Ik ben van plan het volgende te bestellen:
-DangerDan Cooling Cube.
-DangerDan Maze 2 new revision.
-Eheim 1250 waterpomp.
-Siliconen slangen.

Ik weet nog niet of ik ook een waterreservoir ga gebruiken. Heeft iemand hier tips over? (voor en nadelen)

De Eheim pomp is toch geen dompelpomp, je kunt deze toch ook buiten een reservoir gebruiken?

Verder een vraagje over die siliconen slangen. Welke diameter gebruiken jullie voor je waterkoeling? Ik neem aan dat dit per waterblok/radiator verschilt, maar weet iemand dan de maten voor mij?

Verder wil ik mijn spullen bij oc-shop gaan bestellen. Ze hebben op het moment alles op voorraad op de rheostat voor de delta 120mm na. (regelaar voor het voltage)

Ik wil het hele "zooitje" in gaan bouwen in mijn Aopen HX-08. De radiator kan mooi achterin aan de bovenkant.

Iemand tips voor me, aanraders of juist afraders. Brand maar los zou ik zeggen.
Resevoir is wel handig..ook al is het heel klein. Makkelijk voor het vullen ect.
Pomp=inline, maar kun je natuurlijk ook als dompel gebruiken.
Slang=volgens mij 3/8"=9mm?

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 17:00 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
[..]
Ik heb GEEN zin in deze discussie. Ik heb je andere posts net gelezen. Lten we please ontopic blijven nu.

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 17:00 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:
No offence taken, maar waarom mag ik nix vragen?

Stel: Iemand vraagt: Welke processor moet er op mijn mobo?
Ik vraag : Welk mobo heb je?

Ben ik dan in fout of ben ik dan behulpzaam?
[..]
Dan ben je behulpzaam, maar zoals je net poste was je dat niet. UTFS zijn dingen die hier volgens mij niet meer getolereerd worden. Kan deze discussie alsjeblieft ophouden nu?

Ontopic mensen please?

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:30

Whuzz

Dodgeball!

Op woensdag 26 september 2001 17:06 schreef TD-DMZ het volgende:
UTFS zijn dingen die hier volgens mij niet meer getolereerd worden.
Inderdaad, maar dat wil niet zeggen dat je dan ook de search niet meer hoeft te gebruiken. De vragen die je stelt zijn op dit forum al ruim 100 keer beantwoord en ik vermoed dat je met de search al op minstens 80% van je vragen antwoord kunt krijgen.
Waarom zeikt men zo over die search? Omdat men dezelfde vragen vaan 5 of meer keer per week langs ziet komen. Telkens hetzelfde antwoord geven is na 10 keer niet echt een uitdaging meer, dus wordt het vervelend. Tevens worden vragen van anderen die niet in de search te vinden zijn vaak verdrongen door een grote massa aan vragen die wel met een simpele search te vinden zijn. Beetje zonde IMHO.

Waarom zeiken ze zo tegen jou?
Als ik naar mijn eigen reactie kijk op jouw posts dan kan ik het wel begrijpen. Uit je eerste post blijkt dat je de search niet/nauwelijks hebt gebruikt. Iemand geeft je een link en zegt daarbij dat je best de search kan gebruiken. Ok, hij doet dat op een manier die op zich ook weer niet gewaardeerd wordt, maar dat rechtvaardigd je volgende post toch niet echt. Als je je zo druk maakt om de thread on-topic te houden had je die tweede post helemaal niet moeten posten. :)

Ok, back on topic.
Als ik het goed heb is die eheim zowel als dompelpomp als in-line te gebruiken.
Gangbare slangdiameters zijn 10 - 15mm.
Verder denk ik dat de search je een eind verder kan helpen >:)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

[off topic\]
Doe es effe normaal r4coon, dit is geen chatbox
[off topic\]

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-05 13:05

ReseTTim

Chocolate addicted

neem een Sicce IDRA kost maar fl 70,= bij OC-shop o.a. en is een mooi klein pompie en is inline/ resevoir te gebruiken.

denk dat dit wel slim is om als resevoir te gebruiken
Afbeeldingslocatie: http://www.caseetc.com/images/prod_sm/000308.jpg
of
Afbeeldingslocatie: http://www.caseetc.com/images/prod_sm/000307.jpg

verkrijgbaar bij caseetc.com.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-05 15:59

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik geloof dat er al iemand is die het al gedaan heeft, maar bij de Bl*kker verkopen ze van die beschuitbussen met een raampje er in...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
Ik geloof dat er al iemand is die het al gedaan heeft, maar bij de Bl*kker verkopen ze van die beschuitbussen met een raampje er in...
Ik heb die bus ook bekeken, maar daar past iig geen Sicce Idra(1300L) in; misschien dat een Sicce Nova (800L) wel gaat omdat die nog iets kleiner schijnt te zijn.

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• -=MOL=-

-=MOL=-

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik ben ook aan het mailen met Jeroen van oc shop. Hij zegt dat je ook zonder reservoir een waterkoeling setup kan maken en dat dat makkelijker is. Zoiets had ik ook gelezen op de frontpage van tweakers. Dat lijkt me alleen lastig bijvullen enzo.

Ik wou de eheim pomp gaan kopen maar nu komt er iemand met een ander merk. (weet ff niet meer welke uit me hoofd, maar het staat hierboven.)
Welke pomp is stiller? Ik wil de pomp waarschijnlijk dus niet in een reservoir gaan doen, maar erbuiten, omdat ik alles in me kast wil inbouwen.

Pagina: 1