Toon posts:

par.poort programmeren in C in FreeBSD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij vertellen hoe ik bijvoorbeeld pin 2 (bit 0) van de parallele poort hoog of laag kan maken in C ?
ik ben nl. met een interface-relais-kaartje bezig..

alvast veel dank!

• corani
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

(mark) wil'k ook wel weten..

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gaat dat niet met /dev/port of /dev/ports?

Verwijderd

Ik weet dat echt niet uit mijn hoofd hoor, maar staat vast wel gedocumenteerd/geprogrammeerd in de kernel sources of documentatie (niet de user docs maar de developer docs), die dingen kunnen namelijk ook de parallele poort besturen/gebruiken.

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Ik moet het ook weten, ik heb een LCD gemaakt met een paralelle interface op de controller chip. Die werkt prima onder windows met de juiste programma's, maar ik gebruik geen windows meer en voor linux zijn er dus nog geen goedwerkende programma's voor.
Ik ben dus gedwongen deze zelf te gaan schrijven, maar ik heb het een en andere gezocht op internet en ik kan niets vinden :(

Rookworst zonder R is ook worst.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op donderdag 27 september 2001 12:41 schreef BezurK het volgende:
Ik moet het ook weten, ik heb een LCD gemaakt met een paralelle interface op de controller chip. Die werkt prima onder windows met de juiste programma's, maar ik gebruik geen windows meer en voor linux zijn er dus nog geen goedwerkende programma's voor.
Ik ben dus gedwongen deze zelf te gaan schrijven, maar ik heb het een en andere gezocht op internet en ik kan niets vinden :(
Kun je niks met lcdproc?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zie sig. Is ook linux versie van. Als je em download zit de source er ook bij.

Als je mijn aansturing gebruikt dan wel wat credits aub :) (ja, alles is ZELF geschreven.. er is een klein deel dat NIET zelf is geschreven en daar staan ook credits bij)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Linux is dus geen FreeBSD, ioperm() is niet geimplementeerd onder BSD. Een beetje googlen bracht aan het licht dat je /dev/io moet/kunt gebruiken. Bijvoorbeeld dit linkje, een diff tussen een linux-source en een freebsd-source:

http://www.crynwr.com/qcpc/old/msg00155.html

Beetje rondzoeken en sources lezen moet lukken :)
Pagina: 1