CD-Rom "kwijt" in ME

Pagina: 1
Acties:

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:04
Mijn broertje heeft al een tijdje het volgende probleem:

na een crash in Win2k heeft hij uiteindelijk WinME op zijn pc "gekregen", nadat hij ook nog eens win98 erop had gezet. (Nu zit er alleen winme op) Het probleem is nu dat zijn CD-rom speler absoluut niet te vinden is in WinME. Niet in Apparaatbeheer, en al helemaal niet bij Deze Computer :( Bij apparaatbeheer staat er ook maar één controller (pci dubbele ide controller)

Als je de computer nu opstart zie je de drive wel verschijnen in het Bios-menu, en als je een opstartdiskette gebruikt is de drive in dos gewoon toegankelijk.

De drivers downloaden en installeren werkte niet, je ziet nog steeds niks "verschijnen". Ook het opnieuw installeren van WinME hielp niet. De drive werkt dus wel, maar ook een andere drive geeft hetzelfde probleem.

Wie weet hier een oplossing voor?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
nieuwe hardware dectecteren eens starten??? (in config scherm) en als windows dan zelf niks vind kun je handmatig cd rom selecteren uit dat lijstje :?

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

ide kabeltje van je cd rom en mobo ff loshalen en opnieuw erinstoppen. en opstarten naar windows, hopen datie hem dan ziet

• Sherlock
Ook al geprobeerd... En de CD-Rom staat niet in het te selecteren lijstje. Er staan ook alleen CDrom controllers bij.

• Sherlock
Op woensdag 26 september 2001 15:58 schreef 1Nismo1 het volgende:
ide kabeltje van je cd rom en mobo ff loshalen en opnieuw erinstoppen. en opstarten naar windows, hopen datie hem dan ziet
Ook al geprobeerd, zonder effect helaas

Verwijderd

WinME flikt dit soort rare truukjes wel erg vaak zie ik nu.
Ik had het probleem ook, en na het opnieuw installeren van WinME had ik ze weer terug. Dat is dus niet de beste oplossing, maar het is er 1.

Heb je al geprobeerd om de via 4 in 1 drivers te installeren? Bij mij heeft dat 1 keer geholpen.
Hierbij ga ik er dus van uit dat je een VIA chipset hebt.

• Sherlock
Geen VIA Chipset, het is een Sis chipset (530/5595). Hij is nu bezig de nieuwste drivers te downloaden... 'k ben benieuwd.

Verwijderd

Helaas...

Na het downloaden geprobeerd te installeren, maar

"Setup fails to find the device supported by the driver.
Exit Setup"
Pagina: 1