Toon posts:

[MS SQL server] DTS negeert trigger?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik laad mbv van een DTS data vanuit een Excelsheet in een tabel. Op deze tabel heb ik een trigger gezet (FOR INSERT,UPDATE).

Nu heb ik het idee (weet het 99,9% zeker) dat de trigger niet uitgevoerd wordt wanneer er data met deze DTS geimporteerd wordt. Kan iemand me vertellen waar dat aan kan liggen?

• 3volution
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

3volution

tsja...

Misschien heb je de optie 'Use fast Load' aan staan in de datapumptask binnen DTS. Bij deze optie worden geen triggers afgevuurd tijdens het laden.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 26 september 2001 19:43 schreef Bertjooo het volgende:
Misschien heb je de optie 'Use fast Load' aan staan in de datapumptask binnen DTS. Bij deze optie worden geen triggers afgevuurd tijdens het laden.
Klopt, nu heb ik deze uitgezet en krijg ik al vrij rap de melding:

(Microsoft OLE DB Provider for SQL Server(80040e23): Cursor operation confilt)

Heb ff lopen zoeken, maar ik kom niks mbt DTS tegen. Iemand? :o

Verwijderd

zoek op 'trigger' en 'bcp'. De bcp heeft een expliciete optie om triggergebruik AAN te zetten. Geen idee of de dts dat ook heeft, maar in feite gebruikt deze dezelfde code. Ik kan in booksonline verder ook niets vindenover triggers mbt dts, het is imho wel zo dat dts een insert into doet, wellicht helpt je dat.

• 3volution
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

3volution

tsja...

Vaaaage fout. :? Ik kom daar verder ook weinig over tegen. Je zou wel nog als workaround een extra ExecuteSQL step in DTS op kunnen nemen na de datapump die de functionaliteit van die trigger afvangt (als die niet te complex is).

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er nu achter waar het aan ligt. In m'n trigger komt een ROLLBACK TRANSACTION voor. Wanneer ik die eruit haal werkt het.
Pagina: 1