Toon posts:

ABIT KG7-RAID & DRAGON ORB 3, gaan die samen??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist AMD Athlon TB 1400 Mhz CPU, ABIT KG7-RAID en 2 x Samsung 256MB PC-2100 DDR (PC266) besteld.

Nu moet ik er nog een superkoeler opzetten en kwam hierbij bij de DRAGON ORB 3 A1135 uit (zie foto).

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/productImageD3.gif

en het Abit bordje:

Afbeeldingslocatie: http://home.introweb.nl/~einstein/images/jpg/abitbord.jpg

Heeft iemand ervaring met deze combinatie? Gaat dit? Ik vraag dit omdat de KG7 een rij condensatoren naast de CPU socket heeft zitten, en volgens mij gaat het net wel/niet.

Of is er een betere koeler?

Alle info is welkom.

Voor wie het wil weten, ik heb er een AOPEN HQ-08 Blue P4 Comp (300 Watt - ATX Bigtower) bij besteld :9~

• vincentdeboer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-07 17:56

vincentdeboer

Save water, drink beer !!!

ik heb hetzelfde syteem en daar zit gewoon een coolermaster socket-a t/m 1,5 ghz op. Die koeld perfect hij loopt op 43 graden. Vergeet daarbij de koelpasta absoluut niet, want dan schiet de temp omhoog.

Heb trouwns dezelfe kast (grijs) met twee systemcoolers, een voor en een achter daardoor loopt mijn systeem op 31 graden.

Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | AMD Ryzen 7 5700x | Kingston DDR4 FURY 2x16GB 3600 cl16 | Samsung 980 2TB | ASUS DUAL GeForce RTX 4070 SUPER

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 16:18 schreef vincentdeboer het volgende:
ik heb hetzelfde syteem en daar zit gewoon een coolermaster socket-a t/m 1,5 ghz op. Die koeld perfect hij loopt op 43 graden. Vergeet daarbij de koelpasta absoluut niet, want dan schiet de temp omhoog.

Heb trouwns dezelfe kast (grijs) met twee systemcoolers, een voor en een achter daardoor loopt mijn systeem op 31 graden.
Mja, ik ben dat vergeten te melden: ik wil 'em gaan overclocken. Ik denk dat de Coolermaster dan niet helemaal voldoet. Of zie je dat anders?

Hoe bevalt overigens het mobo?

PS je overige specs met H+ zijn bijna een beschrijving van mijn pc, grappig :)

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Bij mycom raden ze een Vulcano II aan.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 16:31 schreef Conquistador het volgende:
Bij mycom raden ze een Vulcano II aan.
Is dat een standaard cooler of een high-end dingetje?

Verwijderd

Als je wilt OC'en is die Dragon Orb perfect hoor. Heb m zelf ook, en (weliswaar met goede airflow) komt mijn 1,33 GHz nauwelijks boven de 30 graden uit.
Zorg alleen wel voor oorbeschermers, want dat ding maakt pokkenherrie. Maar als je daar niet op let, is ie perfect!
Hij ziet er ook nog eens kewl uit

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 21:25 schreef Penaa het volgende:
Als je wilt OC'en is die Dragon Orb perfect hoor. Heb m zelf ook, en (weliswaar met goede airflow) komt mijn 1,33 GHz nauwelijks boven de 30 graden uit.
Zorg alleen wel voor oorbeschermers, want dat ding maakt pokkenherrie. Maar als je daar niet op let, is ie perfect!
Hij ziet er ook nog eens kewl uit
Heb je ook een KG7 bord dan?

Herrie is geen probleem, it's speed we want. Speed I tell you! :P

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 15:01 schreef einstein het volgende:

[..]

Heb je ook een KG7 bord dan?

Herrie is geen probleem, it's speed we want. Speed I tell you! :P
voor een goeie coolermoet je geen orb nemen
ziet er wel gelikt uit met die kleurtjes maar orb hebben een aantal probleempjes de fans gaan kapot of stoppen spontaan :( ofterwijl doeg proc
nee geef mij maar mijn eigen OCZ gladiator lekker stil met de 7v mod en coolt een stuk beter en neemt veeeeel minder ruimet in beslag
:+

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 12:17
zo'n orb is een prima cooler (de dragonorb 3 dan he, de rest is niet zo denderend) en als je ff een switchje maakt tussen 7 en 12 volt kan je ook nog kiezen tussen uitstekende performance en straaljager geluid of nog steeds goede performance en weinig geluid

enne hij zal wel passen, want abit maakt niet zo snel veranderingen in de layout van hun mobo's en tot nu toe past ie bij iedere abit die ik heb geinstalleerd (allene de kg serie nog niet, maar dat zal niet uitmaken)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 september 2001 15:44 schreef schumie het volgende:

voor een goeie coolermoet je geen orb nemen
ziet er wel gelikt uit met die kleurtjes maar orb hebben een aantal probleempjes de fans gaan kapot of stoppen spontaan :( ofterwijl doeg proc
nee geef mij maar mijn eigen OCZ gladiator lekker stil met de 7v mod en coolt een stuk beter en neemt veeeeel minder ruimet in beslag
:+
Mmm, dat kom ik eigenlijk nooit tegen op de forums. Wel mbt koelers op GeforceX kaarten, maar verder, nee. Fan die stopt? Ik ga 'em monitoren. Proc kapot? Zal zo'n vaart niet lopen. Ik vind de Gladiator voor een koeler wat aan de dure kant. 2 X zo duur als een Orb in ieder geval. Ik geef toe dat ie bijna iedere test wint :)
Op donderdag 27 september 2001 17:58 schreef Dericteur het volgende:
zo'n orb is een prima cooler (de dragonorb 3 dan he, de rest is niet zo denderend) en als je ff een switchje maakt tussen 7 en 12 volt kan je ook nog kiezen tussen uitstekende performance en straaljager geluid of nog steeds goede performance en weinig geluid

enne hij zal wel passen, want abit maakt niet zo snel veranderingen in de layout van hun mobo's en tot nu toe past ie bij iedere abit die ik heb geinstalleerd (allene de kg serie nog niet, maar dat zal niet uitmaken)
Ok, ik dankt jullie allen voor de reakties, ik ga in eerste instantie voor de Orb, en monitor de fan wel. Geeft ie ook maar 1 kick dan kan ie wieberen en ga ik voor een high-end koler als de OCZ. :)
Pagina: 1