SuSe over FTP installeren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 12:26

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik las hier wat over op http://www.suse.com

Maar ik weet dus niet precies wat ik me er nou bij voor moet stellen, en of ik dan wel volwaardige SuSe krijg, waar ik aan moet denken, etc. :)

Heeft iemand wat tips/ervaring?

• asusk7m550
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 15:40

asusk7m550

Athlon 550@500

Ik heb nog geen Suse via ftp geinstalleerd,
maar ik heb wel een keer redhat 7.1 via ftp geinstalleerd.

Niet veel bijzonders hoor, het is ongeveer het zelfde als een gewone installatie van cdrom, maar het is een stuk langzamer. (of je moet een 2x cdrom hebben, en een hele snelle internet verbinding) ;)

Je kunt gewoon instellen wat je geinstalleerd wilt hebben en dat doet ie. Veel suc6

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-06 15:38
suse via ftp moet je minimaal 72 mb intern hebben

dus ik heb geen ervaring :)

www.kuiphuis.nl

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op woensdag 26 september 2001 17:52 schreef Nowhere het volgende:
suse via ftp moet je minimaal 72 mb intern hebben

dus ik heb geen ervaring :)
:?

* kenneth prefereert debian, pas nog op over ftp geinstalleerd met maar 8Mb geheugen :9

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Owkeej... dus gewoon zo'n diskette maken, in me drive rammen, en installen maar?

Ben trouwens in het geheel een linux-n00bie... :) Moet ik nog ergens rekening mee houden?

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op woensdag 26 september 2001 18:01 schreef Rancor1984 het volgende:
Owkeej... dus gewoon zo'n diskette maken, in me drive rammen, en installen maar?

Ben trouwens in het geheel een linux-n00bie... :) Moet ik nog ergens rekening mee houden?
Yeps .... DOORZETTEN ... >:)
serieus, als je een n00b moet je gewoon ff doorbijten. Maar ik beloof je: voldoening zal je krijgen. ;)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 18:20 schreef mithalph het volgende:

[..]

Yeps .... DOORZETTEN ... >:)
serieus, als je een n00b moet je gewoon ff doorbijten. Maar ik beloof je: voldoening zal je krijgen. ;)
:) Ik weet het... doorzetten... OK, ik doe het :) Nou nog ff tijd zoeken :D :D

Verwijderd

Ik kan je zeker aanraden om met linux te beginnen, ben zelf ook pas begonnen, maar linux Ruleert grote tijd!

Verwijderd

ik heb het pas via ftp geinstalleerd.
Je moet de disks bootdisk, modules en modules2 hebben, op delaatste twee staan drivers voor je netwerkkaart. Het is het makkelijkst om alle ip adressen op te schrijven die je weet (DHCP, DNS, eigen IP etc.) voordat je begint. Ook alle info over je netwerkkaart is wel makkelijk. En natuurlijk het IP van de server die suse aanbiedt (+het exacte pad).
Daarna is het een eitje!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Op donderdag 27 september 2001 10:23 schreef Sp het volgende:
ik heb het pas via ftp geinstalleerd.
Je moet de disks bootdisk, modules en modules2 hebben, op delaatste twee staan drivers voor je netwerkkaart. Het is het makkelijkst om alle ip adressen op te schrijven die je weet (DHCP, DNS, eigen IP etc.) voordat je begint. Ook alle info over je netwerkkaart is wel makkelijk. En natuurlijk het IP van de server die suse aanbiedt (+het exacte pad).
Daarna is het een eitje!
Thanks dit is goeie info :) +1 behulpzaam :P
Pagina: 1