winroute voor een groot netwerk.?

Pagina: 1
Acties:

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 12:58
Ik moet voor mijn werk (stage) bij aan ander bedrijf, een mailserver installeren..

Het is een bedrijf van 20 mensen, nou heb ik zelf wel ervaring met mailservers installeren enz..

Ik was van plan winroute Pro te kopen en te installeren, is dat verstandig met zoveel gebruikers?

Of moet ik naar exchange toe?

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zou niet weten waarom je winroute niet kunt gebruiken, het is een goed, eenvoudig te configureren en stabiel programma. Zeker een netwerkje van 20 moet het zeker aankunnen volgends mij.

Veel belangrijker is welke OS je op de server (waar winroute op draait) gaat draaien, het is aan te raden een NT of 2000 versie te nemen, want die OS-en hebben betere capaciteiten voor proffesioneel server gebruik, simpelweg omdat ze er voor zijn gemaakt, en Window-versie's uit de 9x serie voor de consument (en dus thuisgebruik) zijn ontworpen.

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 12:58
ah winroute zal het worden..

Nee zeker! zal het op win 2000/nt komen, als het op win 98 me moet dan begin ik er niet eens aan ;)

• Routed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 18:22
Nu zit ik me dus af te vragen wat winroute met een mail server te maken heeft?

Nu is winroute zekers een lekker pakketje maar kan je als je win2000 gaat gebruiken niet beter rras gebruiken, zit ingebakken in 2k en is zekers zo simpel/moeilijk als winroute.

Dit uiteraard als je gewoon een gateway wil maken, maar zoals ik eerder opmerkte snap ik het verband niet helemaal...

Slash Care
Mementô

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Winroute bevalt mij persoonlijk ook perfect, ook voor email....

Alleen zou ik in een zakelijke omgeving of exchange doen (outlook kan dan mee), of MDeamon. Die laatste kan bv ook attachements filteren, vbs wegpleuren, virusscan doen, en weet-ik-veel-wat allemaal nog meer.

Winroute is ok, maar errug basic.....

Edit: www.deerfield.com voor mdeamon