Ik heb een FullYes (jaha!) moederbord (Intel 82440LX chipset), met daarop een 300MHz PentiumII processor.
Nu heb ik een 40Gb harde schijf gekocht, maar de bios herkent deze niet. hij blijft er zelfs op 'hangen' als ik automatisch laat zoeken. Een 30Gig word wel gedetecteerd.
Een linux bootflop pakt de 40gig wel...
Ik heb nu een 4.3gig met linux, en die 40 gig als 2e schijf, die door linux wel herkend word.
Het probleem is, dat die 40gig maar op 2mb/s draait!!
(hdparm -tT)
zelfs als ik hdparm meegeef: hdparm -w1 -c1.
Als ik echter ATA33 aan wil zetten kan dit niet.
Waarschijnlijk omdat het bios de schijf niet gevonden heeft...
...Samenvatting:
Ik krijg ATA33 niet aan de praat, waarschijnlijk omdat het bios mijn HD niet pakt...
Wat kan ik hieraan doen?
een 2mb/s fileserver schijf op een 100Mbit netwerk is namelijk niet echt optimaal, en bios updates voor dit Fullyes moederbord zijn er niet
thnx!
Nu heb ik een 40Gb harde schijf gekocht, maar de bios herkent deze niet. hij blijft er zelfs op 'hangen' als ik automatisch laat zoeken. Een 30Gig word wel gedetecteerd.
Een linux bootflop pakt de 40gig wel...
Ik heb nu een 4.3gig met linux, en die 40 gig als 2e schijf, die door linux wel herkend word.
Het probleem is, dat die 40gig maar op 2mb/s draait!!
(hdparm -tT)
zelfs als ik hdparm meegeef: hdparm -w1 -c1.
Als ik echter ATA33 aan wil zetten kan dit niet.
Waarschijnlijk omdat het bios de schijf niet gevonden heeft...
...Samenvatting:
Ik krijg ATA33 niet aan de praat, waarschijnlijk omdat het bios mijn HD niet pakt...
Wat kan ik hieraan doen?
een 2mb/s fileserver schijf op een 100Mbit netwerk is namelijk niet echt optimaal, en bios updates voor dit Fullyes moederbord zijn er niet
thnx!